Konkurs na Facebooku: czy warto, kiedy warto i jak organizować, aby było warto. Poznaj kilka prostych porad i już dzisiaj pomyśl nad wdrożeniem ich do swoich działań.
Słyszałeś kiedyś, że jeśli chcesz zaangażować społeczność lub dać się poznać z jak najlepszej strony, musisz zorganizować konkurs? Bez wątpienia jest to zastrzyk zasięgu i warto zaplanować go w swoich działaniach. Przede wszystkim potrzebna jest jednak wiedza, jak zorganizować go zgodnie z prawem tak, aby efekty nie były chwilowe, a samo działanie przyniosło korzyści dla wizerunku i wartości, jakie komunikuje Twoja marka. Podstawą jest bowiem kreatywny pomysł, który pozwoli Ci nie tylko zyskać zasięg, zaangażowanie, ale będzie też rezonował po zakończonym konkursie np. w postaci zdjęć od zadowolonych zwycięzców, case studies czy kolejnymi postami z inspiracjami, które zbierzesz w trakcie konkursu.
Jakie rodzaje konkursów warto przetestować na swojej stronie FB lub Instagramie? Oczywiście musisz dopasować tzw. próg wejścia do wartości nagrody. Jeżeli to wycieczka lub drogi gadżet, możesz wymagać od uczestników większego zaangażowania czy poświęcenia, ale jeśli oferujesz drobiazg np. firmowe koszulki czy kubeczki - dobrej jakości zdjęcie czy kreatywna odpowiedź na zadane pytanie są wystarczające. Z pewnością unikaj wymogów typu: polub, udostępnij, zaproś znajomych. To duże niebezpieczeństwo, że uczestnikami staną się tzw. „etatowi konkursowicze”, czyli osoby, które wyszukują w social mediach wszystkie możliwe konkursy i mają gotowe wierszyki, zdjęcia itd. na każdą okazję. Na takich odbiorcach Ci przecież nie zależy. Pamiętaj również o bardzo ważnej kwestii - odpowiednio przygotowanym regulaminie konkursu. Na wielu stronach branżowych znajdziesz wartościowe źródła z informacjami o czym powinieneś pamiętać organizując konkurs, czego unikać, jak zadbać o RODO itp.
Przykłady, które przedstawiamy mogą sprawdzić się świetnie w przypadku Twojej marki, ale wcale nie muszą. Podstawa to przeanalizowanie, co chcesz osiągnąć i w jakim czasie - czy celem ma być większa sprzedaż, zwiększenie rozpoznawalności marki czy jeszcze coś innego.
To zaledwie kilka możliwych pomysłów na konkurs dla Twojej marki. Najważniejsze to mieć odwagę, żeby próbować i szukać nietuzinkowych rozwiązań. Pamiętaj jeszcze o jednym - promocji swojego konkursu. Nie chodzi tylko o promowanie posta konkursowego, ale konkretne działania, takie jak zachęcenie do śledzenia i polubienia profilu. Możesz w tym celu przygotować dedykowany landing page, zmienić cover photo, opublikować wcześniej post z zapowiedzią konkursu lub nieco bardziej tajemniczą treścią, która tylko sugeruje niespodziankę, fantastyczną okazję itd. Z pewnością wzbudzi to ciekawość odbiorców. Jeśli zdecydujesz się na tę ostatnią opcję, pamiętaj jednak, że nagroda konkursowa powinna być naprawdę atrakcyjna, aby nie zawieść oczekiwań i domysłów osób zainteresowanych.
Organizacja konkursu może skutecznie wesprzeć Twoją markę i zwiększyć zainteresowanie Twoimi usługami. Często ciekawe, kreatywne konkursy przynoszą wymierne korzyści wizerunkowe i finansowe. Poza tym dostarczają świetnej zabawy nie tylko uczestnikom, ale często także Tobie. ;) Wiesz już nieco o dobrych praktykach konkursowych. Zatem pora na Ciebie!
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief