FASHION_PL - ranking komunikacji w social media (kwiecień 2021)

O nowych kolekcjach, ciekawych działaniach oraz kryzysie wśród najbardziej "transparentnych" marek przeczytacie w kwietniowym Fashion_PL.
Karolina Tułacz ▲ 12 maja, 2021 ▲ około 9 minut czytania

O nowych kolekcjach, ciekawych działaniach oraz kryzysie wśród najbardziej "transparentnych" marek przeczytacie w kwietniowym Fashion_PL.

O nowych kolekcjach, ciekawych działaniach oraz kryzysie wśród najbardziej “transparentnych” marek przeczytacie w kwietniowym Fashion_PL.

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.

W kwietniu:

  • 6 marek awansowało
  • 12 marek spadło
  • 4 marki pojawiły się po raz pierwszy / po przerwie

Największy skok w górę zanotowała marka MOLTON (o 12 pozycji)

  • 1. NAOKO⬆ 2
    90 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    70.9
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 44-67%
    Top content:30.0409.0427.04
    suma średnia
    Reakcje 🏆 12916 143.5
    Komentarze 🏆 4426 🏆 49.2
    Udostępnienia 198 2.2
    Najczęstsze słowa
    wiosny, kolekcji, kolory, sukienki, jestem, #naokogirls, #naoko, mnie, zdjęcia, wasze
  • 2. Patrizia Aryton
    28 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    30.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-18%
    Top content:13.0406.0420.04
    suma średnia
    Reakcje 1988 71
    Komentarze 1179 42.1
    Udostępnienia 101 3.6
    Najczęstsze słowa
    spodnie, dzianinowa, bluzka, bawełniany, torba, skóry, wełną, buty, sukienka, naturalnej
  • 3. RISK made in warsaw⬇ 2
    92 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    21.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-25%
    Top content:26.0428.0403.04
    suma średnia
    Reakcje 6699 72.8
    Komentarze 845 9.2
    Udostępnienia 67 0.7
    Najczęstsze słowa
    zdjęciach, sukienka, wersja, bluzka, kolor, pięknie, irek, kamieniak, kobieco, dress
  • 4. MOLTON⬆ 12
    17 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    14.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 38-53%
    Top content:21.0426.0401.04
    suma średnia
    Reakcje 1644 96.7
    Komentarze 217 12.8
    Udostępnienia 76 4.5
    Najczęstsze słowa
    sukienka, promocji, rabatem, skorzystaj, okrycia, pŁaszcze, stylizacja, kolekcję, wpisz, nowości
  • 5. Solar Company S.A.⬆ 1
    22 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    14.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 28-45%
    Top content:02.0401.0425.04
    suma średnia
    Reakcje 2915 132.5
    Komentarze 24 1.1
    Udostępnienia 131 6
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, wiosnalato, limitowana, #nowościsolar, zobacz, więcej, zamÓw, sukienka, modele, city
  • 6. MEDICINE everyday therapy⬇ 2
    32 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    13.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-31%
    Top content:19.0409.0408.04
    suma średnia
    Reakcje 3156 98.6
    Komentarze 127 4
    Udostępnienia 91 2.8
    Najczęstsze słowa
    #wearmedicine, rower, teraz, kolekcję, karolina, sesji, dres, prace, tattoo, rabatem
  • 7. Taranko⬇ 2
    61 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    12.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-7%
    Top content:22.0421.0414.04
    suma średnia
    Reakcje 4584 75.1
    Komentarze 166 2.7
    Udostępnienia 66 1.1
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, wyjątkowe, taranko, sukienki, dziewczyna, zobaczcie, modele, jedwabne, premium, doskonale
  • 8. Stone Skirts⬇ 1
    27 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    11.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 80-81%
    Top content:07.0415.0415.04
    suma średnia
    Reakcje 2857 105.8
    Komentarze 42 1.6
    Udostępnienia 76 2.8
    Najczęstsze słowa
    sklepie, komplet, ____, dresy, kolorach, piękny, bardzo, model, wiosna, wiosnę
  • 9. TATUUM⬇ 1
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    10.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 13-64%
    Top content:27.0406.0421.04
    suma średnia
    Reakcje 1079 77.1
    Komentarze 26 1.9
    Udostępnienia 131 🏆 9.4
    Najczęstsze słowa
    natural, neofolk, kolekcji, being, wyjątkowe, tatuum, sztuka, stylizacji, lniane, tkanin
  • 10. Tomasz Ossoliński⬆ 7
    8 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    10.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:18.0404.0420.04
    suma średnia
    Reakcje 1255 🏆 156.9
    Komentarze 97 12.1
    Udostępnienia 23 2.9
    Najczęstsze słowa
    tkanin, projektu, mojej, zdjęciowa, życiu, czasu, pokazał, ubrania, magazyn, pierwszy
  • 11. Robert Kupisz⬇ 1
    34 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    8.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-26%
    Top content:06.0427.0424.04
    suma średnia
    Reakcje 1961 57.7
    Komentarze 75 2.2
    Udostępnienia 81 2.4
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, robert, kupisz, qΠШ, xlecie, their, shop, model, with, opera
  • 12. Rêves
    24 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    8.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 52-67%
    Top content:03.0415.0401.04
    suma średnia
    Reakcje 1239 51.6
    Komentarze 33 1.4
    Udostępnienia 81 3.4
    Najczęstsze słowa
    pierwszy, pięknie, powstają, wszystkie, będzie, sukienki, rêves, olga, kolekcji, karolina
  • 13. moodo⬇ 2
    47 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 12-13%
    Top content:15.0415.0412.04
    suma średnia
    Reakcje 642 13.7
    Komentarze 11 0.2
    Udostępnienia 🏆 240 5.1
    Najczęstsze słowa
    modny, stylizacji, zestaw, sukienka, moodo, sprawdź, rabatu, rzecz, wiosenne, okazje
  • 14. KOKOworld
    44 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    8.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 18-27%
    Top content:07.0427.0429.04
    suma średnia
    Reakcje 1169 26.6
    Komentarze 331 7.5
    Udostępnienia 41 0.9
    Najczęstsze słowa
    produkty, kolekcji, fairaway, sale, koko, wiecie, fashion, fairtrade, zapraszamy, revolution
  • 15. Makalu⬆ 6
    33 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    7.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-3%
    Top content:22.0429.0401.04
    suma średnia
    Reakcje 549 16.6
    Komentarze 191 5.8
    Udostępnienia 70 2.1
    Najczęstsze słowa
    wiosenne, kolekcji, oferta, sukienki, modele, stylizacji, outlet, extra, dziś, makalu
  • 16. Bialcon⬇ 11
    22 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    6.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-9%
    Top content:11.0430.0403.04
    suma średnia
    Reakcje 678 30.8
    Komentarze 43 2
    Udostępnienia 89 4
    Najczęstsze słowa
    sukienka, kolor, kobiety, nowości, modele, bialcon, wiele, każdej, grochy, pepitka
  • 17. La Manianowa pozycja
    18 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 16-22%
    Top content:15.0422.0405.04
    suma średnia
    Reakcje 549 30.5
    Komentarze 194 10.8
    Udostępnienia 18 1
    Najczęstsze słowa
    mania, edition, konkurs, chale, vouchery, squit, naszych, kolorze, komentarzu, najnowsze
  • 18. By Insomnia⬇ 5
    30 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 9-17%
    Top content:22.0410.0420.04
    suma średnia
    Reakcje 1376 45.9
    Komentarze 56 1.9
    Udostępnienia 17 0.6
    Najczęstsze słowa
    kolorze, ostatnio, bardzo, sportowy, sukienka, dekolt, wasze, kolekcji, poniedziałek, wygodę
  • 19. Bäckerei Bytom⬆ 3
    9 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~11%
    Top content:02.0420.0415.04
    suma średnia
    Reakcje 457 50.8
    Komentarze 31 3.4
    Udostępnienia 21 2.3
    Najczęstsze słowa
    ubrania, wiosny, bytom, każdej, dzisiaj, lniane, dobrze, revolution, zawsze, fashion
  • 20. natalia siebułanowa pozycja
    3 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    4.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 33-67%
    Top content:22.0425.0428.04
    suma średnia
    Reakcje 319 106.3
    Komentarze 20 6.7
    Udostępnienia 17 5.7
    Najczęstsze słowa
    urania, hali, była, olsztyna, budowa, hala, sportowych, miejsce, wielkie, roku
  • 21. TOVA⬇ 1
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 45-81%
    Top content:17.0427.0429.04
    suma średnia
    Reakcje 971 60.7
    Komentarze 18 1.1
    Udostępnienia 11 0.7
    Najczęstsze słowa
    bluzka, sukienka, komplet, spódnica, ramionach, roli, grają, ponadczasowe, trendy, simplicity
  • 22. BIZUU⬇ 6
    39 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-11%
    Top content:23.0429.0421.04
    suma średnia
    Reakcje 982 25.2
    Komentarze 16 0.4
    Udostępnienia 17 0.4
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, bizuu, balance, ecommerce, odsłony, modeli, stylizacjach, sprawdzą, premiera, body
  • 23. VZOORnowa pozycja
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 13-19%
    Top content:16.0406.0422.04
    suma średnia
    Reakcje 410 25.6
    Komentarze 28 1.8
    Udostępnienia 16 1
    Najczęstsze słowa
    #vzoor, #sustainable, kolekcji, #newcollection, sukienki, #slowfashion, #polishbrand, spodnie, limitowanej, ecovero
  • 24. Just Paulnowa pozycja
    27 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-7%
    Top content:20.0424.0411.04
    suma średnia
    Reakcje 838 31
    Komentarze 20 0.7
    Udostępnienia 5 0.2
    Najczęstsze słowa
    #springvibes, #justpaul, #polishbrand, sukienka, #newcollection, #musthave, #carriedress, #summerdress, kolekcji, #lunadress
  • 25. THE ODDER SIDE⬇ 10
    8 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-25%
    Top content:01.0424.0413.04
    suma średnia
    Reakcje 508 63.5
    Komentarze 22 2.8
    Udostępnienia 4 0.5
    Najczęstsze słowa
    with, inspired, store, shapes, spring, beautiful, they, #theoddersidebabes, follow, women

Poczekalnia:

  • 26) ZAQUAD
  • 27) Elementy
  • 28) Manifiq&Co.
  • 29) NUDYESS
  • 30) Moles & freckles

Top 5 rankingu komunikacji

NAOKO 

 

Moda dziecięca w NAOKO! Kwiecień w komunikacji marki to między innymi premiera dziecięcej kolekcji Girls Are Magic inspirowana wcześniejszą kolekcją You Are Magic. Od teraz zarówno mamy, jak i córeczki mogą być częścią społeczności #naokogirls. Influencerka Gosia Bendarczuk opublikowała na swoim IG zdjęcia kreacji mama-córka, które pasują do siebie idealnie. 

 

Kolejną niespodzianką przygotowaną przez brand był pierwszy sklep stacjonarny w Warszawie. Post informujący o jego otwarciu wzbudził ogromne zainteresowanie fanek, które chętnie dzieliły się komentarzami.

 

NAOKO zaprosiło do współpracy Joannę Opozdę, która wzięła udział w sesji zdjęciowej do najnowszej kolekcji Daydreamer. Marka zorganizowała również weekend z Wiktorią Gąsiewską, która pokazała swoich ulubieńców w e-sklepie. NAOKO chętnie zaprasza do współpracy znane osoby, które dzięki swojej rozpoznawalności przyciągają nowych odbiorców. 

 

Księżna Kate w sukience NAOKO? Niestety był to tylko (udany) żart z okazji Prima Aprilis  - prawie daliśmy się wkręcić. ;)

Post informujący o premierze nowej kolekcji Girls Are Magic.

W kwietniu NAOKO otworzyło swój pierwszy sklep stacjonarny w Warszawie.

NAOKO zaprosiło do współpracy aktorkę - Joannę Opozdę, która wzięła udział w sesji zdjęciowej do kolekcji Daydreamer.

 

Patrizia Aryton

 

Transmisje na żywo zdecydowanie można zaliczyć do najchętniej wykorzystywanych przez markę formatów. Naturalne i autentyczne - skutecznie wzmacniają ekspercki wizerunek, a jednocześnie skracają dystans na linii brand - użytkowniczki. W kwietniu miała miejsce kontynuacja cyklu “Budowanie stylu”, w którym stylistka i dyrektor kreatywna doradzały w kwestii kompletowania garderoby. Ciekawym ruchem był też gościnny udział w live zorganizowanym przez magazyn Claudia. Patrycja Cierocka-Szumichora opowiedziała tam o nowych trendach na kolekcję jesień-zima 2020/2021. 

 

Brand przedstawił także bohaterki kolejnej edycji kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”. Do inicjatywy zaproszono kobiety, które inspirują do zmian i walki o samą siebie. Akcja bardzo mocno oddziałuje na wizerunek PA. Podkreśla, że projekty marki są dedykowane silnym kobietom, które czerpią z życia pełnymi garściami - za co duży plus. 

 

 

Post, w którym PA przedstawia bohaterki kolejnej edycji kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”.

Dyrektor kreatywna wzięła udział w transmisji Live magazynu Claudia, w której opowiedziała o trendach na sezon jesień-zima 2021/2022.

RISK made in warsaw

 

Risk made in warsaw zorganizował w kwietniu kilka typowych dla siebie konkursów na nazwę produktu. W komunikacji na Facebooku powracał również temat guest shopu, czyli przestrzeni, którą właścicielki RISKa udostępniają zaprzyjaźnionym mniejszym markom na swojej stronie www. Oprócz tego dominowały treści promujące konkretne produkty - głównie sprawdzone bestsellery.

 

Świeżym w wykonaniu marki było zorganizowanie Q&A na Instagramie. Obserwatorki miały szansę zadać pytania na stories, które w następnej kolejności zostały udostępnione z odpowiedzią. Pragniesz edukować swoich odbiorców, a jednocześnie wzmocnić wizerunek marki otwartej na dialog? Skorzystaj. Dobrym rozwiązaniem może być zapisywanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania do wyróżnionych relacji pod wspólną nazwą FAQ.  

 

Niestety, RISK made in warsaw musiał zmierzyć się z kryzysem wizerunkowym. Marka została wspomniana w relacjach @basnictvi, która udostępniła opinie niezadowolonych ex pracowników. Cała akcja zyskała duży rozgłos w social mediach, ale o tym przeczytacie w “Warte uwagi”.

 

Galerie zdjęć z kobietami w ubraniach RISKa to już stały i chętnie wykorzystywany format. Nic dziwnego - content od zadowolonych klientek to najlepszy dowód na jakość i zainteresowanie jakim cieszy się marka. W przypadku branży mody to również świetna okazja do pokazania ubrań na wielu sylwetkach.

Marka zachęciła fanki do zadawania pytań w IG stories.

Risk made in Warsaw udostępnił zdjęcie Marka Bryana, niemieckiego instagramera znanego z kontrowersyjnych stylizacji.

 

MOLTON

 

Molton znalazł się na podium dzięki swojej pierwszej transmisji na żywo. Live dotyczył nowej kolekcji oraz tworzenia ciekawych stylizacji z projektami marki. 

 

W kwietniu marka skupiła się na publikowaniu treści, które promowały najnowsze kolekcje oraz akcje rabatowe. Całość komunikacji utrzymana była w spójnej i typowej dla marki estetyce.

 

W kwietniu Molton przeprowadził swój debiutancki live.

 

Solar Company S.A.

 

Kwiecień u Solar Company S.A. obfitował w nowości oraz akcje rabatowe. Marka dzieliła się z odbiorcami licznymi artykułami z informacjami o nowych kolekcjach, które opublikowano na łamach np. magazynów online. Cykl nosił nazwę #PrzeglądPrasy.

 

 

Jeden z postów informujących o akcji specjalnej.

 

#PrzeglądPrasy, w ramach którego Solar Company S.A udostępniał artykuły dotyczące projektów marki.

Ranking TOP20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 Pierwszy butik NAOKO w Warszawie! Od 4 maja zapraszamy do Elektrownii Powiśle! Jeśli myślałyśc 2880 189 28 218.9
2 POMYSŁ NA NAZWĘ Zgarnij sukienkę ze zdjęcia! Weź udział w naszej burzy mózgów i pomóż nam 160 617 6 197
3 KONKURS NA NAZWĘ vol.2 Ta Super Sukienka nadal szuka swojej nazwy. A nam bardzo zależy, by jej now 57 340 0 104.85
4 Zainspiruj się naszymi pomysłami na noszenie deseni! W każdym odcinku "Budowania stylu" nasza dy 157 227 7 80.5
5 W JAKIM KOLORZE USZYĆ DLA WAS TUNDRĘ Dziewczyny, jest sprawa! Planujemy właśnie produkcję Wasz 140 205 8 73.7
6 199 169 15 70.4
7 160 165 9 63.15
8 AAAAA! Gdy Mark Bryan nosi spódnicę przez ciebie zaprojektowaną <3 <3 <3 #MarkBryan #PrimaBaller 853 36 6 57.35
9 W każdym odcinku nasza dyrektor kreatywna Patrycja Cierocka-Szumichora oraz doradca wizerunku Magda 149 139 6 53.05
10 Lagun na koszulach #wearmedicine! Trendy są dla nas ważne, dlatego zastanawiamy się nad wprowadze 571 53 4 46.95
11 #NowościSOLAR City break Moda podlega modyfikacjom: w ostatnich miesiącach wygoda i komfort wiod 613 2 16 41.65
12 129 97 8 40.75
13 Nie kreuję swojego wizerunku. Chcę się czuć dobrze sam ze sobą, a nie z kimś, kogo miałbym st 496 36 3 37.55
14 70 82 3 30.05
15 Sezon na sukienki uważamy za otwarty! Choć Cecile pojawiła się jesienią, to pokochałyście ją 540 1 3 29.25
16 Magia pod kopułą Wielkie, magiczne, tajemnicze miejsce. Hala Urania Olsztyn. Kultowa dla olsztyni 233 20 15 27.4
17 WIELKIE POWROTY Który model wolicie? KOKOszki, w ostatnich miesiącach dostaliśmy od Was masę 99 56 1 22.4
18 Niech nam będzie lepiej! 209 21 6 20.65
19 Biała żakietowa sukienka to nasza propozycja na ważną okazję. Bez względu na to, jaki rozmiar 243 11 8 20.65
20 WIOSNA/LATO 2021 -20% Rabat 20% zostaje z nami na dłużej! Wybrane modele z kolekcji wiosna/lato 230 1 13 20.25

Top 5 rankingu postów

Poniżej znajdziecie 5 spośród TOP 20 najbardziej angażujących postów.W wielkim skrócie: konkursy na nazwę kreacji zdominowały podium. Wraz z kolejną edycją mamy wielką nadzieję na nieco bardziej kreatywne treści. ;)

 

Dwa pierwsze miejsca zajęły posty konkursowe NAOKO. Zadaniem fanów było podzielenie się swoim pomysłem na nazwy kreacji.

Post - konkurs organizowany przez RISK made in warsaw, w którym marka zachęca użytkowników do wymyślenia nazwy nowej kreacji.

 

Transmisja Live marki Patrizia Aryton z cyklu “Budowanie stylu” z udziałem dyrektor kreatywnej oraz stylistki.

KOKOworld zapytało użytkowniczki o kolor dla nowego modelu swetra Tundra.. To ciekawy sposób na pokazanie fanom, że ich zdanie jest dla marki ważne.

Warte uwagi

W ostatnich dniach kwietnia na światło dzienne wyszło wiele informacji dotyczących polskich marek modowych “od kuchni”. Stało się tak za sprawą instagramerki @basnictvi, która upubliczniła opinie byłych pracowników różnych branż, w tym fashion. Początkiem “lawiny” były “Roboty Ręczne”, które oferowały bezpłatny staż. Niestety, wśród marek modowych wspominanych przez źle traktowanych pracowników pojawiły się również te silnie komunikujące etyczne i zrównoważone podejście do mody m.in. RISK made in Warsaw, NAGO oraz Elementy. Nie mamy wątpliwości, że będzie to ciężki czas zarówno dla samych marek jak i całej branży - po kryzysach z 2020 mamy do czynienia z kolejną rysą, która skutecznie obniża zaufanie klientów do polskiej mody. 

 

Niektóre brandy wystosowały oświadczenia, w których podjęły próbę wytłumaczenia się z zaistniałej sytuacji. Niestety zabrakło w nich konkretów, ludzkiej szczerości i… przeprosin. Naszym zdaniem żadna z treści nie była wystarczająca. Na pierwszy rzut oka widać PRową poprawność zamiast autentyczności, która w takiej sytuacji jest niezbędna. Jest jasne, że żadna branża, ani pojedyncza marka  nie jest w 100% taka, na jaką się kreuje. Problem pojawia się jednak, gdy na jaw wychodzą sytuacje, które potencjalnie przeczą ideałom na których organizacja budowała swoją pozycję.W sytuacjach kryzysowych marki powinny pokazać się z ludzkiej strony i szczerze opisać, dlaczego postępowały tak, a nie inaczej. Marketingowa nowomowa skupiająca się na wartościach marki może mieć tutaj odwrotny skutek. Internauci są coraz bardziej wyczuleni na kłamstwa i półprawdy.

 

Jeśli chcecie podzielić się z nami swoimi odczuciami dot. odpowiedzi marek na powyższą sytuację, to śmiało zajrzyjcie do dyskusji na naszej grupie FASHION_PL https://www.facebook.com/groups/sprytnydigitalmarketingwbranzymodowej/permalink/1964615693676539/ 

Podsumowanie 

Najważniejszym wydarzeniem okazał się kryzys wizerunkowy wśród marek modowych, który prawdopodobnie dotknie nie tylko te wymienione z nazwy. Po informacjach o toksycznym zachowaniu wobec pracowników i postawach sprzecznych z hasłami niesionymi na transparentach zakładek “O nas” klienci znów mają prawo stać się bardziej nieufni.

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam