Grupy na Facebooku - prosty przewodnik cz.2

W drugiej części naszego przewodnika po grupach na Facebooku dowiesz się, co powinna zawierać najprostsza strategia. Przewodnik po tworzeniu grupy i podpinaniu jej pod stronę FB dostaniesz od nas w prezencie. [ aktualizacja: 07.2022 ]
Angelika Dąbek ▲ 02 sierpnia, 2017 ▲ około 4 minuty czytania

W drugiej części naszego przewodnika po grupach na Facebooku dowiesz się, co powinna zawierać najprostsza strategia. Przewodnik po tworzeniu grupy i podpinaniu jej pod stronę FB dostaniesz od nas w prezencie. [ aktualizacja: 07.2022 ]

Czy potrzebna ci będzie strategia?

Potraktuj powyższy podtytuł jako pytanie retoryczne. :) Chociaż atmosfera na grupie jest o wiele bardziej “luźna”niż na stronie FB i sprzyja spontaniczności, to efektywne budowanie społeczności powinno iść w parze z ustalonym wcześniej planem. Poznaj kilka zasad:

Grupa powinna mieć swój cel - wróć do korzyści posiadania grupy, które wymieniliśmy w części pierwszej naszego przewodnika i pomyśl, na czym zależy ci najbardziej.

Na grupę trzeba mieć pomysł - nikt nie dołączy do Twojej grupy, jeżeli dasz jej nazwę swojej firmy lub marki i będziesz publikować jedynie treści ofertowe. Zastanów się, jaki ogólny temat może łączyć Twoich potencjalnych klientów. Jeżeli masz sklep z ekologiczną żywnością, możesz stworzyć grupę o zdrowym stylu życia. Posiadasz gospodarstwo agroturystyczne pod Olszanicą? Może stworzysz w sieci miejsce dla miłośników Bieszczad? Prowadzisz prywatne przedszkole? Grupa będzie świetnym miejscem do wymiany kontaktów z rodzicami zapisanych dzieciaków.

Grupa powinna mieć plan - doceniamy spontaniczność, ale o wiele więcej czasu zaoszczędzisz, jeżeli zawczasu pomyślisz o cyklicznych liniach postów albo zagadnieniach. Przygotuj tematy wpisów na pierwszy miesiąc lub dwa. Mniej więcej tyle daj sobie czasu na rozruszanie grupy.

Grupa powinna mieć regulamin - ustal zasady panujące na swoim podwórku. Spisz je i zadbaj o to, aby każdy mógł je przeczytać (opublikuj regulamin w opisie grupy oraz w poście “przypiętym” na górze strony.

Grupa potrzebuje promocji - jeżeli chcesz ludzi na swojej grupie, musisz im o niej powiedzieć. Nie zapominaj o promowaniu grupy na swojej stronie FB. Wiele dobrego mogą też przynieść działania offline. Jeżeli tylko masz okazję, mów klientom o grupie i opowiadaj o tym, jakie korzyści mogą osiągnąć dzięki dołączeniu do niej.

Nowa grupa krok po kroku

Jak założyć grupę:

1. Kliknij ikonę strzałki w prawym górnym rogu strony głównej i wybierz opcję Utwórz grupę.

2. W formularzu nadaj nazwę swojej grupie, dodaj pierwszych członków i ustaw jej status prywatności. Masz do wyboru trzy opcje:

  • grupa otwarta - każdy widzi grupę, jej członków oraz wszystkie publikowane posty
  • grupa zamknięta - każdy może wyszukać grupę i sprawdzić kto do niej należy, ale tylko członkowie mogą widzieć posty
  • grupa tajna - tylko członkowie mogą znaleźć grupę i widzieć posty

Podpinanie grupy do strony FB

Możesz publikować posty na grupie jako strona FB. Grupa może być też widoczna w zakładce "Grupy" na Twojej stronie. Zobacz jak to zrobić: 

1. Przejdź na stronę FB i kliknij w zakładkę "Ustawienia" - ostatnią pozycję na liście rozwijanego menu bocznego po lewej stronie ekranu.

2. Wybierz zakładkę "Szablony i karty".

3. Na ekranie wyświetli Ci się lista kart wraz z możliwością utworzenia szablonu ich kolejności. 

szablony-i-karty

4. Wybierz z listy sekcję "Grupy" i kliknij na suwak obok. Przycisk zaświecił się na niebiesko? Od teraz Twoja strona zawiera kartę “Grupy”. :) 

5. Przejdź z powrotem na swoją stronę FB. Kliknij w sekcję "Grupy".

6. Jeżeli jeszcze nie masz grupy, kliknij przycisk "Utwórz powiązaną grupę" i postępuj zgodnie z instrukcjami Facebooka.

7. Jeżeli masz więcej niż jedną grupę, zaznacz tą, którą chcesz podpiąć do strony FB i wybierz przycisk "Połącz grupę".

Gotowe. Od tech chwili publikujesz posty na grupie jako strona FB.

Wydaje się proste? Założenie grupy to tylko początek dłuższej marketingowej przygody. Teraz musisz skupić się na budowaniu bliższej relacji z jej członkami. Przede wszystkim - zadbać o odpowiedni content. Od harmonogramu publikacji treści do aktywnych interakcji: specjaliści od komunikacji z teamu Niebieskiego Lisa zagwarantują Ci kompleksowe wsparcie w zarządzaniu firmową grupą na FB. Wyślij wiadomość na czacie, zadzwoń: 48 737 138 848 lub wyślij maila na [email protected] :)

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam