FASHION_PL - ranking komunikacji w social media (luty 2021)

Miłość do mody, ale nie tylko. Marki pożegnały zimę i oficjalnie wkroczyły w sezon Wiosna/Lato 2021. O tym jak w lutym wyglądała komunikacja polskich brandów fashion przeczytacie poniżej.
Karolina Tułacz ▲ 12 marca, 2021 ▲ około 10 minut czytania

Miłość do mody, ale nie tylko. Marki pożegnały zimę i oficjalnie wkroczyły w sezon Wiosna/Lato 2021. O tym jak w lutym wyglądała komunikacja polskich brandów fashion przeczytacie poniżej.

Miłość do mody, ale nie tylko. Marki pożegnały zimę i oficjalnie wkroczyły w sezon Wiosna/Lato 2021. O tym jak w lutym wyglądała komunikacja polskich brandów fashion przeczytacie poniżej. 

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.


W lutym:

  • 11 marek awansowało
  • 7 marek spadło
  • 4 marki pojawiły się po raz pierwszy / po przerwie

Największy skok w górę zanotowała marka ELEMENTY (o 7 pozycji)

  • 1. RISK made in warsaw⬆ 2
    103 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    47.4
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-20%
    Top content:07.0201.0221.02
    suma średnia
    Reakcje 🏆 10683 103.7
    Komentarze 🏆 1937 18.8
    Udostępnienia 🏆 575 5.6
    Najczęstsze słowa
    zdjęciach, marta, kolory, połącz, przyjemne, kropki, antoni, kolekcja, sukienka, pracy
  • 2. Patrizia Aryton
    26 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    25.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-12%
    Top content:09.0223.0216.02
    suma średnia
    Reakcje 2000 76.9
    Komentarze 873 🏆 33.6
    Udostępnienia 105 4
    Najczęstsze słowa
    wełną, zakupy, bluzka, spodnie, płaszcz, dziewiczą, dzianinowa, kolekcję, jedwabiu, bawełny
  • 3. NAOKO⬇ 2
    53 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    25.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 36-75%
    Top content:16.0225.0211.02
    suma średnia
    Reakcje 5382 101.5
    Komentarze 897 16.9
    Udostępnienia 96 1.8
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, płaszcz, sukienkę, nowej, codzienności, wiosna, każda, wiosennych, uwielbiam, chciałabyś
  • 4. Stone Skirts⬇ 1
    20 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    17.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 49-55%
    Top content:10.0202.0214.02
    suma średnia
    Reakcje 4828 🏆 241.4
    Komentarze 42 2.1
    Udostępnienia 61 3.1
    Najczęstsze słowa
    komplety, ____, sklepie, rabat, pojawiły, kolor, okulary, które, czas, zajrzyjcie
  • 5. Solar Company S.A.⬆ 2
    21 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    15.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 23-57%
    Top content:13.0209.0207.02
    suma średnia
    Reakcje 2349 111.9
    Komentarze 29 1.4
    Udostępnienia 200 🏆 9.5
    Najczęstsze słowa
    wiosnalato, solar, #nowościsolar, kolekcji, modele, sezonie, sesji, #online, dodatkowy, weekend
  • 6. Taranko⬆ 2
    54 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    14.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-26%
    Top content:14.0207.0228.02
    suma średnia
    Reakcje 4937 91.4
    Komentarze 151 2.8
    Udostępnienia 72 1.3
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, taranko, weekend, sukienki, modele, dreamer, dziewczyna, naszych, komfortowo, sobie
  • 7. MEDICINE everyday therapy⬇ 3
    30 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    12.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 13-34%
    Top content:26.0223.0206.02
    suma średnia
    Reakcje 2597 86.6
    Komentarze 204 6.8
    Udostępnienia 86 2.9
    Najczęstsze słowa
    #wearmedicine, konkursu, danych, medicine, karolina, dziś, przetwarzania, like, administratora, także
  • 8. Bialcon⬇ 2
    52 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    11.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-4%
    Top content:05.0219.0208.02
    suma średnia
    Reakcje 1552 29.8
    Komentarze 58 1.1
    Udostępnienia 231 4.4
    Najczęstsze słowa
    rabat, stacjonarnych, promocji, czas, zapraszamy, 2️⃣0️⃣%, trwania, kasie, udzielany, indeksy
  • 9. Laurella⬆ 5
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    10.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:21.0220.0226.02
    suma średnia
    Reakcje 2230 159.3
    Komentarze 110 7.9
    Udostępnienia 12 0.9
    Najczęstsze słowa
    #laurella, @laurella, dziękujemy, kochane, dnia, #fashion, #handsome, kochamy, jakieś, biżuterii
  • 10. TATUUM⬆ 1
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-6%
    Top content:16.0210.0223.02
    suma średnia
    Reakcje 960 60
    Komentarze 22 1.4
    Udostępnienia 142 8.9
    Najczęstsze słowa
    naszych, jeans, model, tatuum, kolekcji, produkty, wiskoza, włókien, organiczna, sukienka
  • 11. moodo⬇ 1
    47 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-9%
    Top content:08.0225.0213.02
    suma średnia
    Reakcje 837 17.8
    Komentarze 3 0.1
    Udostępnienia 271 5.8
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, zakupy, moodo, modele, kolor, nowe, zobacz, cenach, walentynki, dobrze
  • 12. KOKOworld⬆ 5
    40 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 8-18%
    Top content:22.0218.0206.02
    suma średnia
    Reakcje 1387 34.7
    Komentarze 209 5.2
    Udostępnienia 88 2.2
    Najczęstsze słowa
    czeka, sale, pracy, dziewczyny, odpowiedzi, odpowiedź, kolekcji, będzie, waszej, produkty
  • 13. Tomasz Ossoliński⬆ 2
    9 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:08.0225.0210.02
    suma średnia
    Reakcje 931 103.4
    Komentarze 73 8.1
    Udostępnienia 21 2.3
    Najczęstsze słowa
    kurtka, zdjęcia, udział, modelka, garnitur, finch, był, makijaż, puchowej, płyty
  • 14. Robert Kupisz⬇ 2
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~3%
    Top content:05.0201.0201.02
    suma średnia
    Reakcje 1110 35.8
    Komentarze 39 1.3
    Udostępnienia 83 2.7
    Najczęstsze słowa
    shop, qΠШ, promocja, online, warszawie, tshirt, kids, walentynkowa, poznaniu, mokotów
  • 15. TOVA⬇ 2
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 54-93%
    Top content:13.0203.0219.02
    suma średnia
    Reakcje 1380 98.6
    Komentarze 20 1.4
    Udostępnienia 17 1.2
    Najczęstsze słowa
    wiosny, czas, bluza, ciebie, luna, silver, katana, garnitur, spojrzenie, siebie
  • 16. By Insomnia⬆ 2
    28 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~4%
    Top content:06.0204.0211.02
    suma średnia
    Reakcje 1389 49.6
    Komentarze 94 3.4
    Udostępnienia 22 0.8
    Najczęstsze słowa
    bluza, model, dostępny, teraz, cenie, sale, lato, lotta, sukienki, zima
  • 17. Elementy⬆ 7
    28 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 17-26%
    Top content:12.0217.0208.02
    suma średnia
    Reakcje 1236 44.1
    Komentarze 50 1.8
    Udostępnienia 21 0.8
    Najczęstsze słowa
    wykonane, body, dekoltem, bawełny, rękaw, lekkiej, idealna, wysokim, bluza, spodnie
  • 18. BIZUU⬆ 1
    39 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-13%
    Top content:25.0209.0217.02
    suma średnia
    Reakcje 1588 40.7
    Komentarze 56 1.4
    Udostępnienia 14 0.4
    Najczęstsze słowa
    wyjątkowego, kolekcji, odsłony, modeli, kobiet, drugiej, fotografa, czekają, sesji, michaŁ
  • 19. MOLTON⬇ 3
    11 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 33-55%
    Top content:01.0218.0204.02
    suma średnia
    Reakcje 570 51.8
    Komentarze 6 0.5
    Udostępnienia 36 3.3
    Najczęstsze słowa
    promocja, wyprzedaży, salonach, rabat, sukienki, outlet, kurtka, zakupie, odzieży, koszyku
  • 20. Makalu⬆ 3
    29 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-7%
    Top content:04.0210.0221.02
    suma średnia
    Reakcje 396 13.7
    Komentarze 13 0.4
    Udostępnienia 77 2.7
    Najczęstsze słowa
    modele, naszych, nowości, makalu, sukienki, wiosnę, wiosenne, kolekcji, walentynki, salonach
  • 21. Rêvesnowa pozycja
    29 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~3%
    Top content:19.0216.0204.02
    suma średnia
    Reakcje 490 16.9
    Komentarze 15 0.5
    Udostępnienia 50 1.7
    Najczęstsze słowa
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀, #fashiondetails, #fashionlove, się, #fashiondress, #rêves, #stylefashion, #fashionbrand, kolekcji, #rêvesthelabel
  • 22. ZAQUADnowa pozycja
    35 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    2.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:25.0210.0208.02
    suma średnia
    Reakcje 495 14.1
    Komentarze 36 1
    Udostępnienia 33 0.9
    Najczęstsze słowa
    kolorze, sale, czerwonym, specjalna, weekend, love, sukienki, zaquad, promocja, dresowe
  • 23. Benedict Harper⬆ 2
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    2.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 35-40%
    Top content:01.0215.0219.02
    suma średnia
    Reakcje 396 26.4
    Komentarze 8 0.5
    Udostępnienia 10 0.7
    Najczęstsze słowa
    niesamowita, sukienka, kolor, idealnie, wszystko, kobiety, była, tshirt, moje, mogłabym
  • 24. VZOORnowa pozycja
    19 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-22%
    Top content:12.0202.0217.02
    suma średnia
    Reakcje 371 19.5
    Komentarze 11 0.6
    Udostępnienia 12 0.6
    Najczęstsze słowa
    #vzoor, #homewear, #newcollection, #instore, #casuals, kolekcja, sukienek, #comfortableclothes, #homeoffice, dostępne
  • 25. NAGOnowa pozycja
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 49-50%
    Top content:01.0219.0228.02
    suma średnia
    Reakcje 473 33.8
    Komentarze 6 0.4
    Udostępnienia 0 0
    Najczęstsze słowa
    organicznej, bawełny, nago, ubrania, materiałów, body, tencelu, certyfikatem, uszyte, gots

Poczekalnia:

  • 26) NUDYESS
  • 27) THE ODDER SIDE
  • 28) gego
  • 29) Bäckerei Bytom
  • 30) Yanowska.pl

Top 5 rankingu komunikacji

RISK made in warsaw

W lutym RISK skoncentrował się na premierze i promocji nowej kolekcji: POŁĄCZ KROPKI. Marka podzieliła się z fankami historią stojącą za powstaniem “kropkowych” kolekcji, których inspiracją były twórczość trójmiejskiej artystki Wilgi Badowskiej oraz Marty Handschke. 

Brand postanowił kontynuować współpracę z Kampanią Przeciw Homofobii, w ramach której powstało kilka postów dedykowanych walentynkom. Bohaterami wpisów okazały się pary, które w ubiegłym roku wzięły udział w kampanii Risk for love.

Założycielki brandu skorzystały z zaproszenia AIP World Of Startups i wzięły udział w transmisji live, podczas której opowiedziały m.in o działalności marki w dobie pandemii. 

Brand sukcesywnie rozwija kategorię Guest Shop na swojej stronie www. Co ciekawe, w lutym znalazły się tam obrazy Wilgi Badowskiej oraz produkty marki ŁYKO, która obecnie znajduje się na 40 miejscu naszym rankingu.

RISK włączył do komunikacji na Instagramie treści pisane w języku angielskim. Niestety, po stronie marki zabrakło odpowiedniego przygotowania. Członkinie grupy na FB “Risk made in Warsaw lovers” zwróciły uwagę na liczne błędy gramatyczne i składniowe.

Założycielki marki RISK made in warsaw wzięły udział w transmisji live organizowanej przez AIP World Of Startups.

Post autorstwa Wilgi Badowskiej, której obrazki były inspiracją do najnowszej kolekcji marki.

RISK opublikował wypowiedź Franciszki Sady, odpowiedzialnej za Kampanię Przeciw Homofobii, z którą brand współpracuje od zeszłego lata.

Post - galeria, który w niecodzienny sposób pokazuje print autorstwa Pawła Palikota, Dyrektora Kreatywnego RISKa. Warto uwzględniać tego typu treści w swojej komunikacji ze względu na sympatię, którą budzą w odbiorcach. 

Nietypowa akcja łącząca markę modową i salon fryzjerski. Przy zakupach o wartości powyżej 400 zł klientki otrzymywały walentynkowy bonus w postaci wizyty u zaprzyjaźnionego fryzjera RISKa.

Patrizia Aryton

Patrizia Aryton w dalszym ciągu opiera komunikację na FB na transmisjach live, których tematyka mocno nawiązuje do świata mody. W lutym miało miejsce aż 8 spotkań na żywo m.in kolejne odcinki z cyklu “Budowania stylu” oraz porady stylistki dotyczące m.in. kolekcji wiosna / lato. Ludzie pokochali live’y, które okazały się szczególnie skuteczne w dobie pandemii, kiedy wizyty klientek w sklepach stały się dużo rzadsze. 

Marka ogłosiła listę uczestniczek kolejnej edycji kampanii “Jesteś idealna kiedy jesteś sobą”. Nie zabrakło również postów z inspirującymi stylizacjami i akcji rabatowych m.in -14% z okazji walentynek.

PA postanowiła kontynuować rozpoczętą w ubiegłych miesiącach usługę wirtualnych zakupów za pośrednictwem WhatsAppa.

Patrizia Aryton przeprowadziła akcję specjalną z okazji walentynek. Rabat 14% obejmował produkty z wyprzedaży.

Brand wybrał uczestniczki kolejnej edycji kampanii “Jesteś idealna kiedy jesteś sobą” i podzielił się decyzją z użytkowniczkami. Bohaterki to kobiety, które swoim zachowaniem i działaniami są inspiracją dla wielu. Tym razem Patrizia Aryton zaprosiła 10 kobiet, we współpracy z którymi powstanie sesja zdjęciowa oraz cykl wywiadów.

NAOKO

Luty w NAOKO to zdecydowany zwrot w stronę bestsellerów i wspomnień z podróżniczych sesji. Marka postawiła na przywrócenie do sprzedaży kreacji, które klientki pokochały najbardziej. To idealny przykład brandu, który “słucha” i wprowadza w życie sugestie / prośby swoich klientek. 

Z okazji walentynek użytkowniczki (i użytkownicy ;) ) mogły skorzystać z rabatu 15% na wszystko. Kluczową rolę w postach informujących o akcji specjalnej pełniła kolekcja FOREVER dedykowana parom pełniła . 

NAOKO zorganizowało także konkurs na nazwę nowej kolekcji. To świetny sposób na współudział użytkowniczek w kreowanie marki.

Post NAOKO, w którym marka nawiązuje do walentynek i nowej kolekcji dedykowanej parom (ale nie tylko). 

Założycielka NAOKO, Monika Szyndler obchodziła w lutym urodziny. Fanki marki wykazały się dużym zaangażowaniem składając życzenia pod dedykowanym postem.

Stone Skirts 

Dla Stone Skirts luty minął pod znakiem promowania kolekcji homewear oraz akcji specjalnych obejmujących komplety welurowe i nowości. 

Marka “podarowała” użytkowniczkom tydzień darmowej wysyłki. Jest to jeden z bardziej atrakcyjnych form rabatu, który zwraca dużą uwagę użytkowników.

Post Stone Skirts, w którym informuje użytkowniczki o rabacie na komplety welurowe.

Solar Company S.A. 

W lutym odbyła się ceremonia wręczenia nagród (online) Doskonałość Mody 2020, organizowana przez Twój Styl. Marka otrzymała najwyższe wyróżnienie w kategorii Kampania roku, za sesję do kolekcji wiosna / lato 2020 zrealizowaną w warszawskich Łazienkach.

Osią komunikacji Solar Company S.A. była promocja nowej wiosenno-letniej kolekcji oraz akcji specjalnej, która dodatkowym rabatem obejmowała przecenione wcześniej modele z poprzedniego sezonu

Szczególnie warte uwagi są posty video marki, które ukazują kreacje “w ruchu”. Tego typu format jest świetnym urozmaiceniem w codziennej komunikacji. Dodatkowo dużo skuteczniej (w porównaniu do zdjęć z sesji i packshotów) zbija obiekcje użytkownika, który nie jest pewny co do rzeczywistego wyglądu kreacji.

Post, w którym Solar Company S.A. dzieli się informacją o wyróżnieniu podczas rozdania nagród Doskonałość Mody.

Marka wzięła udział w akcji charytatywnej “Wirtualny Kulig”. Inicjatywa dedykowana podopiecznym Fundacji Niesiemy Nadzieję obejmowała cykl spotkań m.in z Joanną Kulig. Dodatkowo każdy z darczyńców mógł podpiąć sanki pod najdłuższy kulig online.

Marka przeznaczyła unikatową broszkę na rzecz WOŚP.

Ranking TOP20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 Maciek Tr napisał tak: "27 lat temu, zmarł lekarz, który postanowił nie opatentować swojej szc 2467 31 478 443.25
2 WYCZEKIWANA NOWOŚĆ, a więc i KONKURS NA NAZWĘ Najbardziej lubimy ubrania, które nosi się i ko 230 684 3 218.55
3 Zdobądź bon o wartości 1000 zł na zakupy w NAOKO! Zostań częścią naszego działu kreatywneg 108 338 6 110.7
4 No to już ustaliłyśmy, że wszystkie jesteśmy spragnione wiosny teraz tylko w jakich kolorac 771 91 4 68.45
5 Oglądaj II sezon cyklu #budowaniestylu w nowej odsłonie! W pierwszym sezonie przeprowadziłyśmy 149 123 8 49.45
6 Oglądaj II sezon cyklu #budowaniestylu w nowej odsłonie! W każdym odcinku nasza dyrektor kreatyw 141 115 9 47.4
7 Komplety welurowe wyglądają pięknie w każdej odsłonię mamy ich coraz więcej! Zajrzyjcie ko 772 2 7 43.75
8 A od dziś mamy rabat -30% na wszystkie komplety welurowe ! Zajrzyjcie do nas - kategoria: komplet 690 4 9 41.55
9 Udaj się na spacer po ulicach swojego miejsca zamieszkania i wnikliwie obserwuj. Wciel się w rolę 125 78 10 36.15
10 Dziękujemy magazynowi Twój STYL za wyjątkową nagrodę jaką jest Doskonałość Mody 2020 w kate 359 30 8 32.15
11 Kampania Wiosna - Lato 2021 Premiera nowej kampanii już jutro na TARANKO.COM! W tym sezonie nasz 325 30 9 31.1
12 Cudownie tu być i tworzyć z Wami @laurella dziękuję Wam za kolejny niesamowity rok! Kocham @la 450 25 1 30.65
13 W tym roku przenieśliśmy na ubrania uliczną sztukę Banksy's Graffiti. Miejska moda obfita w symb 216 15 23 30.05
14 Odsłaniamy printy z nowej kolekcji! I teraz dziewczyny, krótkie pytanie: nowy wzór Origami – 32 85 0 27.1
15 WEEKEND Nowy wymiar komfortu WEEKEND powstała z myślą o odpoczynku, zwolnieniu tempa, odpręże 215 3 16 22.05
16 KONKURS Już niedługo będziemy mogli zaprezentować Wam kolekcję wiosna/lato 2021... ale zanim t 18 68 0 21.3
17 SOLAR WIOSNA/LATO 2021 Sesja wizerunkowa W sesji wizerunkowej Solar, w sezonie wiosna/lato 2021, b 174 2 18 21
18 Już 15 lutego premiera kolekcji Weekend Dreamer To kolekcja miękkich dzianinowych ubrań, stworzo 246 22 3 20.85
19 CARE MORE Natura inspiruje nas od wielu lat, dlatego nie możemy pozostawać obojętni na wpływ l 91 1 22 19.15
20 ZMIENIAMY SIĘ DLA TWOICH POTRZEB Zapraszamy do naszego nowego sklepu online! Niezmiennie zakupy z 110 7 17 18.65

Top 5 rankingu postów

 Poznajcie TOP 5 najbardziej angażujących postów Fashion_PL. 

Post, w którym RISK opowiada o lekarzu, który postanowił zrezygnować z opatentowania szczepionki, żeby była dostępna dla każdego. 

Post RISK made in warsaw z konkursem na nazwę, który regularnie pojawia się na stronie FB marki.

Wpis, za pośrednictwem którego NAOKO zaangażowało fanki do stworzenia nazwy dla nowej kolekcji. 

Post z wizerunkiem założycielki NAOKO, który wygenerował bardzo duże zaangażowanie wśród użytkowniczek. 

Transmisja live marki Patrizia Aryton dedykowana II sezonowi cyklu #budowaniestylu. Dyrektor kreatywna razem ze stylistką opowiadają o konsekwentnym budowaniu garderoby.

Warte uwagi

Konkurs Medicine, w którym marka zachęca do dzielenia się zdjęciami sztuki ulicznej. Pod postem znalazło się wiele ciekawych zdjęć - polecamy zobaczyć na własne oczy. ;) 

Popularna forma angażującego posta, w dwóch różnych wydaniach. Laurella opublikowała zdjęcie z wizerunkiem jednego z założycieli marki trzymającego dwie sukienki i poprosiła o wybór tej idealnej na walentynkowy dzień. KOKOworld oprócz zaangażowania wykorzystało cocreation i pozwoliło użytkowniczkom zadecydować o nowym princie. 

Marka KOKOworld jest znana ze swojego zamiłowania do less waste. Sposób w jaki postanowiła wykorzystać skrawki i ścinki materiałów jest warty uwagi.

Tomasz Ossoliński chętnie dzieli się treściami o charakterze merytorycznym. Tym razem opisał historię puchowej kurtki.

Jedna z klientek marki opublikowała na grupie “POLSKIE MARKI MODOWE - dyskusje / networking / sprzedaż / wymiana” post, w którym zwróciła uwagę na kiepską jakość bluzy, która dużo straciła już po pierwszym praniu. W treści nie wymieniła nazwy marki. Dopiero inne użytkowniczki rozpoznały ubranie “Yanowskiej”, o czym dały znać w komentarzach.

Brand nie uznał klientce reklamacji oraz usunął jej profil ze strony sklepu, przez co nie miała możliwości wglądu w historię swoich zakupów. Założycielka kontaktowała się także za pomocą telefonu z zainteresowaną i groziła jej rozprawą sądową. Adminka grupy musiała usuwać komentarze ze względu na groźby pozwem o zniesławienie ze strony projektantki. Członkinie grupy dowiedziały się o powyższej sytuacji i postanowiły interweniować w komentarzach u Yanowskiej. Założycielka w odpowiedzi na negatywne recenzje opublikowała dane klientki i zaczęła usuwać komentarze. 

W treści powyższego posta projektantka zaznaczyła, że zamierza usuwać negatywne komentarze. To bardzo zła praktyka, która uniemożliwia użytkownikowi wyrażenie swojej opinii (wyjątkiem są oczywiście wulgarne treści). W sytuacjach tego typu warto przeanalizować całą sprawę i rozwiązać ją za porozumieniem stron. Niestety Yanowska z każdym kolejnym krokiem pogarszała sytuację, którą można było rozwiązać już na etapie reklamacji. Unikanie prawdy i próby “zamiatania sprawy pod dywan”, ale też mocno ofensywna postawa rzadko kiedy stanowią najlepsze wyjście z sytuacji. 

Podsumowanie

Mimo zimowej aury za oknem, wiele marek wkroczyło w sezon wiosenno-letni. FB zdominowały treści promujące nowe kolekcje oraz akcje promocyjne, których celem była wyprzedaż jesienno-zimowych  kreacji. Wyjątek stanowiło NAOKO, które oprócz zapowiedzi nowych kolekcji postanowiło powrócić również do tych dawnych, bestsellerowych. 

U wielu marek mogliśmy zaobserwować inicjatywy dedykowane walentynkom m.in. akcje promocyjne np. zniżki na zakupy lub dodatek w postaci wizyty fryzjerskiej od X kwoty. Dużym echem odbił się kryzys wizerunkowy marki Yanowska.pl, który jest idealnym przykładem, jak nie reagować na krytykę. 

Luty po raz kolejny pokazał, że grupy na FB mają dużą siłę oddziaływania, której nie należy ignorować. Ich wpływ na marki staje się coraz większy, zarówno w tym pozytywnym, jak i negatywnym znaczeniu.

 

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam