Nowa kolekcja, wyprzedaż, albo chęć udzielenia rabatu - jest wiele dobrych powodów, dla których można zorganizować akcję sprzedażową. Jak zorganizować kampanię sprzedażową na FB, która zaangażuje odbiorców i zwiększy szansę na liczne zakupy? Sprawdź nasze pomysły!
Większość sklepów organizuje wyprzedaże wtedy, kiedy...no właśnie - wszyscy. :) Badź sprytniejszy i poszukaj okazji do organizacji takiej akcji wtedy, kiedy nie robi tego nikt inny. Korzystaj z kalendarza świąt niecodziennych: w samym maju przypadają m.in. Dzień Pieczenia, Międzynarodowy Dzień Gwiezdnych Wojen oraz Dzień dobrych uczynków. Znajdź oryginalne święto, ale takie, które jest spójne z wartościami Twojej marki i planuj promocję!
Możesz po prostu opublikować wpis ze słowem “Wyprzedaż” lub “Rabat” na towarzyszącej mu kreacji. Ale możesz też działać inaczej. Spróbuj zaangażować Twoich fanów w podjęcie decyzji związanej z akcją. Przykład? W jednym z postów zestaw ze sobą dwa produkty lub dwie linie produktów (zrób kolaż lub ankietę) i zapytaj użytkowników, co ma zostać objęte super promocją. W ten sposób
Z drugiej strony pamiętaj, żeby być na bieżąco, bo ważne wydarzenia, o których mówi cały świat, w tym (przynajmniej) Twoja grupa docelowa, to równie dobra okazja sprzyjająca kreatywnym działaniom sprzedażowym. Przykład? Marka tszrt.pl wyprodukowała t-shirt Tamagothi w chwilę po premierze klipu Quebonafide i Taco Hemingwaya. W CrazyShop post dekoracyjny słoik z napisem “Jedyne miejsce, w którym nasze cookies są bezpieczne” pojawił się po zeznaniach złożonych przez Marka Zuckerberga w Senacie.
Pamiętaj jednak, że tego rodzaju akcja wymaga naprawdę dobrego pomysłu i organizacji w bardzo szybkim czasie. Nawiązanie do ważnego wydarzenia w tydzień po nim może nie mieć już większego sensu. Nie próbuj kopiować pomysłów innych marek - to działanie zawsze skazane na porażkę.
To prosty i świetny sposób na to, by wypromować super wyprzedaż, nową kolekcję, kurs internetowy czy ebooka. Dlaczego warto? Wydarzenia w dalszym ciągu dostają od Facebooka całkiem sporo zasięgu organicznego. Wszystko, co opublikujesz na tablicy wydarzenia, powędruje jako powiadomienie do osób, które klikną “zainteresowany/a” lub “wezmę udział”. Żadna strona na FB nie może liczyć na taką promocję. Dobrze wykorzystaj ten potencjał. Udostępnij wydarzenie na swojej stronie FB, publikuj posty w dyskusji na wydarzeniu.
Nie ograniczaj się do publikowania treści i zdjęć na Facebooku. Nakręć film.
Pokaż na nim swój produkt z każdej strony, jeżeli jego mechanizm jest skomplikowany, opowiedz lub zademonstruj, jak go używać. Sprzedajesz ubrania? Nakręć serię krótkich filmów z modelkami ubranymi w najnowszą kolekcję.
Pomyśl o grafice lub copy, które zwrócą uwagę i chociaż na chwilę zatrzymają użytkownika scrollującego oś czasu. Nie obawiaj się zabawy słowem i korzystania z neologizmów, jeżeli tylko będzie to spójne z komunikacją twojej marki - zobacz promocję Coffeedesk. Nawet darmową przesyłkę kurierem można ubrać w fajną, marketingową treść.
Wypromuj wpis zapowiadający kampanię sprzedażową na Facebooku. Jeżeli organizujesz wydarzenia, stwórz dedykowaną kampanię z celem “Promocja wydarzenia”. Wyprzedaż ma miejsce w sklepie internetowym? Koniecznie stwórz kampanię z celem Konwersje prowadzącą do konkretnej podstrony
Nie zawsze jest tak, że zobaczenie reklamy na Facebooku kończy się zakupami. Prawdę mówiąc, bardzo łatwo zrezygnować z finalizacji zamówienia, nawet w przypadku względnie dużej gotowości do zakupu. Odbiorców może rozproszyć wiele rzeczy - od przychodzącej wiadomości na Messengerze po nadjeżdżający tramwaj (bo za pomocą FB “zabijał” czas na przystanku). W takich sytuacjach wciąż masz oczywiście szansę na sfinalizowanie sprzedaży. Użyj remarketingu dynamicznego na FB, aby wyświetlić osobom które w ciągu ostatnich kilku dni nie zdołały dokończyć zakupów reklamy w których zobaczą dokładnie te same produkty.
Kreatywnie przeprowadzane akcje na FB nie tylko podkręcają sprzedaż, są też w stanie wzmocnić budowany podczas codziennej komunikacji wizerunek marki (wróć do reklamy Coffeedesk). Ale uważaj, żeby nie przesadzić. Częste organizowanie promocji stoi w opozycji do jednego z 22. praw marketingu:
Nieustanne rabaty oraz obniżanie cen to działanie skuteczne tylko w krótkiej perspektywie. Pewnie, zwiększą one stan firmowego konta w danym okresie. Ale na dłuższą metę:
Najlepsze rozwiązanie? Planuj akcje sprzedażowe z wyprzedzeniem (pomijając działania z zakresu Real Time Marketing) i bądź konsekwentny w swoich działaniach. Na co dzień przyciągaj odbiorców dobrym produktem i ciekawą komunikacją.
Informowanie użytkowników o kampaniach sprzedażowych czy wyprzedażach nie musi kończyć się na publikacji wpisu na stronie FB. Korzystaj z możliwości oferowanych przez serwis ale pamiętaj, że dobre wyniki sprzedaży zależą od wielu czynników. Kiepsko zaprojektowanego sklepu, wolno ładującej się witryny lub całkowitego braku obsługi klienta najprawdopodobniej nie uratują nawet najlepsze posty i kreacje reklamowe.
Kategorie: Komunikacja marki, Performance marketing
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief