Lubisz to - przygotuj się na zmiany! O nowościach na FB.

Znikające polubienia i odświeżony wygląd stron - jakie nowości stopniowo wprowadza Facebook? Zobaczcie!
Daria Bahlai ▲ 23 czerwca, 2021 ▲ około 4 minuty czytania

Znikające polubienia i odświeżony wygląd stron - jakie nowości stopniowo wprowadza Facebook? Zobaczcie!

Znikające polubienia i odświeżony wygląd stron - jakie nowości stopniowo wprowadza Facebook? Zobaczcie!

W styczniu 2021 roku Facebook rozpoczął testy nowej odsłony stron. Modyfikacje mają pomóc firmom zbudować zaangażowaną społeczność wokół profilu, co swoją drogą ma ułatwić osiąganie celów biznesowych. Facebook oficjalnie potwierdził, że zmiany wejdą w życie dla wszystkich użytkowników.

Jak to będzie wyglądało w praktyce

Zniknie przycisk “Lubię to!”, natomiast liczba polubień zostanie zastąpiona liczbą obserwujących. 

Co stanie się z polubieniami strony, jeżeli przejdziesz na nowy interfejs strony? Jak czytamy na blogu Facebooka istotne jest czy użytkownik lubi stronę, czy ją obserwuje. Jeśli ktoś polubił i obserwował Twoją stronę, po przejściu na nowy interfejs dalej będzie liczyć się do łącznej liczby obserwujących. Jeżeli ktoś lubi stronę, ale jej nie obserwuje - po zmianie nie będzie on liczony jako obserwujący. 

Jeżeli wcześniej na stronach facebookowych firm i osób funkcjonowały oba wskaźniki: liczba lajków i liczba obserwujących (do tej pory jeśli ktoś „polubił” fanpage to automatycznie „obserwował” go), to teraz w grę ma wchodzić wyłącznie obserwowanie profilu. Obserwujący będą dostawać powiadomienia - update’y z wybranej strony.

Informację o nowym wyglądzie stron na Facebooku przeczytamy w regulaminie serwisu. W odświeżonej wersji nie ma opcji zapraszania do polubienia strony osób, które wcześniej zareagowały na post. Prawdopodobnie nie będzie również możliwości kierowania reklam do osób, które obserwują naszą stronę czy tworzenie reklam typu “Obserwuj nas!”. Znika opcja dodawania recenzji, rekomendacji lub opinii.

Wizualnie

Strony zaczną wyglądać bardzo podobnie do profili użytkowników i pełnić podobną rolę, a ujednolicenie formatów będzie widoczne zwłaszcza na smartfonach, w aplikacji Facebooka. Jeśli sam prowadzisz stronę, będziesz mógł łatwiej przełączać się między nią a swoim prywatnym profilem. 

 

blog1

Zmianie położenia ulegnie też zdjęcie profilowe. Będzie ono znajdować się na pierwszym planie tym samym stając się bardziej widoczne dla odbiorców. Zostanie jeden wielki przycisk “Obserwuj”.

W bonusie

Rozbudowany zostanie NewsFeed firmowy, który algorytm Facebooka będzie mocno promował. Wszystko po to, żeby marki robiły nieco więcej niż publikowanie i komentowanie własnych postów – aby były aktywne także poza własnym fanpagem. Czy utrudni to promocję marek w serwisie? Niekoniecznie. Odpowiedzialność za zaangażowanie odbiorców będzie leżeć po stronie administratorów stron.

Jak podaje Facebook na stronie z nowym interfejsem nadal będziesz mieć dostęp do Aktualności, statystyk, monetyzacji oraz narzędzi takich jak Skrzynka odbiorcza, Relacje, Grupy i Wydarzenia. Zostanie możliwość łączenia konta na Instagramie.

Trwają prace nad wdrożeniem pozostałych funkcji klasycznych stron na nowych stronach. Mają być dostepne m.in. narzędzia do publikowania: notatki, przypięte posty i crosspostowanie oraz podział na role (moderator, redaktorzy itd.). Na razie planowanie postów na nowych stronach jest możliwe za pomocą Facebook Business Suite i Creator Studio.

 

blog2

Facebook wdraża nowy format Q&A. Podczas sesji użytkownicy mogą zadawać pytania wypełniając specjalny formularz.

Alternatywą dla funkcji Q&A być usługa Hotline, która jest połączeniem funkcjonalności transmisji na żywo z Instagrama oraz popularnej ostatnio aplikacji Clubhouse. Ma dać użytkownikom Facebooka możliwość zadawania pytań w formie głosowej lub tekstowej. Pierwsze beta testy ruszyły w kwietniu 2021 roku.

Na razie wiadomo, że możemy sami podejmować decyzję o tym, jak będzie wyglądać strona, ale nie wykluczone, że wkrótce zostaniemy pozbawieni tej możliwości. Zmiany serwis wdraża stopniowo. Docelowo wszystkie strony muszą przejść na nowy format. Do kiedy - nie wiadomo.

źródła:

https://www.facebook.com/community/whats-new/introducing-qa-engage-community/ 

https://about.fb.com/news/2021/01/introducing-the-new-page-experience/ 

https://vimm.com/know-changes-facebook-made-fan-page/

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam