Popraw klikalność reklam z pomocą ruchomych kreacji na Facebooku

Znajomi i specjaliści z branży od miesięcy przekonują Cię, że bez umiejętności tworzenia krótkich kreacji video w SM ani rusz. Poświęciłeś wiele godzin na wybór profesjonalnej aplikacji do tego celu, a do niej dokupiłeś kurs, ale jakoś tak wyszło... że jeszcze nie zacząłeś. Zanim dojdziesz do wniosku, że już na zawsze zostaniesz w świecie statycznych reklam, przeczytaj o łatwym sposobie, od którego możesz zacząć nie mając doświadczenia, by już dosłownie po kilkunastu minutach wnieść nieco więcej życia do swoich kreacji reklamowych.
Sylwia Góra ▲ 31 lipca, 2019 ▲ około 6 minut czytania

Znajomi i specjaliści z branży od miesięcy przekonują Cię, że bez umiejętności tworzenia krótkich kreacji video w SM ani rusz. Poświęciłeś wiele godzin na wybór profesjonalnej aplikacji do tego celu, a do niej dokupiłeś kurs, ale jakoś tak wyszło... że jeszcze nie zacząłeś. Zanim dojdziesz do wniosku, że już na zawsze zostaniesz w świecie statycznych reklam, przeczytaj o łatwym sposobie, od którego możesz zacząć nie mając doświadczenia, by już dosłownie po kilkunastu minutach wnieść nieco więcej życia do swoich kreacji reklamowych.

O znaczeniu kreacji w działania reklamowych i ich wpływie na efektywność całego procesu nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Na Facebooku najpopularniejszymi formatami są przede wszystkim:

  • singiel, czyli pojedynczy obraz, pokaz slajdów lub film video
  • karuzela, czyli zestaw kreacji w formacie 1:1, składający się m.in. z obrazów lub treści video pojawiających się na sąsiadujących boxach. Mogą być one dobrane ręcznie przez reklamodawcę lub generowane dynamicznie na podstawie tzw. product feedu   
  • kolekcja - czyli połączenie wybranego obrazu lub video z produktami pobieranymi z feeda, dobrze sprawdzające się w przypadku e-commerce

Jak widzisz wszystkie formaty już od dawna wspierają wykorzystanie treści video, a w powszechnej opinii to właśnie one wywołują większe zaangażowanie niż statyczne obrazy. Co jednak zrobić, gdy nie dysponujesz takim contentem na użytek swojej kampanii reklamowej?

Video, video i jeszcze raz video

Nie oszukujmy się - aby stworzyć profesjonalne materiały wizualne, w tym także video, potrzeba naprawdę dużo czasu i nauki. Po pierwsze, musisz przyswoić wybrane środowisko do tworzenia takich treści oraz zdobyć niezbędne umiejętności, by tworzyć od zera nawet krótkie materiały. To zazwyczaj nie jest scenariusz, o którym myśli ktoś, kto potrzebuje włączyć do swoich działań kilka prostych animacji, które po prostu ożywią kreacje reklamowe. 

Co można zrobić w takiej sytuacji? Warto wziąć pod uwagę alternatywny scenariusz i wykorzystać któreś z popularnych od pewnego czasu narzędzi do szybkiego tworzenia prostych animacji, często na podstawie gotowych szablonów. Owszem, będą one bardziej schematyczne i powtarzalne, ale stworzenie czegoś od zera będzie zdecydowanie prostsze i bardziej intuicyjne. Jeśli zainteresuje Cię ten kierunek sprawdź koniecznie jeden z tych programów: Lumen, Biteable, Animaker, Animatron, MySimpleShow, RawShorts. 

Facebook także dba o twórców treści i reklamodawców, regularnie dostarczając im nowe narzędzia w obrębie platformy, aby poprawiali efektywność swoich działań i nie musieli szukać wsparcia na zewnątrz. Wszystkim, którzy mają ograniczony zasób cierpliwości, zdolności czy czasu, a chcieliby zacząć przygodę z „ożywionymi kreacjami” FB najpierw proponował łatwe tworzenie pokazu slajdów, a od pewnego czasu również intuicyjne narzędzie w menedżerze reklam, które pozwoli zamienić statyczny obraz w coś na wzór „mini-video”.

Zmień obraz w film krok po kroku

Ta opcja dotyczy reklam typu single i pozwala zamienić statyczny obraz w dynamiczną kreację. Tworząc reklamę zacznij więc od dodania do niej dobrej jakości grafiki.

Po zaimportowaniu zdjęcia, poniżej jego miniaturki znajdziesz opcję - zmień obraz w film, a przy niej przycisk: użyj szablonów. 

Po wejściu w zestaw kreatywny do tworzenia filmów przed Tobą pojawia się co prawda ograniczony, ale jednak całkiem ciekawy wybór szablonów. Najpierw wybierz opcję kwadratową lub pionową, a następnie z kilkunastu szablonów ten, który najbardziej Cię zainteresuje.

Możesz zaprezentować jeden obraz lub większą ich ilość, w zależności od wybranej opcji. Oprócz samego obrazu, który specjalnymi efektami zostanie zamieniony w prostą animację, pojawiają się także najróżniejsze opcje napisów, ramek, kształtów, możesz także dodać wybrane naklejki. Dla ułatwienia użytkownik otrzymuje możliwość podglądu, który bardzo pomaga w odpowiednim wyborze kształtu czy wielkości np. logo marki, umieszczonego na video. Film możesz personalizować według potrzeb, uwzględniając m.in. krój pisma, kolor napisów, kolor tła, nakładek tekstowych itp. 

Nie jest to narzędzie skomplikowane i na pewno jego możliwości są mocno zawężone, ale z pewnością jest ciekawą opcją do urozmaicenia kreacji reklamowych i przetestowania ich trafności czy atrakcyjności. 

Zapewne najlepiej znasz swoich odbiorców i wiesz, czego oczekują od Twojej marki i jaka estetyka i język powinny towarzyszyć kreacjom. Czy najbardziej liczy się dla nich walor estetyczny, konkretny przekaz, historia jaką masz do opowiedzenia? Mając tę wiedzę możesz odpowiednio dobrać szablon, który dopełni Twój wizualny koncept. Jeżeli Twój odbiorca lubi konkret - wybierz opcję, na której pokażesz przede wszystkim produkt, jego cenę oraz jasne CTA, czyli np. szablon promuj produkt. Jeśli to, co proponujesz nie jest dobrem pierwszej potrzeby, a osoba zainteresowana musi zrozumieć szerszy kontekst i wartość jaką oferujesz, pokaż jej te korzyści, zaprezentuj styl życia i określone wartości wybierając np. szablon o nazwie zachęć do odkrywania produktów, który pomoże Ci zaprezentować ich unikalne cechy. Jeżeli Twoja marka nie jest jeszcze dobrze rozpoznawalna na rynku, daj się poznać i pokaż zalety produktu dzięki szablonowi o tej nazwie, który możesz wykorzystać na różne sposoby np. pokazując najważniejsze funkcje produktu, różne zastosowania lub wyjaśniając jego sposób działania.      

Facebook podkreśla, że opracował wszystkie szablony biorąc pod uwagę skuteczność reklam przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Ty także o tym nie zapominaj. Koncentruj się na jasnym, zrozumiałym, krótkim, ale też kreatywnym przekazie, który dotrze do Twoich odbiorców i zadbaj o estetykę oraz wysoką jakość materiałów wizualnych, które przekształcisz w ruchomy obraz. Pamiętaj, że masz zaledwie kilka sekund, w czasie których ktoś zdecyduje, czy kliknie w Twoją reklamę czy będzie scrollował dalej.

Siła zaskoczenia

Nie zniechęcaj się, jeśli nie masz przygotowania do tworzenia profesjonalnego video. W drodze do zdobycia tych umiejętności warto zacząć od eksperymentów z prostszymi narzędziami, np. takimi które na bieżąco dostarcza Facebook. 

Optymalizacja kampanii pod kątem najważniejszych KPI to absolutna podstawa skutecznych działań, ale w dochodzeniu do tego tak samo ważne jak inne kwestie, są kreacje reklamowe. Te statyczne wciąż mogą być skuteczne i osiągać wysoki wynik trafności, ale warto testować różne warianty, również na poziomie przekazu wizualnego.

Dzięki video-kreacjom reklamowym kampania może przynieść nowe korzyści dla Twojej marki, zwłaszcza jeśli przyzwyczaiłeś swojego odbiorcę do reklam tworzonych według pewnego wizualnego schematu czy klucza.

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam