Czerwiec był miesiącem zwykłych twarzy w niezwykłej komunikacji. Czytaj najnowszy ranking FASHION_PL!
Czerwiec był miesiącem zwykłych twarzy w niezwykłej komunikacji. Polskie marki modowe zademonstrowały jak umiejętnie wykorzystać potencjał user generated content. RISK made in warsaw nagrał filmik o tym, dlaczego wspiera zawieranie związków partnerskich wśród osób ze społeczności LGBTQ+. NAOKO poświęciło czas i siły na przygotowanie e-booka o podróżach. W celu pozyskania cennych treści od użytkowników brandypodejmowały próby popularyzowania swoich hashtagów takich jak #dziewczynataranko, #wasalaateam, #naokogirls, #ossolińskigirls oraz #ossolinskiboys. O najciekawszych działaniach komunikacyjnych wśród marek modowych przeczytacie w naszym czerwcowym rankingu FASHION_PL!
W czerwcu:
Największy skok w górę zanotowała marka gego (o 25 pozycji).
1. gego⬆ 25 20 postów |
Wskaźnik zaangażowania 110.4 Ukryj szczegóły ↑ |
2. NAOKO⬇ 1 42 posty |
Wskaźnik zaangażowania 25.1 Pokaż szczegóły ↓ |
3. Laurella⬆ 4 21 postów |
Wskaźnik zaangażowania 21.2 Pokaż szczegóły ↓ |
4. Patrizia Aryton⬇ 2 26 postów |
Wskaźnik zaangażowania 19.6 Pokaż szczegóły ↓ |
5. RISK made in warsaw⬇ 1 112 posty |
Wskaźnik zaangażowania 14.5 Pokaż szczegóły ↓ |
6. Robert Kupisz⬇ 1 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.6 Pokaż szczegóły ↓ |
7. TATUUM⬇ 1 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.4 Pokaż szczegóły ↓ |
8. Taranko⬇ 3 60 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.2 Pokaż szczegóły ↓ |
9. Tomasz Ossoliński⬆ 8 13 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.0 Pokaż szczegóły ↓ |
10. Solar Company S.A. 18 postów |
Wskaźnik zaangażowania 8.4 Pokaż szczegóły ↓ |
11. moodo⬇ 5 51 postów |
Wskaźnik zaangażowania 8.2 Pokaż szczegóły ↓ |
12. THE ODDER SIDE⬆ 8 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.6 Pokaż szczegóły ↓ |
13. Bialcon 20 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.5 Pokaż szczegóły ↓ |
14. MEDICINE everyday therapy⬇ 2 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.3 Pokaż szczegóły ↓ |
15. Stone Skirts⬇ 11 26 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.9 Pokaż szczegóły ↓ |
16. wasalaa⬆ 12 10 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.8 Pokaż szczegóły ↓ |
17. By Insomnia⬇ 2 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.7 Pokaż szczegóły ↓ |
18. Bäckerei Bytom⬆ 5 23 posty |
Wskaźnik zaangażowania 5.3 Pokaż szczegóły ↓ |
19. MOLTON⬇ 10 19 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.1 Pokaż szczegóły ↓ |
20. Just Paul⬆ 4 20 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.1 Pokaż szczegóły ↓ |
21. Rêves⬇ 5 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.6 Pokaż szczegóły ↓ |
22. TOVA 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.8 Pokaż szczegóły ↓ |
23. KOKOworld⬇ 4 37 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.5 Pokaż szczegóły ↓ |
24. ZAQUAD⬆ 1 32 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.5 Pokaż szczegóły ↓ |
25. Manifiq&Co.nowa pozycja 32 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.3 Pokaż szczegóły ↓ |
Poczekalnia:
gego
Na gigantyczny skok marki w naszym rankingu wpływ miała przede wszystkim inicjatywa charytatywna #ścinkidlapsinki. W jej ramach powstały poduchy dla psów mieszkających w schroniskach. Jako wypełnienie, gego wykorzystało odpady z wykrojów swoich ubrań (wymiar zero waste z pewnością dodatkowo podbił zainteresowanie akcją). Wszystko zostało udokumentowane - na stronie gego regularnie pojawiały się m.in. stories zza kulis pracowni, przedstawiające proces tworzenia poduch.
Pod koniec miesiąca marka udostępniła post-relację z dnia przekazania pierwszej partii poduch do schroniska we Wrześni. Tego typu inicjatywy charytatywne są sposobem na manifestowanie wartości marki oraz budowanie poczucia wspólnoty w walce o wyższą sprawę.
Ciekawostka - hasło #ścinkidlapsinki wymyśliła jedna z fanek marki na Facebooku. Zostawiła go w komentarzu pod postem z zapowiedzią akcji, opublikowanym na przełomie maja i czerwca.
Pod koniec czerwca w ramach pierwszego Shopping Day gego zaprosiło klientów odwiedzić swoją nową pracownię.
NAOKO
W czerwcu w NAOKO dominowały konkursowe posty na nazwę nowych sukienek oraz user generated content. Pod koniec miesiąca marka ogłosiła, że rozpoczęła pracę nad e-bookiem tworzonym w kolaboracji z Polkami mieszkającymi w różnych zakątkach świata. W e-booku pojawią się m.in. wakacyjne inspiracje, zdjęcia w kreacjach NAOKO i opisy najciekawszych miejsc na Ziemi, wraz z poleceniami bohaterek - naturalnych ambasadorek marki.
Szukasz dobrej nazwy sukienki? Zapytaj o nią użytkowników! Daj fanom możliwość wykazać się kreatywnością i mieć realny wpływ na finalną wersję produktu. Z punktu widzenia komunikacji jest to bardzo dobrą decyzją.
NAOKO przekazało 11 tysięcy złotych na rzecz fundacji One Day, która wspiera młodzież i dzieci z domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Diabeł ubiera się u Prady, druhna ubiera się u NAOKO. Świadkowa i druhna, po pannie młodej i jej matce jest jedną z ważniejszych kobiet na ślubie. Na niej równie intensywnie będzie skupiał się wzrok weselnych gości, dlatego NAOKO postanowiło zadbać o to by prawa ręka narzeczonej w dniu wesela wyglądała olśniewająco. Na kogo padł wybór? Na razie nie wiadomo.
Dzień zwierząt domowych w NAOKO. Marka zachęcała fanów do dzielenia się zdjęciami swoich czworonogich skarbów.
Laurella
Nikt nie promuje marki lepiej niż jej prawdziwe twarze. Gwiazdami komunikacji Laurelli ponownie zostały dziewczyny z jej zespołu. Były one bohaterkami publikowanych treści: prezentacji sposobów na stylizację kreacji Laurella, filmików promocyjnych, przeglądów nowej kolekcji oraz materiałów z życia biura.
Konkursowy filmik, w którym w roli modelek wystąpiły założycielka Laurelli oraz dziewczyny z jej zespołu. W treści posta marka prosiła użytkowniczki o napisanie krótkich komentarzy z odpowiedzią na pytanie “którą stylizację wybierasz i dlaczego?”. Autorki trzech wybranych odpowiedzi Laurella nagrodziła wybranymi sukienkami.
Tego typu autentyczne treści zmniejszają dystans między marką a klientem. A gdy zmniejsza się dystans, zwiększa się zaufanie i przystępność. Dziewczynom z zespołu Laurella wypada jedynie napisać “jesteście cudowny team”. :)
Dyrektor kreatywna Laurelli Laura Reiss-Vogel opublikowała filmik-oprowadzanie po siedzibie marki z dopiskiem “to moja firma” i zapowiedzią publikacji kolejnych materiałów z życia biura.
Patrizia Aryton
Na ekspercki wizerunek marki w mediach społecznościowych składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie oraz wiedza branżowa, profesjonalne zdjęcia czy opinie od zadowolonych klientów. Patrizia Aryton zasługuje na miano eksperta od stylizacji i kreowania wizerunku za pomocą ubioru. W czerwcu marka opublikowała kolejne odcinki z cyklu merytorycznych live’ów Budowanie stylu oraz Porady stylistki.
W ramach kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą” prawniczka i organizatorka konferencji #byckobietaontour Marta Klepka poprowadziła rozmowę z Moniką Lewandowską. Kobiety dyskutowały o swoich pasjach, skrywanych marzeniach, o tym jak żyć mądrze i pięknie, inspirując i dając innym odwagę do bycia sobą.
RISK made in Warsaw
Miesiąc dumy w RISK made in Warsaw. W ramach Pride Month z każdej sprzedanej autorskiej bluzy z tęczowym haftem marka przekazywała 50 zł na inicjatywę “Popieram związki” Kampanii Przeciw Homofobii. Poza tym RISK dołączył do szerokiego grona firm, stojących murem za społecznością LGBTQ+ i wsparł akcję #siłatęczy zorganizowanej przez markę Kubota. W krótkim filmie z wyrazami wsparcia dla tęczowej społeczności pojawiły się m.in. KOI, Myszojeleń, Your KAYA, Plantwear, Pola Zag Jewellery, Hairy Tale Cosmetics, AïOLI inspired by Gdańsk, Takapara - be yourself, be different, ZOA concept oraz Many Mornings.
Kojarzycie tego pana - inżyniera robotyki z zamiłowaniem do szpilek? Na zdjęciach Mark Bryan prezentuje się w spódnicy Pocket Face. RISK made in Warsaw wybrał świetny sposób na podkreślenie wartości marki przy pomocy user generated content. W końcu ten niesamowity 61-latek z klasą łamie wszelkie stereotypy.
Użytkowniczka Instagrama @bianson wysłała do RISK’a uroczą wiadomość wraz ze zdjęciem w sukience marki oraz z walizką do szpitala na poród. Czytamy: “Jadę z Wami rodzić najmłodszą Riskoverkę”.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 692 | 471 | 12 | 183.6 | ||
2 | 82 | 319 | 5 | 101.35 | ||
3 | 167 | 88 | 79 | 86.1 | ||
4 | 200 | 232 | 5 | 82.85 | ||
5 | 196 | 227 | 7 | 82.35 | ||
6 | 70 | 173 | 1 | 56.05 | ||
7 | 123 | 143 | 4 | 51.65 | ||
8 | 116 | 118 | 1 | 41.85 | ||
9 | 110 | 93 | 7 | 37.95 | ||
10 | 171 | 66 | 8 | 33.55 | ||
11 | 125 | 6 | 35 | 30.8 | ||
12 | 113 | 13 | 29 | 28.4 | ||
13 | 51 | 83 | 1 | 28.1 | ||
14 | 281 | 20 | 10 | 26.55 | ||
15 | 45 | 75 | 2 | 26.05 | ||
16 | 260 | 20 | 9 | 24.85 | ||
17 | 57 | 54 | 8 | 24.25 | ||
18 | 312 | 11 | 7 | 23.45 | ||
19 | 227 | 25 | 7 | 23.4 | ||
20 | 223 | 6 | 7 | 17.5 |
Pod czerwcowym wpisem gego o starcie akcji charytatywnej #ścinkidlapsinki pojawiło się mnóstwo komentarzy. Były to odpowiedzi na pytanie marki o schronisko, które potrzebuje wsparcia. Ten post zagwarantował gego pierwsze miejsce w naszym rankingu.
Drugie oraz czwarte miejsce rankingu postów zajęły konkursowe posty Naoko. Zadanie polegało na zaproponowaniu nazwy dla sukienki.
Spotkaliście kiedyś męża, który uważnie wsłuchuje się w słowa swojej towarzyszki życia? Dziewczyny z Laurelli - tak. W poście marka poszukiwała żony mężczyzny, który w sposób absolutnie nieskrępowany podszedł do dziewczyn na ulicy i zapytał o kolejne nowości. Okazało się, że jego partnerka uwielbia kreacje marki. Laurella uznała takie spotkanie za fortunne i zamierza osobiście wręczyć wymarzony model kobiecie. Tego typu działania pozwalają nie tylko przedstawić produkt, a i zbudować jednoznaczne skojarzenia wokół marki oraz zainspirować obecnych lub potencjalnych klientów. Prosty przepis na uśmiech odbiorców. :)
Zamiast skupiania się tylko i wyłącznie na własnych treściach warto przekazać inicjatywę odbiorcom marki. RISK made in Warsaw zwraca się do fanów z prośbą o wymyślenie nazwy dla sukienki.
MEDICINE zorganizowało konkurs na projekt autorskiego wzoru na T-shirt. Do wygrania wycieczka dla dwojga w Bieszczady, aparat instax oraz karty podarunkowe na zakupy.
Tomasz Ossoliński zaprosił użytkowników na emisję ceremonii rozdania Polskich Nagród Filmowych Orły. Na uroczystości w kreacjach projektanta pojawiły się m.in. Błażej Hrapkowicz i Aleksandra Konieczna.
Na Bulwarach Wiślanych odbył się wieczór autorski książki “Nowy dress code”. Krzysztof Łoszewski, znany stylista, projektant i kostiumograf opublikował zbiór wywiadów dotyczących stosunku mężczyzn do szeroko pojętego dress code’u. Rozmówcami autora byli m.in. Tomasz Ossoliński, Robert Kupisz, Wojciech Tulwin (Recman), Wojciech Bednarz (Vistula), Sławek Uniatowski oraz Olivier Janiak.
W czerwcu wasalaa otworzyła swój pierwszy stacjonarny sklep w Warszawie. Aktywna promocja tego wydarzenia w mediach społecznościowych mocno wpłynęła na pozycję marki w naszym rankingu. W czerwcu Wasalaa awansowała o 14 pozycji.
Właścicielki Backerei Bytom opowiadają o marce, o lnie, o szyciu i pakowaniu paczek w filmikach nakręconych we współpracy z Only Only oraz Magdaleną Wesołowską z My moments.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Kategorie: Analityka, Komunikacja marki
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief