FASHION_PL - ranking komunikacji w social media (grudzień 2020)

Grudzień jako moment wytchnienia? Niekoniecznie. W tym roku był to dość nietypowy okres. Jak wyglądała komunikacja marek modowych w ostatnich tygodniach - o tym poniżej.
Karolina Tułacz ▲ 11 stycznia, 2021 ▲ około 10 minut czytania

Grudzień jako moment wytchnienia? Niekoniecznie. W tym roku był to dość nietypowy okres. Jak wyglądała komunikacja marek modowych w ostatnich tygodniach - o tym poniżej.

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.


W grudniu:

  • 11 marek awansowało
  • 6 marek spadło
  • 4 marki pojawiły się po raz pierwszy / po przerwie

Największy skok w górę zanotowała marka BIZUU (9 pozycji)

  • 1. RISK made in warsaw
    229 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    61.8
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-11%
    Top content:02.1209.1215.12
    suma średnia
    Reakcje 🏆 18613 81.3
    Komentarze 🏆 5867 25.6
    Udostępnienia 117 0.5
    Najczęstsze słowa
    pracy, riska, pięknie, kobiety, było, prosimy, marki, dzień, sprawia, chciałabym
  • 2. MEDICINE everyday therapy⬆ 3
    39 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    22.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 21-38%
    Top content:28.1201.1208.12
    suma średnia
    Reakcje 3356 86.1
    Komentarze 140 3.6
    Udostępnienia 🏆 405 10.4
    Najczęstsze słowa
    #wearmedicine, medicine, świąteczne, karolina, prezent, photo, stylizacja, like, promocją, wszystkim
  • 3. Patrizia Aryton
    30 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    19.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 13-23%
    Top content:01.1204.1215.12
    suma średnia
    Reakcje 1787 59.6
    Komentarze 614 20.5
    Udostępnienia 116 3.9
    Najczęstsze słowa
    sukienka, spodnie, kolekcji, dzianinowa, bluzka, wełną, promocja, wełny, płaszcz, cekinami
  • 4. Taranko
    67 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    17.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-29%
    Top content:08.1218.1201.12
    suma średnia
    Reakcje 5144 76.8
    Komentarze 121 1.8
    Udostępnienia 270 4
    Najczęstsze słowa
    sukienki, taranko, wyprzedaży, teraz, kupicie, dziewczyna, swetry, wyjątkowe, pięknie, wiele
  • 5. Tomasz Ossoliński⬆ 8
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    16.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 13-25%
    Top content:02.1207.1224.12
    suma średnia
    Reakcje 2288 143
    Komentarze 212 13.3
    Udostępnienia 76 4.8
    Najczęstsze słowa
    mojego, atelier, prezent, aktor, mnie, zapraszam, wielkim, spodnie, lekki, mateusza
  • 6. NAOKO⬇ 4
    35 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    14.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 46-71%
    Top content:01.1209.1211.12
    suma średnia
    Reakcje 2624 75
    Komentarze 412 11.8
    Udostępnienia 55 1.6
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, prezent, będzie, wasze, wyjątkowy, stylizacje, czas, komentarzu, #naoko, czekamy
  • 7. TATUUM⬆ 2
    24 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    12.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-8%
    Top content:17.1218.1201.12
    suma średnia
    Reakcje 1337 55.7
    Komentarze 48 2
    Udostępnienia 223 9.3
    Najczęstsze słowa
    prezent, znajdziesz, tatuum, idealne, stylizacji, świątecznych, sukienki, gifts, święta, christmas
  • 8. BOHOBOCOnowa pozycja
    2 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    12.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 40-50%
    Top content:05.1202.12
    suma średnia
    Reakcje 916 🏆 458
    Komentarze 118 🏆 59
    Udostępnienia 121 🏆 60.5
    Najczęstsze słowa
    życie, bohoboco, było, pięknie, kreatywnego, marzeniem, koniec, początku, zmianą, trudne
  • 9. Robert Kupisz⬆ 2
    37 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    10.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 10-22%
    Top content:18.1218.1229.12
    suma średnia
    Reakcje 1933 52.2
    Komentarze 125 3.4
    Udostępnienia 134 3.6
    Najczęstsze słowa
    shop, qΠШ, wszystkich, prezent, kolekcja, robert, online, kupisz, kwotę, stacjonarnych
  • 10. moodo⬆ 2
    49 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 11-15%
    Top content:07.1204.1227.12
    suma średnia
    Reakcje 799 16.3
    Komentarze 27 0.6
    Udostępnienia 265 5.4
    Najczęstsze słowa
    czas, stylizacji, ciepło, moodo, ciebie, świątecznych, ciepłe, magiczne, wszystko, kodem
  • 11. Bialcon⬇ 3
    73 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    8.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-5%
    Top content:16.1216.1210.12
    suma średnia
    Reakcje 848 11.6
    Komentarze 73 1
    Udostępnienia 245 3.4
    Najczęstsze słowa
    bialcon, 3️⃣0️⃣%, promocji, marki, sukienka, kolekcję, passero, wybrane, dodatkowym, bolsa
  • 12. BIZUU⬆ 8
    59 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 12-24%
    Top content:04.1211.1210.12
    suma średnia
    Reakcje 1864 31.6
    Komentarze 269 4.6
    Udostępnienia 65 1.1
    Najczęstsze słowa
    bizuu, magic, modowy, believe, pracy, horoskop, michał, produkcja, kolekcji, marki
  • 13. Solar Company S.A.⬆ 7
    19 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 14-42%
    Top content:11.1203.1231.12
    suma średnia
    Reakcje 1511 79.5
    Komentarze 18 0.9
    Udostępnienia 84 4.4
    Najczęstsze słowa
    stacjonarnym, zamÓw, handlowa, zapraszamy, niedziela, online, stylizacji, skorzystaj, prezent, idealny
  • 14. By Insomnia⬆ 1
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-19%
    Top content:03.1201.1219.12
    suma średnia
    Reakcje 2261 72.9
    Komentarze 67 2.2
    Udostępnienia 43 1.4
    Najczęstsze słowa
    dobrze, kolor, Święta, sklepie, ubrania, kolekcjach, nowy, online, teraz, welury
  • 15. Elementy⬆ 1
    39 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 17-32%
    Top content:10.1230.1228.12
    suma średnia
    Reakcje 1741 44.6
    Komentarze 90 2.3
    Udostępnienia 50 1.3
    Najczęstsze słowa
    sukienka, wykonany, knitwear, modele, przędzy, collection, bliskość, produkcji, accessories, wszystkim
  • 16. MOLTON⬇ 6
    26 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 31-46%
    Top content:05.1229.1202.12
    suma średnia
    Reakcje 1289 49.6
    Komentarze 15 0.6
    Udostępnienia 66 2.5
    Najczęstsze słowa
    promocja, online, sklepie, salonach, salonów, prezenty, promocji, naszych, zapraszamy, kolekcji
  • 17. TOVA⬆ 1
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 33-86%
    Top content:26.1206.1222.12
    suma średnia
    Reakcje 1576 112.6
    Komentarze 7 0.5
    Udostępnienia 15 1.1
    Najczęstsze słowa
    roku, suknia, szczęśliwe, świąteczny, towarzystwie, tova, postaw, ostatnia, tego, nowego
  • 18. JERRY SHEPHERD⬆ 4
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    4.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:17.1224.1206.12
    suma średnia
    Reakcje 302 20.1
    Komentarze 26 1.7
    Udostępnienia 44 2.9
    Najczęstsze słowa
    czasu, najważniejsze, jerry, święta, shepherd, sprawi, siebie, nature, bliżej, sobie
  • 19. KOKOworld
    49 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 14-16%
    Top content:02.1206.1219.12
    suma średnia
    Reakcje 1198 24.4
    Komentarze 45 0.9
    Udostępnienia 41 0.8
    Najczęstsze słowa
    prezent, kokoszki, czas, świąteczne, waste, dziewczyny, będzie, citizen, kolekcji, wszystkie
  • 20. Makalu⬆ 5
    35 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    4.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-6%
    Top content:27.1204.1204.12
    suma średnia
    Reakcje 318 9.1
    Komentarze 5 0.1
    Udostępnienia 85 2.4
    Najczęstsze słowa
    modele, rabatu, wyprzedaży, stylizacje, kolekcja, oferty, skorzystaj, makalu, dodatkowe, teraz
  • 21. Benedict Harper⬇ 4
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 24-33%
    Top content:24.1206.1204.12
    suma średnia
    Reakcje 553 36.9
    Komentarze 6 0.4
    Udostępnienia 14 0.9
    Najczęstsze słowa
    wyjątkowy, będziesz, ciebie, Święta, marki, roku, czas, wszystkie, piękne, także
  • 22. Stone Skirtsnowa pozycja
    12 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~9%
    Top content:30.1201.1229.12
    suma średnia
    Reakcje 368 30.7
    Komentarze 53 4.4
    Udostępnienia 10 0.8
    Najczęstsze słowa
    każdy, rabaty, ostatnie, się, sklepu, że, zajrzyjcie, kolekcja, piękno, prezent
  • 23. Laurella⬇ 16
    6 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-17%
    Top content:24.1217.1204.12
    suma średnia
    Reakcje 384 64
    Komentarze 31 5.2
    Udostępnienia 2 0.3
    Najczęstsze słowa
    #fashion, #fashioninspo, #laurellagirls, nowości, dziś, ubrania, #ootd, dobry, różnych, wszystkiego
  • 24. gegonowa pozycja
    19 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~5%
    Top content:03.1214.1207.12
    suma średnia
    Reakcje 443 23.3
    Komentarze 18 0.9
    Udostępnienia 19 1
    Najczęstsze słowa
    dostawą, prezenty, produkty, wyprzedaży, świętami, kolorze, choinką, coś, wyszła, zamówić
  • 25. Rêvesnowa pozycja
    26 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-4%
    Top content:15.1221.1218.12
    suma średnia
    Reakcje 420 16.2
    Komentarze 13 0.5
    Udostępnienia 20 0.8
    Najczęstsze słowa
    #fashionmoment, #christmasoutfit, ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀, #rêves, #rêvesthelabel, #polskamarka, #itschristmas, wiele, idealny, świąteczne

Poczekalnia:

  • 26) Bäckerei Bytom
  • 27)  ZAQUAD
  • 28) VZOOR
  • 29) THE ODDER SIDE
  • 30) This is Commitment

Top 5 rankingu komunikacji

RISK made in warsaw

RISK każdego miesiąca bije rekordy w liczbie publikowanych postów, niezmiennie idzie to jednak w parze z bardzo dużym zaangażowaniem. Nic w tym dziwnego - w grudniowej komunikacji marki na FB nie zabrakło kreatywnych pomysłów i miłych niespodzianek dla miłośniczek RISKowej oferty. 

Najważniejszym wydarzeniem była premiera kolekcji “NAPRAWDĘ JAKA JESTEŚ, NIE WIE NIKT”. Inspiracją do nazwy była piosenka Bogusława Meca - “Jej portret”. Charakterystyczne printy przywodzą na myśl kalejdoskop i zmiany, które - można powiedzieć - są charakterystyczne dla płci pięknej, bo przecież “Kobieta zmienną jest”. ;)  Fanki marki pozytywnie zareagowały na intensywne kolory i wzory. Odebrały je jako remedium na specyficzny czas. Uwagę zwraca historia materiału - print namalowany przez Pawła Palikota to interpretacja testu Rorschacha, plam wykorzystywanych podczas psychoanalizy.

Marka słucha i często rzuca światło na historie swoich klientek. Chętnie dzieli się nimi (historiami) na swoim FB, gdzie publikuje zdjęcia i opisy tworzone przez użytkowniczki. W ten sposób wzmacnia swój wizerunek jako marki, która potrafi słuchać.

Brand wyróżnił się ciekawą koncepcją na kalendarz adwentowy. Od 6.12 do 24.12 byliśmy świadkami #18dnidoświąt - akcji bazującej na 18 konkursach. Marka codziennie publikowała nowe pytanie konkursowe, a następnie dzieliła się treściami tworzonymi przez zwycięzców.

W świątecznym czasie RISK postanowił wesprzeć twórców biżuterii m.in klientkę, która zainspirowana printem jednej z kolekcji postanowiła stworzyć serię kolczyków. Marka umieściła je w zakładce Guest Shop w swoim sklepie internetowym, gdzie można również znaleźć prace innych.

Niedawno Antosia, jedna z założycielek marki, była gościnią podcastu Macieja Filipkowskiego “Zaprojektuj Swoje Życie”. W jednym z grudniowych postów RISK wspomniał, że planuje stworzenie własnego podcastu. Mijający rok był zdecydowanie okresem skokowego wzrostu popularności tego medium. Czy podcast sprawdzi się jako kanał komunikacji dla marki takiej jak RISK? Ciężko to ocenić nie znając koncepcji i tematycznej pojemności nowej inicjatywy. 

Pod koniec miesiąca marka zachęciła odbiorców do spędzenia sylwestra z Klubem Komediowym, który m.in był odpowiedzialny za parodię “Pięknej i długiej reklamy Apartu”. Wydarzenie przewidywało transmisję live na FB i teleturniej z jednym pytaniem od RISKa. 

Marka nie zrezygnowała także z zimowej wyprzedaży, która była obecna przez cały miesiąc komunikacji.

Post prezentujący jedną z kreacji pochodzącą z kolekcji “NAPRAWDĘ JAKA JESTEŚ NIE WIE NIKT”.

Marka wykorzystała motyw kalendarza adwentowego do przeprowadzenia cyklu konkursów.

Jedna z odpowiedzi konkursowych, która jednocześnie nawiązuje do nowej kolekcji i wartości, z którymi RISK mocno się utożsamia.

MEDICINE everyday therapy

Komunikacja Medicine, co zupełnie zrozumiałe, była w mijającym miesiącu mocno osadzona w temacie okołoświątecznym. Mikołajki, prezenty, akcje charytatywne i Boże Narodzenie. Marka postawiła na content pełen inspiracji. Nie zabrakło pomysłów na świąteczne i zimowe stylizacje oraz prezenty. Brand obdarował swoich fanów specjalnymi świątecznymi naklejkami, które były dostępne na Instagramie po wpisaniu “wearmedicine” w lupce IG stories. Typowo dla Medicine - grafiki do naklejek zostały przygotowane we współpracy z polskimi artystami. 

Podobnie jak w przypadku RISKa, Medicine przeprowadziło crosspromocję z innymi markami. Przykładem był Muscat i wspólny konkurs oraz zniżki. 

Pod koniec każdego roku Pantone Institute ogłasza kolory dedykowane nadchodzącym 12 miesiącom. To wdzięczny temat, który zawsze jest chętnie wykorzystywany przez marki do stworzenia ciekawego contentu. Tym razem podobny przejaw real time marketingu pojawił się również na profilu Medicine.

W ramach działań CSR marka wsparła projekt fundacji Autyzm Up oraz artystów Opery Krakowskiej, w którym pojawiły się ubrania z kolekcji Medicine. Efektem tej współpracy była piosenka z życzeniami, na którą użytkownicy zareagowali bardzo pozytywnie.

Co ciekawe, największe zaangażowanie wygenerował w grudniu dość nietypowy post  informacyjny. Jedna z klientek, zamówionej online kurtce MEDICINE odnalazła okulary korekcyjne. Klientka niezwłocznie skontaktowała się z marką i poprosiła o pomoc w poszukiwaniu właścicielki. Internauci podeszli do sytuacji z entuzjazmem i udostępnili post ponad 150 razy. Pojawiła się jednak grupa odbiorców nastawionych do sytuacji sceptycznie, poddająca w wątpliwość szczerość intencji marki - prawdopodobnie nauczona głośną akcją, którą Reserved przeprowadził kilka lat temu (wszyscy pamiętamy dziewczynę z USA, która szukała Wojtka ;)).

 Post real-time marketingowy, który Medicine zamieściło zaraz po ogłoszeniu kolorów 2021 roku przez Instytut Pantone.

 Medicine tradycyjnie zdecydowało się przeznaczyć 10% ze sprzedaży ubranek dla psów na fundację Kundelek.

Patrizia Aryton

W mijającym miesiącu marka dzieliła się z fankami inspiracjami dotyczącymi zarówno świątecznych kreacji,  jak i prezentów. Podczas transmisji live, stylistka PA, podpowiedziała co warto ubrać na Święta i Sylwestra.

W poście z 3. grudnia dyrektor kreatywna marki postanowiła poinformować o założeniu podcastu, w którym porusza tematy związane z modą i pracą projektanta.

W grudniu byliśmy także świadkami kolejnych odcinków cyklu wywiadów z uczestniczkami akcji “Jesteś idealna kiedy jesteś sobą”, której idea to pokazanie historii silnych i niezależnych kobiet.

Pod koniec miesiąca marka  wystartowała z wyprzedażą do -40%.

Marka odniosła się do swojego profilu na IG i pokazała Top 9 postów 2020 roku.

Marka przeznaczyła 50-200 zł ze sprzedaży każdego produktu, aby pomóc Gdańskiemu Domowi Integracyjno-Rodzinnemu.

Post, w którym PA zachęca do przesłuchania podcastu Patrycji Ciechockiej-Szumichory, dyrektor kreatywnej.

Taranko

W grudniu jeden z postów marki znalazł się w TOP 5 najbardziej angażujących. Był to przygotowany przez markę tutorial, z którego użytkownicy mogą nauczyć się oryginalnego pakowania prezentów. Wpis osiągnął 200 udostępnień i ponad 500 polubień, co prawdopodobnie wpłynęło na pozycję w rankingu. 

Komunikacja marki bazowała na zdjęciach z sesji i Dziewczynach Taranko, które pełnią rolę ambasadorek. Całość pozostawała bardzo spójna i estetyczna.

Brand przeprowadził także wyprzedaż do -40%.

Post Taranko z wizerunkiem jednej z ambasadorek.

Tomasz Ossoliński

Duże zaangażowanie na stronie FB Tomasza Ossolińskiego wywołała w grudniu forma w jakiej wsparł inicjatywę Fundacji TVN “Nie jesteś sam” - “Podaruj Misia”. Projektant postanowił wykorzystać recykling i stworzył ubranie dla pluszaka z własnej koszuli. Miś - Doktor Mateusz, to hołd projektanta dla naszej planety i dla lekarzy. Projektant współpracuje z fundacją od samego początku jej istnienia.

Kolejnym oryginalnym działaniem w ostatnim czasie był udział projektanta w programie “Możesz być kim chcesz” transmitowanym na kanale dla dzieci MiniMini+. W krótkim zwiastunie słyszymy dziecięcy głos, który opisuje pracę projektanta. 

Przez cały grudzień Tomasz Ossoliński podobnie do innych marek dzielił się ze swoimi odbiorcami pomysłami na prezenty pod choinkę promując m.in kolekcję garniturów piżamowych. Świąteczne życzenia pojawiły się na profilu w formie video, w którym projektant osobiście złożył życzenia swojemu zespołowi i klientom.

W komunikacji obecne były również posty związane bezpośrednio z miłością projektanta do kina i teatru. 

Tomasz Ossoliński wziął udział w projekcie z MiniMini+ “ Możesz być kim chcesz”.

Miś zaprojektowany w ramach akcji “Podaruj Misia”.

Tomasz Ossoliński wyróżnił blogera modowego 50+, który stworzył stylizację wykorzystując kreacje projektanta.

Ranking TOP20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 KONKURS NA NAZWĘ Jeśli kochasz nosić kamelowe płaszcze, to ta spódnica jest dla ciebie. Jednocz 140 559 3 176.65
2 Wręczając wyjątkowy prezent trzeba go oczywiście wcześniej pięknie zapakować! Zobaczcie jak 554 7 206 163.5
3 Kupiłeś/aś kurtkę w naszym sklepie online, odesłałeś/aś ją, a okulary zostały w jej kiesze 1085 18 152 158.25
4 KONKURS NA NAZWĘ <3 Kusicielka ze złotym sercem… a w każdym razie z dekoltem w kształcie serca 86 389 1 121.65
5 BOHOBOCO ogłasza koniec modowej działalności. Z przykrością informujemy, że postawiliśmy k 916 118 121 109.65
6 Jak co roku - pomagamy z miłości do czworonogów. Tym razem 10% ze sprzedaży ubranek #stylowypupi 139 13 84 65.45
7 Wracamy z promocją -50% na wszystko w sprzedaży stacjonarnej! Odwiedź nas już dziś 82 10 81 59.75
8 Historia o swetrze. Nasza historia w 2020 to nieustanny covidowy rollercostar. Próbujemy się w ty 604 60 17 59.25
9 Nowa kolekcja NOW by QΠШ Robert Kupisz dostępna w przedsprzedaży! SHOP NOW: https://bit.ly/2Wri 589 37 16 50.65
10 Drogie #bizuugirls! Mamy dla Was KONKURS Przed nami magiczny czas, a BIZUU believes in magic! Pod 154 97 18 48.5
11 Jego celem jest udowodnienie, że wiek naprawdę nie ma znaczenia. – Chcę pokazać, jaką można 296 23 39 46.95
12 Wiemy, że jesteś ciekawa najnowszych trendów na sezon W/L 2021. Właśnie w tym odcinku nasza dy 124 121 6 46.3
13 Drogie #bizuugirls! Przygotowałyśmy dla Was KONKURS Nasz ukochany poranny rytuał to filiżanka 118 76 20 41.7
14 Kocykowe kardigany chyba nigdy nam się nie znudzą Ciepłe, miękkie i wygodne! Macie już jeden 331 41 8 34.05
15 Zainspiruj się pomysłami naszej stylistki na wigilijne spotkania! Linki do wszystkich prezentowa 84 84 6 33.3
16 PREZENT, KTÓRYM OBDAROWUJESZ PODWÓJNIE #STOPDEPRESJI #RAZEMMOZEMYWIECEJ Dla TATUUM zaangażowan 152 9 29 29.15
17 Przy pracy nad swoimi projektami zawsze staram się pamiętać, że nadprodukcja ubrań, tworzenie n 298 31 6 28.1
18 PREMIERA! NOW by Qπш Robert Kupisz Zima 2021/22 SHOP NOW: https://bit.ly/2WricWZ Kamera i monta� 142 5 30 27.9
19 PSSSS...Pogłębiliśmy Wyprzedaż kilka chwil temu Ceny naszych przecenionych modeli są teraz jes 225 8 10 20.15
20 ŚWIĄTECZNE SZALEŃSTWO Chcesz znaleźć pod choinką prezent od NAOKO? Nie przegap swojej szansy 82 49 2 20.1

Top 5 rankingu postów

Poniżej znajdziecie 5 najbardziej angażujących postów w grudniu.

Posty konkursowe RISKa znalazły się na 1 i 4 miejscu TOP 20 najbardziej angażujących postów.

Taranko podzieliło się z użytkowniczkami sposobem na pakowanie prezentów.

Post Medicine, w którym marka poszukuje właścicieli znalezionych okularów.

Video, w którym marka BOHOBOCO żegna się z odbiorcami, opowiada o zakończeniu działalności i podsumowuje 11 lat pracy.

Warte uwagi

Marka Elementy, która jest znana z transparentności tłumaczy i opisuje nieudane projekty - swetry Lava i Pico. Klientkom nie spodobał się fakt, że produkty, które w 50% są wykonane z poliamidu kosztują tyle samo co zrobione z wełny merynosa. Elementy wyjaśniły z czego wynika cena i wytłumaczyły, kiedy włókna syntentyczne bywają sprzymierzeńcem. Mimo tego marka zdecydowała się zrezygnować z marży i zwrócić część pieniędzy niezadowolonym klientkom.

KOKOworld postawiło na produkcję opakowań zero waste, w które na życzenie klientki mogą zapakować przesyłkę.

Marka r.oditty, która zajmuje się produkcją m.in torebek, opublikowała ciekawy spot, w którym pokazała “magię świąt” w dość nietypowy sposób.

Na uwagę zasługuje świąteczna akcja Laurelli. Przez cały grudzień kobiety z zespołu marki otwierały kolejne “okienka” ręcznie wykonanego kalendarza adwentowego. Ubranie znajdujące się w pudełku można było do końca dnia zamówić w promocyjnej cenie. Całe zdarzenie świetnie angażowało społeczność marki (“sprawdzę, co dzisiaj w promocji”), dodatkowo stało się dobrą okazją do pokazania ludzi stojącymi za Laurellą oraz wzmocnienia ogólnego wizerunku marki. Takie pomysły lubimy!

Podsumowanie

Grudzień - mikołajkowe promocje, propozycje prezentów, życzenia świąteczne i noworoczne. Wiele marek oparło komunikację na bezpiecznym  “szablonie”, jednak jak zwykle nie zabrakło odważniejszych działań i wyjścia poza schemat. 

Warto na chwilę zatrzymać się i zwrócić uwagę na pozytywne emocje jakie wzbudzał content marek modowych z ostatnich tygodni. Po niezwykle trudnym roku, w którym “na tapecie” przez długi czas była pandemia i szereg branżowych “dram”, grudzień rysuje się jako zwiastun powrotu do normalności. Czy to tylko chwilowy miraż, czy tak rzeczywiście będzie, przekonamy się wkrótce. Nie zmienia to jednak faktu, że tej normalności wszystkim Wam życzymy. :)

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam