Miłość do mody, ale nie tylko. Marki pożegnały zimę i oficjalnie wkroczyły w sezon Wiosna/Lato 2021. O tym jak w lutym wyglądała komunikacja polskich brandów fashion przeczytacie poniżej.
Miłość do mody, ale nie tylko. Marki pożegnały zimę i oficjalnie wkroczyły w sezon Wiosna/Lato 2021. O tym jak w lutym wyglądała komunikacja polskich brandów fashion przeczytacie poniżej.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Największy skok w górę zanotowała marka ELEMENTY (o 7 pozycji)
1. RISK made in warsaw⬆ 2 103 posty |
Wskaźnik zaangażowania 47.4 Ukryj szczegóły ↑ |
2. Patrizia Aryton 26 postów |
Wskaźnik zaangażowania 25.9 Pokaż szczegóły ↓ |
3. NAOKO⬇ 2 53 posty |
Wskaźnik zaangażowania 25.2 Pokaż szczegóły ↓ |
4. Stone Skirts⬇ 1 20 postów |
Wskaźnik zaangażowania 17.9 Pokaż szczegóły ↓ |
5. Solar Company S.A.⬆ 2 21 postów |
Wskaźnik zaangażowania 15.3 Pokaż szczegóły ↓ |
6. Taranko⬆ 2 54 posty |
Wskaźnik zaangażowania 14.1 Pokaż szczegóły ↓ |
7. MEDICINE everyday therapy⬇ 3 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.9 Pokaż szczegóły ↓ |
8. Bialcon⬇ 2 52 posty |
Wskaźnik zaangażowania 11.3 Pokaż szczegóły ↓ |
9. Laurella⬆ 5 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 10.5 Pokaż szczegóły ↓ |
10. TATUUM⬆ 1 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.7 Pokaż szczegóły ↓ |
11. moodo⬇ 1 47 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.7 Pokaż szczegóły ↓ |
12. KOKOworld⬆ 5 40 postów |
Wskaźnik zaangażowania 8.6 Pokaż szczegóły ↓ |
13. Tomasz Ossoliński⬆ 2 9 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.4 Pokaż szczegóły ↓ |
14. Robert Kupisz⬇ 2 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.3 Pokaż szczegóły ↓ |
15. TOVA⬇ 2 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.1 Pokaż szczegóły ↓ |
16. By Insomnia⬆ 2 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.0 Pokaż szczegóły ↓ |
17. Elementy⬆ 7 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.2 Pokaż szczegóły ↓ |
18. BIZUU⬆ 1 39 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.0 Pokaż szczegóły ↓ |
19. MOLTON⬇ 3 11 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.7 Pokaż szczegóły ↓ |
20. Makalu⬆ 3 29 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.3 Pokaż szczegóły ↓ |
21. Rêvesnowa pozycja 29 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.9 Pokaż szczegóły ↓ |
22. ZAQUADnowa pozycja 35 posty |
Wskaźnik zaangażowania 2.9 Pokaż szczegóły ↓ |
23. Benedict Harper⬆ 2 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 2.4 Pokaż szczegóły ↓ |
24. VZOORnowa pozycja 19 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.1 Pokaż szczegóły ↓ |
25. NAGOnowa pozycja 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.0 Pokaż szczegóły ↓ |
Poczekalnia:
RISK made in warsaw
W lutym RISK skoncentrował się na premierze i promocji nowej kolekcji: POŁĄCZ KROPKI. Marka podzieliła się z fankami historią stojącą za powstaniem “kropkowych” kolekcji, których inspiracją były twórczość trójmiejskiej artystki Wilgi Badowskiej oraz Marty Handschke.
Brand postanowił kontynuować współpracę z Kampanią Przeciw Homofobii, w ramach której powstało kilka postów dedykowanych walentynkom. Bohaterami wpisów okazały się pary, które w ubiegłym roku wzięły udział w kampanii Risk for love.
Założycielki brandu skorzystały z zaproszenia AIP World Of Startups i wzięły udział w transmisji live, podczas której opowiedziały m.in o działalności marki w dobie pandemii.
Brand sukcesywnie rozwija kategorię Guest Shop na swojej stronie www. Co ciekawe, w lutym znalazły się tam obrazy Wilgi Badowskiej oraz produkty marki ŁYKO, która obecnie znajduje się na 40 miejscu naszym rankingu.
RISK włączył do komunikacji na Instagramie treści pisane w języku angielskim. Niestety, po stronie marki zabrakło odpowiedniego przygotowania. Członkinie grupy na FB “Risk made in Warsaw lovers” zwróciły uwagę na liczne błędy gramatyczne i składniowe.
Założycielki marki RISK made in warsaw wzięły udział w transmisji live organizowanej przez AIP World Of Startups.
Post autorstwa Wilgi Badowskiej, której obrazki były inspiracją do najnowszej kolekcji marki.
RISK opublikował wypowiedź Franciszki Sady, odpowiedzialnej za Kampanię Przeciw Homofobii, z którą brand współpracuje od zeszłego lata.
Post - galeria, który w niecodzienny sposób pokazuje print autorstwa Pawła Palikota, Dyrektora Kreatywnego RISKa. Warto uwzględniać tego typu treści w swojej komunikacji ze względu na sympatię, którą budzą w odbiorcach.
Nietypowa akcja łącząca markę modową i salon fryzjerski. Przy zakupach o wartości powyżej 400 zł klientki otrzymywały walentynkowy bonus w postaci wizyty u zaprzyjaźnionego fryzjera RISKa.
Patrizia Aryton
Patrizia Aryton w dalszym ciągu opiera komunikację na FB na transmisjach live, których tematyka mocno nawiązuje do świata mody. W lutym miało miejsce aż 8 spotkań na żywo m.in kolejne odcinki z cyklu “Budowania stylu” oraz porady stylistki dotyczące m.in. kolekcji wiosna / lato. Ludzie pokochali live’y, które okazały się szczególnie skuteczne w dobie pandemii, kiedy wizyty klientek w sklepach stały się dużo rzadsze.
Marka ogłosiła listę uczestniczek kolejnej edycji kampanii “Jesteś idealna kiedy jesteś sobą”. Nie zabrakło również postów z inspirującymi stylizacjami i akcji rabatowych m.in -14% z okazji walentynek.
PA postanowiła kontynuować rozpoczętą w ubiegłych miesiącach usługę wirtualnych zakupów za pośrednictwem WhatsAppa.
Patrizia Aryton przeprowadziła akcję specjalną z okazji walentynek. Rabat 14% obejmował produkty z wyprzedaży.
Brand wybrał uczestniczki kolejnej edycji kampanii “Jesteś idealna kiedy jesteś sobą” i podzielił się decyzją z użytkowniczkami. Bohaterki to kobiety, które swoim zachowaniem i działaniami są inspiracją dla wielu. Tym razem Patrizia Aryton zaprosiła 10 kobiet, we współpracy z którymi powstanie sesja zdjęciowa oraz cykl wywiadów.
NAOKO
Luty w NAOKO to zdecydowany zwrot w stronę bestsellerów i wspomnień z podróżniczych sesji. Marka postawiła na przywrócenie do sprzedaży kreacji, które klientki pokochały najbardziej. To idealny przykład brandu, który “słucha” i wprowadza w życie sugestie / prośby swoich klientek.
Z okazji walentynek użytkowniczki (i użytkownicy ;) ) mogły skorzystać z rabatu 15% na wszystko. Kluczową rolę w postach informujących o akcji specjalnej pełniła kolekcja FOREVER dedykowana parom pełniła .
NAOKO zorganizowało także konkurs na nazwę nowej kolekcji. To świetny sposób na współudział użytkowniczek w kreowanie marki.
Post NAOKO, w którym marka nawiązuje do walentynek i nowej kolekcji dedykowanej parom (ale nie tylko).
Założycielka NAOKO, Monika Szyndler obchodziła w lutym urodziny. Fanki marki wykazały się dużym zaangażowaniem składając życzenia pod dedykowanym postem.
Stone Skirts
Dla Stone Skirts luty minął pod znakiem promowania kolekcji homewear oraz akcji specjalnych obejmujących komplety welurowe i nowości.
Marka “podarowała” użytkowniczkom tydzień darmowej wysyłki. Jest to jeden z bardziej atrakcyjnych form rabatu, który zwraca dużą uwagę użytkowników.
Post Stone Skirts, w którym informuje użytkowniczki o rabacie na komplety welurowe.
Solar Company S.A.
W lutym odbyła się ceremonia wręczenia nagród (online) Doskonałość Mody 2020, organizowana przez Twój Styl. Marka otrzymała najwyższe wyróżnienie w kategorii Kampania roku, za sesję do kolekcji wiosna / lato 2020 zrealizowaną w warszawskich Łazienkach.
Osią komunikacji Solar Company S.A. była promocja nowej wiosenno-letniej kolekcji oraz akcji specjalnej, która dodatkowym rabatem obejmowała przecenione wcześniej modele z poprzedniego sezonu
Szczególnie warte uwagi są posty video marki, które ukazują kreacje “w ruchu”. Tego typu format jest świetnym urozmaiceniem w codziennej komunikacji. Dodatkowo dużo skuteczniej (w porównaniu do zdjęć z sesji i packshotów) zbija obiekcje użytkownika, który nie jest pewny co do rzeczywistego wyglądu kreacji.
Post, w którym Solar Company S.A. dzieli się informacją o wyróżnieniu podczas rozdania nagród Doskonałość Mody.
Marka wzięła udział w akcji charytatywnej “Wirtualny Kulig”. Inicjatywa dedykowana podopiecznym Fundacji Niesiemy Nadzieję obejmowała cykl spotkań m.in z Joanną Kulig. Dodatkowo każdy z darczyńców mógł podpiąć sanki pod najdłuższy kulig online.
Marka przeznaczyła unikatową broszkę na rzecz WOŚP.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 2467 | 31 | 478 | 443.25 | ||
2 | 230 | 684 | 3 | 218.55 | ||
3 | 108 | 338 | 6 | 110.7 | ||
4 | 771 | 91 | 4 | 68.45 | ||
5 | 149 | 123 | 8 | 49.45 | ||
6 | 141 | 115 | 9 | 47.4 | ||
7 | 772 | 2 | 7 | 43.75 | ||
8 | 690 | 4 | 9 | 41.55 | ||
9 | 125 | 78 | 10 | 36.15 | ||
10 | 359 | 30 | 8 | 32.15 | ||
11 | 325 | 30 | 9 | 31.1 | ||
12 | 450 | 25 | 1 | 30.65 | ||
13 | 216 | 15 | 23 | 30.05 | ||
14 | 32 | 85 | 0 | 27.1 | ||
15 | 215 | 3 | 16 | 22.05 | ||
16 | 18 | 68 | 0 | 21.3 | ||
17 | 174 | 2 | 18 | 21 | ||
18 | 246 | 22 | 3 | 20.85 | ||
19 | 91 | 1 | 22 | 19.15 | ||
20 | 110 | 7 | 17 | 18.65 |
Poznajcie TOP 5 najbardziej angażujących postów Fashion_PL.
Post, w którym RISK opowiada o lekarzu, który postanowił zrezygnować z opatentowania szczepionki, żeby była dostępna dla każdego.
Post RISK made in warsaw z konkursem na nazwę, który regularnie pojawia się na stronie FB marki.
Wpis, za pośrednictwem którego NAOKO zaangażowało fanki do stworzenia nazwy dla nowej kolekcji.
Post z wizerunkiem założycielki NAOKO, który wygenerował bardzo duże zaangażowanie wśród użytkowniczek.
Transmisja live marki Patrizia Aryton dedykowana II sezonowi cyklu #budowaniestylu. Dyrektor kreatywna razem ze stylistką opowiadają o konsekwentnym budowaniu garderoby.
Konkurs Medicine, w którym marka zachęca do dzielenia się zdjęciami sztuki ulicznej. Pod postem znalazło się wiele ciekawych zdjęć - polecamy zobaczyć na własne oczy. ;)
Popularna forma angażującego posta, w dwóch różnych wydaniach. Laurella opublikowała zdjęcie z wizerunkiem jednego z założycieli marki trzymającego dwie sukienki i poprosiła o wybór tej idealnej na walentynkowy dzień. KOKOworld oprócz zaangażowania wykorzystało cocreation i pozwoliło użytkowniczkom zadecydować o nowym princie.
Marka KOKOworld jest znana ze swojego zamiłowania do less waste. Sposób w jaki postanowiła wykorzystać skrawki i ścinki materiałów jest warty uwagi.
Tomasz Ossoliński chętnie dzieli się treściami o charakterze merytorycznym. Tym razem opisał historię puchowej kurtki.
Jedna z klientek marki opublikowała na grupie “POLSKIE MARKI MODOWE - dyskusje / networking / sprzedaż / wymiana” post, w którym zwróciła uwagę na kiepską jakość bluzy, która dużo straciła już po pierwszym praniu. W treści nie wymieniła nazwy marki. Dopiero inne użytkowniczki rozpoznały ubranie “Yanowskiej”, o czym dały znać w komentarzach.
Brand nie uznał klientce reklamacji oraz usunął jej profil ze strony sklepu, przez co nie miała możliwości wglądu w historię swoich zakupów. Założycielka kontaktowała się także za pomocą telefonu z zainteresowaną i groziła jej rozprawą sądową. Adminka grupy musiała usuwać komentarze ze względu na groźby pozwem o zniesławienie ze strony projektantki. Członkinie grupy dowiedziały się o powyższej sytuacji i postanowiły interweniować w komentarzach u Yanowskiej. Założycielka w odpowiedzi na negatywne recenzje opublikowała dane klientki i zaczęła usuwać komentarze.
W treści powyższego posta projektantka zaznaczyła, że zamierza usuwać negatywne komentarze. To bardzo zła praktyka, która uniemożliwia użytkownikowi wyrażenie swojej opinii (wyjątkiem są oczywiście wulgarne treści). W sytuacjach tego typu warto przeanalizować całą sprawę i rozwiązać ją za porozumieniem stron. Niestety Yanowska z każdym kolejnym krokiem pogarszała sytuację, którą można było rozwiązać już na etapie reklamacji. Unikanie prawdy i próby “zamiatania sprawy pod dywan”, ale też mocno ofensywna postawa rzadko kiedy stanowią najlepsze wyjście z sytuacji.
Mimo zimowej aury za oknem, wiele marek wkroczyło w sezon wiosenno-letni. FB zdominowały treści promujące nowe kolekcje oraz akcje promocyjne, których celem była wyprzedaż jesienno-zimowych kreacji. Wyjątek stanowiło NAOKO, które oprócz zapowiedzi nowych kolekcji postanowiło powrócić również do tych dawnych, bestsellerowych.
U wielu marek mogliśmy zaobserwować inicjatywy dedykowane walentynkom m.in. akcje promocyjne np. zniżki na zakupy lub dodatek w postaci wizyty fryzjerskiej od X kwoty. Dużym echem odbił się kryzys wizerunkowy marki Yanowska.pl, który jest idealnym przykładem, jak nie reagować na krytykę.
Luty po raz kolejny pokazał, że grupy na FB mają dużą siłę oddziaływania, której nie należy ignorować. Ich wpływ na marki staje się coraz większy, zarówno w tym pozytywnym, jak i negatywnym znaczeniu.
Kategorie: Analityka, Komunikacja marki
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief