O kobietach, kreatywnej stronie konkursów na Facebooku i ciekawych działaniach polskich marek modowych. Bądźcie na bieżąco i czytajcie podsumowanie marca w rankingu Fashion_PL.
O kobietach, kreatywnej stronie konkursów na Facebooku i ciekawych działaniach polskich marek modowych. Bądźcie na bieżąco i czytajcie podsumowanie marca w rankingu Fashion_PL.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Największy skok w górę zanotowała marka Rêves (o 9 pozycji)
1. RISK made in warsaw⬆ 2 120 postów |
Wskaźnik zaangażowania 39.9 Ukryj szczegóły ↑ |
2. Patrizia Aryton 26 postów |
Wskaźnik zaangażowania 32.4 Pokaż szczegóły ↓ |
3. NAOKO 108 postów |
Wskaźnik zaangażowania 27.8 Pokaż szczegóły ↓ |
4. MEDICINE everyday therapy⬆ 3 33 posty |
Wskaźnik zaangażowania 20.4 Pokaż szczegóły ↓ |
5. Bialcon⬆ 3 50 postów |
Wskaźnik zaangażowania 15.9 Pokaż szczegóły ↓ |
6. Solar Company S.A.⬇ 1 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 15.3 Pokaż szczegóły ↓ |
7. Stone Skirts⬇ 3 32 posty |
Wskaźnik zaangażowania 14.1 Pokaż szczegóły ↓ |
8. TATUUM⬆ 2 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 13.7 Pokaż szczegóły ↓ |
9. Taranko⬇ 3 52 posty |
Wskaźnik zaangażowania 11.8 Pokaż szczegóły ↓ |
10. Robert Kupisz⬆ 4 36 postów |
Wskaźnik zaangażowania 11.7 Pokaż szczegóły ↓ |
11. moodo 54 posty |
Wskaźnik zaangażowania 10.7 Pokaż szczegóły ↓ |
12. Rêves⬆ 9 19 postów |
Wskaźnik zaangażowania 10.1 Pokaż szczegóły ↓ |
13. By Insomnia⬆ 3 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.8 Pokaż szczegóły ↓ |
14. KOKOworld⬇ 2 47 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.0 Pokaż szczegóły ↓ |
15. THE ODDER SIDEnowa pozycja 11 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.4 Pokaż szczegóły ↓ |
16. MOLTON⬆ 3 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 6.2 Pokaż szczegóły ↓ |
17. Tomasz Ossoliński⬇ 4 6 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.2 Pokaż szczegóły ↓ |
18. BIZUU 42 posty |
Wskaźnik zaangażowania 6.0 Pokaż szczegóły ↓ |
19. Laurella⬇ 10 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.3 Pokaż szczegóły ↓ |
20. TOVA⬇ 5 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.9 Pokaż szczegóły ↓ |
21. Makalu⬇ 1 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.8 Pokaż szczegóły ↓ |
22. Bäckerei Bytomnowa pozycja 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.6 Pokaż szczegóły ↓ |
23. NUDYESSnowa pozycja 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.0 Pokaż szczegóły ↓ |
24. sugarfreenowa pozycja 57 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.1 Pokaż szczegóły ↓ |
25. Benedict Harper⬇ 2 19 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.0 Pokaż szczegóły ↓ |
Poczekalnia:
RISK made in warsaw
W marcu marka opublikowała aż 120 postów. Wśród nich znalazły się liczne konkursy, zdjęcia z sesji fotograficznych, treści “z życia”, wpisy poświęcone kobietom i równouprawnieniu oraz informacje o kolejnych współpracach w ramach guest shopu - przestrzeni na stronie internetowej RISKa, na której zamówicie produkty zaprzyjaźnionych marek. Nie zabrakło także materiałów poświęconych Wildze Badowskiej, malarce, będącej inspiracją do powstania najnowszej kolekcji “Połącz kropki”.
Z okazji Dnia Kobiet RISK razem z zaproszonymi gościniami zorganizował cykl konkursów poświęconych celebracji kobiecego wsparcia. Każda z zaproszonych zadała fankom marki pytanie dotyczące m.in solidarności wśród kobiet. Święto wszystkich pań brand uczcił również prezentami rozdawanymi w butiku stacjonarnym oraz online.
Marka udostępniła zapowiedź improwizacji Magdaleny Kostyszyn, znanej jako Chujowa Pani Domu, która wspólnie z Klubem Komediowym stworzyła spektakl improwizowany “Jak przeżyć wiosnę”. Autorka podczas nagrania była ubrana w jedną z bestsellerowych sukienek RISKa - dreamgirl.
Marka dość często wspominała o jednym z wykorzystywanych przez nią materiałów - tencelu. W treściach nawiązywała do ekologii i praktyczności tkaniny. To rozsądny sposób na zwalczanie uprzedzeń wśród klientek, które obawiają się tkanin innych niż, te które intuicyjnie uznają za w pełni naturalne. Edukowanie użytkowników jest też działaniem, które proaktywnie zapobiega pojawianiu się negatywnych komentarzy i opinii na temat składów ubrań - oczywiście jeśli tezy są poparte faktami.
RISK podzielił się z fanami zrzutem ekranu z zebrania swojego zespołu.
Post, w którym RISK made in Warsaw zachęca do wzięcia udziału w spektaklu improwizowanym Klubu Komediowego i Chujowej Pani Domu, którego był partnerem.
Post konkursowy z okazji Dnia Kobiet, którego temat przewodni to kobieca solidarność. Do udziału zaproszono także Panów.
Post ukazujący kulisy powstania printu kolekcji “Połącz kropki”.
Patrizia Aryton
Marzec w komunikacji PA ponownie zdominowały treści promujące kolejne transmisje na żywo - porady stylistki i odcinki z cyklu “Budowanie stylu”. Z okazji Dnia Kobiet marka zaproponowała fankom rabat 15% na kolekcję Wiosna / Lato 2021.
Dyrektor kreatywna Patrycja Cierocka-Szumichora, opublikowała odcinek podcastu “Patrizia Aryton” na temat współczesnego szlaku jedwabnego.
Patrizia Aryton przeprowadziła również akcję rabatową -20% na kreacje znajdujące się w outlecie oraz na żakiety i płaszcze.
Post Patrizia Aryton, którego głównym celem jest zaangażowanie.
NAOKO
U NAOKO pojawiły się posty promujące najnowszą kolekcję “YOU ARE MAGIC!”. Dzięki niej na stronie FB marki mogliśmy poczuć wiosnę.
Marka przez cały marzec publikowała zdjęcia z sesji najnowszej kolekcji, która odbyła się w Barcelonie. Nie zabrakło także treści zza kulis.
Na uwagę zasługuje e-book, który NAOKO stworzyło przy współpracy z Agnieszką Witkowską, Architekt Porządku, na który składa się 9 lekcji i pomysłów dotyczących porządkowania codzienności. Była to forma prezentu dołączanego do zamówień najnowszej kolekcji. Kolejnym działaniem w ramach “YOU ARE MAGIC!” była współpraca z fundacją wspierającą dzieci i młodzież z domów dziecka oraz ośrodków opiekuńczo-wychowawczych. Otrzymała ona 5% zysku z każdej sprzedanej kreacji. Monika Szyndler, założycielka marki wspólnie z Moniką Krzyżanowską, założycielką fundacji przeprowadziły live, w którym opowiedziały o współpracy oraz o tym, w jaki sposób można wesprzeć podopiecznych.
Z okazji Dnia Kobiet marka przeprowadziła konkurs, w którym fanki mogły wygrać bon o wartości 500 zł. Pytanie konkursowe brzmiało: Jak powinien wyglądać Twój wymarzony Dzień Kobiet?
Post informujący o współpracy NAOKO z fundacją One Day.
Post, w którym założycielka marki opowiada o nowej, ciekawej akcji. Do każdego zamówienia z nowej kolekcji klientki otrzymały e-booka z 9 lekcjami i pomysłami jak uporządkować codzienność.
MEDICINE
W najnowszej kolekcji marki, a co za tym idzie również w komunikacji na FB, centralną postacią była Frida Kahlo. Bohaterka była motywem przewodnim wielu postów publikowanych przez brand. Fani Medicine docenili koncepcję kreatywną i patrząc na zaangażowanie w social media marka ponownie trafiła w oczekiwania swoich fanów.
To nie koniec ciekawych działań w wykonaniu Medicine. W roli modeli w jednej z sesji zdjęciowych wystąpili pracownicy brandu. To pomysł, który zdecydowanie warto zauważyć i docenić - naturalni ambasadorzy Twojej marki modowej mogą być bliżej niż myślisz. :)
Ten kto śledzi Medicine na FB, miał szansę wziąć udziału w marcu w dwóch konkursach. Pierwszy marka przeprowadziła przy współpracy ze Śliwką Nałęczowską (producent śliwiek w czekoladzie). Zadanie polegało na zaprojektowaniu T-shirtu do limitowanej kolekcji. Drugi konkurs mógł być za to gratką dla pasjonatów wizażu. Marka zaprosiła uczestników do stworzenia makijażu inspirowanego Fridą Kahlo.
Z okazji Dnia Kobiet Medicine przygotowało rabat 20% na nową kolekcję przy zakupach za min. 150 zł.
Efekty sesji zdjęciowej, w której wzięli udział pracownicy Medicine.
Post Medinice informujący o akcji rabatowej z okazji Dnia Kobiet. Marka w ciekawy sposób wykorzystała bit.ly, które włączyła w treść posta.
Bialcon
W marcu Bialcon rozpoczął cykl filmów z udziałem stylistki. Fanki marki mogły zaczerpnąć inspiracji i skorzystać z porad dotyczących m.in trendów i doboru kreacji do swojej figury. Brand wziął także udział w inicjatywie Stylowe Zakupy i podarował zainteresowanym -20% na nową kolekcję.
Komunikacja Bialcon to przede wszystkim dość powtarzalne galerie zdjęć, na których fanki mogły zobaczyć różne kreacje. Duża część zaangażowania pochodzi na stronie marki od lokalnych sklepów, które udostępniają publikowane posty. Na wyróżnienie zasługuje natomiast fakt, że przedstawiciele marki gościli na lekcji dla uczniów szkoły podstawowej, na której opowiadali o pracy w dziale projektowym.
Bialcon poprowadził lekcję dla uczniów szkoły podstawowej.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 87 | 428 | 2 | 134.05 | ||
2 | 116 | 344 | 3 | 110.95 | ||
3 | 829 | 68 | 41 | 88.5 | ||
4 | 226 | 140 | 32 | 74.1 | ||
5 | 197 | 202 | 4 | 73.05 | ||
6 | 174 | 196 | 5 | 70.55 | ||
7 | 104 | 89 | 28 | 50.1 | ||
8 | 857 | 6 | 6 | 48.55 | ||
9 | 190 | 20 | 36 | 38.9 | ||
10 | 551 | 10 | 6 | 34.35 | ||
11 | 486 | 6 | 5 | 29.35 | ||
12 | 168 | 1 | 28 | 26.9 | ||
13 | 64 | 9 | 32 | 26.7 | ||
14 | 17 | 86 | 0 | 26.65 | ||
15 | 151 | 0 | 29 | 26.4 | ||
16 | 506 | 1 | 1 | 26.25 | ||
17 | 270 | 20 | 7 | 23.95 | ||
18 | 158 | 24 | 11 | 22.25 | ||
19 | 254 | 6 | 10 | 21 | ||
20 | 159 | 7 | 15 | 19.8 |
Poniżej znajdziecie 5 najbardziej angażujących postów rankingu Fashion_PL.
Dwa posty konkursowe marki RISK made in warsaw. Oba dotyczące kreacji w tym samym odcieniu.
Post, w którym Medicine przedstawia bohaterkę najnowszej kolekcji - Fridę Kahlo.
Czwarte miejsce zajął konkurs zorganizowany przez Medicine w ramach kampanii promującej kolekcję inspirowaną Fridą Kahlo.
Transmisja live marki Patrizia Aryton z serii Budowanie Stylu.
Film, w którym TATUUM w bardzo ciekawy sposób opowiada o kolekcji NeoFolk.
KOKOworld kolejny raz zaangażowało użytkowniczki w proces twórczy, jednocześnie pozwoliło im wybrać kolor spodni., które zostaną dołączone do kolekcji.
Z okazji Dnia Kobiet marka KOKOworld poruszyła trudny temat, jakim jest wyzysk w sektorze odzieżowym.
Marka This is Commitment wykorzystała ciekawą formę zapowiedzi nowości, których motywem przewodnim jest kolor.
Post, którego nie mogło zabraknąć mimo, że Zalando nie jest brane pod uwagę w rankingu Fashion_PL. Wpis pokazuje dystans marki i wpisuje się w gusta odbiorców - bo kto nie kocha Makłowicza, prawda? ;)
Marzec to zdecydowanie miesiąc Kobiet. Naturalnie nie zabrakło promocji najnowszych kolekcji opartych na ciekawych sesjach zdjęciowych oraz konkursów, które pozwoliły uczestnikom wykazać się kreatywnością. Niemal wszystkie marki przygotowały dla swoich klientek rabaty, inne postanowiły wykorzystać okazję i poruszyć ważne tematy społeczne związane z solidarnością wśród kobiet i wyzyskiem w branży odzieżowej. Coraz częściej i mocniej w komunikacji marek pojawiają się elementy zaangażowania społecznego, a my im skromnie przyklaskujemy. Gdy w codziennym życiu towarzyszy nam wciąż wiele niepewności i niepokoju, komunikacja silnych marek nie może ograniczyć się wyłącznie do zapewnień o wysokiej jakości produktu. Kluczowa staje się wrażliwość na wszystko co dzieje się wokół.
Kategorie: Analityka, Komunikacja marki
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief