OBUWIE_PL - ranking komunikacji w social media (wiosna 2021)

Chcesz poznać człowieka - spójrz na jego buty. Chcesz poznać markę - spójrz na jej komunikację w mediach społecznościowych.
Daria Bahlai ▲ 12 lipca, 2021 ▲ około 8 minut czytania

Chcesz poznać człowieka - spójrz na jego buty. Chcesz poznać markę - spójrz na jej komunikację w mediach społecznościowych.

Chcesz poznać człowieka - spójrz na jego buty. Chcesz poznać markę - spójrz na jej komunikację w mediach społecznościowych.

Komunikacja marek obuwniczych łamie wszystkie znane prawa content marketingu. Jedne publikują po 5 postów dziennie, inne duplikują treści albo rezygnują z dodawania linków, większość skupia się na sprzedaży, a mało kto na budowaniu relacji z klientem. W zasadzie wszyscy starają się głównie pokazać, że ich produkt jest świetny, aby sprzedać go w jak największej ilości. Jaki jest przepis na sukces w mediach społecznościowych? Przez ostatnie trzy miesięcy obserwowaliśmy komunikację polskich marek obuwniczych w sieci. Podsumowanie oraz nasze kluczowe wnioski przeczytacie w naszym pierwszym rankingu Obuwie_PL!

  • 1. Maciejka obuwie
    24 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    65.4
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~71%
    Top content:18.0528.0513.05
    suma średnia
    Reakcje 14850 🏆 618.8
    Komentarze 405 16.9
    Udostępnienia 437 🏆 18.2
    Najczęstsze słowa
    wygoda, polecają, zawsze, delikatne, wiosnę, lato, musi, styl, botki, ażurowe
  • 2. Beyco Pisarek
    61 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    60.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 51-72%
    Top content:31.0526.0417.04
    suma średnia
    Reakcje 7860 128.9
    Komentarze 🏆 2048 🏆 33.6
    Udostępnienia 🏆 808 13.2
    Najczęstsze słowa
    online, dostępne, beyco, model, zabawę, kolorze, nowość, pani, nasza, dziękujemy
  • 3. Buty Oleksy
    323 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    40.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 14-56%
    Top content:04.0611.0624.06
    suma średnia
    Reakcje 🏆 28897 89.5
    Komentarze 638 2
    Udostępnienia 717 2.2
    Najczęstsze słowa
    #butyoleksy, #skóranaturalna, #polskiprodukt, nowość, #obuwiedamskie, #kobieta, #trampki, #sandały, skóry, #wiosna2021
  • 4. Kazar
    41 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    27.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 53-68%
    Top content:11.0524.0408.05
    suma średnia
    Reakcje 8664 211.3
    Komentarze 260 6.3
    Udostępnienia 110 2.7
    Najczęstsze słowa
    torebka, model, dostępne, kolekcji, kasia, kazar, stylowe, stylizacje, klasyczne, wszystkie
  • 5. Balagan
    78 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    19.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 17-24%
    Top content:06.0410.0619.04
    suma średnia
    Reakcje 1991 25.5
    Komentarze 66 0.8
    Udostępnienia 605 7.8
    Najczęstsze słowa
    model, with, naszych, from, that, shoes, wygodne, natural, your, their
  • 6. Ryłko
    97 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    16.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-13%
    Top content:10.0403.0404.04
    suma średnia
    Reakcje 7486 77.2
    Komentarze 175 1.8
    Udostępnienia 129 1.3
    Najczęstsze słowa
    model, idealnie, letnia, kolekcja, kolorze, dostępny, wybierz, wygodne, sukienka, sandały
  • 7. Gino Rossi
    90 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    12.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 75-79%
    Top content:04.0401.0627.04
    suma średnia
    Reakcje 5968 66.3
    Komentarze 93 1
    Udostępnienia 87 1
    Najczęstsze słowa
    gino, rossi, dodatki, idealne, elegancja, lato, stylu, summer, kolekcji, najlepszym
  • 8. WOJAS
    160 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-4%
    Top content:22.0412.0407.04
    suma średnia
    Reakcje 3704 23.2
    Komentarze 160 1
    Udostępnienia 198 1.2
    Najczęstsze słowa
    wojas, rabatu, #wearwojas, modele, wiosenne, promocjami, kolor, salonach, klapki, oferta
  • 9. KADURI
    12 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 88-92%
    Top content:24.0420.0417.04
    suma średnia
    Reakcje 1269 105.8
    Komentarze 15 1.3
    Udostępnienia 50 4.2
    Najczęstsze słowa
    każdej, kaduri, idealnie, będzie, czego, drugie, dopasowuje, butów, wszystkim, dlatego
  • 10. Rita Krzysiek Shoes made in Poland
    7 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~20%
    Top content:13.0421.0425.05
    suma średnia
    Reakcje 21 3
    Komentarze 1 0.1
    Udostępnienia 108 15.4
    Najczęstsze słowa
    models, shoes, nowoŚĆ, krzysiek, designer, kalina, promocja, botki, teraz, rita
  • 11. AKARDO.pl
    49 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-9%
    Top content:09.0412.0420.04
    suma średnia
    Reakcje 1212 24.7
    Komentarze 143 2.9
    Udostępnienia 72 1.5
    Najczęstsze słowa
    model, akardo, tutaj, znajdziecie, rodzaj, wasze, promocyjny, zdjęcia, wygodne, charakter
  • 12. Neścior buty
    12 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 23-42%
    Top content:13.0404.0426.06
    suma średnia
    Reakcje 541 45.1
    Komentarze 20 1.7
    Udostępnienia 60 5
    Najczęstsze słowa
    wygodnych, sandałki, kolor, dostępne, wybierz, szukasz, stylizacji, makeup, zobacz, naszą
  • 13. Baldowski
    40 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-8%
    Top content:16.0412.0409.05
    suma średnia
    Reakcje 897 22.4
    Komentarze 49 1.2
    Udostępnienia 26 0.7
    Najczęstsze słowa
    #baldowski, #elegant, #szpilki, #classy, #shoes, #shoeslovers, #buty, #shoemaker, #moda, #styl
  • 14. Kafka Concept • Hand Made Shoes
    44 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-6%
    Top content:05.0629.0409.05
    suma średnia
    Reakcje 855 19.4
    Komentarze 40 0.9
    Udostępnienia 9 0.2
    Najczęstsze słowa
    wiele, model, kolorze, fason, każdy, kafce, kafki, soft, mamy, wspaniale
  • 15. born2be
    159 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~1%
    Top content:19.0617.0628.04
    suma średnia
    Reakcje 1539 9.7
    Komentarze 29 0.2
    Udostępnienia 47 0.3
    Najczęstsze słowa
    przetwarzania, konkursu, prawa, postem, organizatora, wykorzystywanie, uczestnik, podania, zwycięzcy, dowolnej
  • 16. 7mil
    77 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~12%
    Top content:14.0419.0406.05
    suma średnia
    Reakcje 986 12.8
    Komentarze 25 0.3
    Udostępnienia 13 0.2
    Najczęstsze słowa
    #7milshoes, wygodne, eleganckie, idealne, 7mil, stylizacji, cenie, mokasyny, czółenka, piękne
  • 17. Lizard-eleganckie obuwie damskie
    11 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~29%
    Top content:09.0414.0423.04
    suma średnia
    Reakcje 222 20.2
    Komentarze 8 0.7
    Udostępnienia 19 1.7
    Najczęstsze słowa
    internetowym, sklepie, skórzane, wykonane, kodem, ręcznie, kolorami, wszystkie, kolekcję, zapraszamy
  • 18. Arturo Vicci
    54 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    2.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:11.0403.0520.04
    suma średnia
    Reakcje 452 8.4
    Komentarze 26 0.5
    Udostępnienia 36 0.7
    Najczęstsze słowa
    kolorze, model, kolor, idealny, stylizacji, torebka, zapraszamy, dostępne, obuwie, sprawdź
  • 19. Glamoursy
    57 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:01.0519.0528.06
    suma średnia
    Reakcje 785 13.8
    Komentarze 14 0.2
    Udostępnienia 13 0.2
    Najczęstsze słowa
    #glamoursy, ———, #polskierzemiosło, #wspierampolskiemarki, #lato, #sandały, #polskiebuty, #polskamarka, #wygodnebuty, #koszula
  • 20. Noevision.pl
    61 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.0
    Pokaż szczegóły ↓

Poczekalnia:

  • 21) L37
  • 22) Vanda Novak
  • 23) The Shoemaker
  • 24) PASO a PASO
  • 25) Lewski

Top 5 rankingu komunikacji

Maciejka obuwie

Większość marek stara się jak najmocniej wyeksponować link do produktu w każdym poście. Maciejka postępuje odwrotnie i wysyła go do osób zainteresowanych w wiadomościach prywatnych. Czy warto być w awangardzie? Na pewno jest to sposób na wykorzystanie w praktyce reguły niedostępności oraz dość trikowa metoda wygenerowania dodatkowego zaangażowania (komentarze). Pod tym kątem marka zyskała na tej taktyce i ląduje na drugim miejscu naszego majowego rankingu marek obuwniczych. Jeśli jednak spojrzymy na koncepcję podawania ceny czy linków do produktu “na priv”, to rodzi się wątpliwość i pytanie na ile takie działania uderzają w poważny wizerunek marki i pozycjonują ją bardziej jako garażową wyprzedaż niż brand z aspiracjami. 

Podobnie do Beyco Pisarek w komunikacji przeważają treści sprzedażowe w postaci zdjęć produktowych wraz z krótkim opisem wybranego modelu. Raz na miesiąc marka publikuje krótką reklamę wideo. Maciejka w ogóle nie korzysta z user generated content mimo tego, że w komentarzach do postów często pojawiają się pozytywne opinie od zadowolonych klientek wraz ze zdjęciami. Jako orędownicy aktywizacji i angażowania fanów we współtworzenie komunikacji marki, dostrzegamy tutaj sporo niewykorzystanego potencjału. :) 

Skąd czerpać pomysły na posty? Z komentarzy!

Post z życzeniami z okazji Dnia Matki.

Beyco Pisarek 

Beyco Pisarek to marka z ponad dwudziestoletnią historią. Co ciekawe, w komunikacji przeważają spójne, krótkie formy. Wiele marek stawia na prezentację produktu w lifestyle’owym wydaniu (na modelu lub modelce) by w ten sposób naturalnie przykuć uwagę odbiorców. Beyco Pisarek stawia na fotografię packshotową. Marka kieruje całą uwagę na produkt. 

W marcu 2021 roku marka rozpoczęła prowadzenie firmowego bloga. Publikuje artykuły o trendach obuwniczych i doradzają jak dopasować buty Beyco do różnego rodzaju stylizacji. 

Beyco Pisarek aktywnie współpracuje z influencerami. Dla marki jest to skuteczny sposób na dotarcie do aktywnych użytkowników z praktycznie każdej grupy docelowej. W maju Beyco opublikowało zdjęcia z m.in. Aleksandrą Glazą, Katarzyną Piskorek oraz Emilią Kaczmarek. Rzadziej na profilu pojawiał się user generated content.

Beyco Pisarek opublikowała wideo “zza kulis” powstania nowej kolekcji butów.

Piosenkarka Marika Jasek prezentuje się w butach z najnowszej kolekcji Beyco Pisarek. 

Buty Oleksy

W jakich odstępach czasowych dzielić się treściami tak, aby odbiorcy nie czuli się atakowani obecnością marki ze wszystkich stron? Specjaliści od komunikacji w mediach społecznościowych twierdzą, że lepiej publikować mniej, ale zyskać na wartości merytorycznej. Buty Oleksy publikują bardzo dużo treści promocyjnych, interakcje prowadzą wyłącznie w komentarzach, a jednak wydaje się, że użytkownicy nie tracą do nich sympatii.

W komunikacji marki Buty Oleksy przeważają treści sprzedażowe z wyraźną ekspozycją produktu. 

Marka Buty Oleksy opublikowała zdjęcia z sesji zdjęciowej z udziałem Miss Polski 2019 Magdaleny Kasiborskiej.

KAZAR

Emotikony są istotnym elementem komunikacji na Facebooku – pozwalają tworzyć spersonalizowane, niestandardowe posty, zachęcać użytkowników do podzielenia się swoim nastrojem, angażować do działania. Styl Kazar jest jednak bardziej stonowany, formalny, wręcz wyrafinowany. Nie zobaczymy tu ani emoji, ani uśmiechniętych buziek. Nic co odwróciłoby naszą uwagę od produktu. Kazar jest kwintesencją minimalizmu zarówno w estetyce butów, jak i komunikacji w mediach społecznościowych.

W kwietniu odbyła się premiera kolekcji Kazar X Kasia, która powstała we współpracy z reżyserką pokazów mody Katarzyną Sokołowską. Efekty sesji zdjęciowej użytkownicy zobaczyli na początku maja.

Często przekazywany link do produktu jest bardzo długi i ciężki do zapamiętania. Większość marek korzysta z serwisów do skracania linków (takich jak bitly.com), ale KAZAR publikuje je w wersji rozbudowanej. Czy słusznie? O ile oryginalny link jest prosty i przejrzyście skonstruowany - jak najbardziej. Najczęściej jednak są to długie formy niepotrzebnie zwiększające objętość tekstu opublikowanego w poście.

Balagan

Jedna z ciekawszych, niszowych marek obuwniczych w Polsce, nie zawodzi również w przestrzeni mediów społecznościowych. Na wyróżnienie zasługuje m.in. post, w którym brand dołączył do zbiórki obuwia "Przekaż Wiosnę" organizowaną przez Wosh Wosh. W jej ramach, w warszawskim butiku marki każdy mógł zostawić zużyte buty damskie, męskie lub dziecięce. Te - po renowacji - miały trafić do domów samotnych mam i do domów dziecka.

W dalszej kolejności na uwagę zasługuje premiera bestsellerowego modelu marki. Od czerwca baleriny Opera można zamawiać w wersji Vegan&Bio. Letnia edycja to ukłon marki w kierunku poszukiwania ekologicznych rozwiązań dzięki wykorzystywaniu ciekawych materiałów i nowych technologii.

Wspólna akcja BALAGAN oraz WoshWosh to przykład spójnych i autentycznych działań CSR. Na plus zasługuje mocne i naturalne osadzenie koncepcji w duchu less waste.

Bestsellerowy model opera w wersji Vegan&Bio dostępny w dedykowanej, letniej palecie kolorystycznej. 

Balagan od samego początku mocno buduje wizerunek polskiej, lokalnej i rzemieślniczej manufaktury. W kwietniowym poście brand pochwalił się premierą pierwszych ręcznie plecionych trzewików. 

Ranking TOP 20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 Rozdanie w Beyco z okazji Dnia Dziecka! 7 czerwca wieczorem wybierzemy jedną osobę, która otrzy 1250 1077 362 620.9
2 Masz w domu buty, których nie nosisz? Daj im drugie życie i pomóż potrzebującym! Ruszyła zbi� 211 8 580 389.95
3 Majówkowe rozdanie w Beyco! 4 maja wieczorem wybierzemy jedną osobę, która otrzyma voucher (wa� 609 555 227 344.4
4 Dla wszystkich fanek soczystej czerrrrwieni (nr kat. 05062) 1584 54 35 118.05
5 Delikatne półbuty z mocnym, czerwonym akcentem (nr kat. 05035) 1421 32 36 103.95
6 Efektowne czółenka NATALIE i urocza kopertówka FIG to perfekcyjny duet na wielkie wyjście. Wybie 822 20 16 57.4
7 Zobaczcie wyjątkowe kosmetyczki KASIA MORNING MUSE, które zostały zaprojektowane z myślą ​o p 890 27 6 56.4
8 Ciekawa jestem co powiecie Drogie Panie na ten model? https://oleksy.pl/product/3325g03147 #kobieta 329 26 6 28.15
9 Nowość https://oleksy.pl/product/bezowe-botki-damskie-skorzane-2828g04 #butyoleksy #skóranatural 284 18 9 25.45
10 NOWOŚĆ Kowbojki ZOE w kolorze czarnym Online store https://3-fashion.com/sklep/obuwie/botki-5 4 0 36 23.6
11 PROMOCJA na BOTKI ARA trwa Teraz możesz kupić je z -20% rabatem https://3-fashion.com/sklep/ob 2 0 35 22.85
12 Klasycznie Mokasyny JULIA Przypominamy o trwającej promocji -20% na wybrane modele czółenek 341 13 1 21.6
13 Baleriny ZOE będą pasować do wielu stylizacji W tym modelu występują połówki rozmiarów, dzi 296 7 7 21.45
14 Torebka, która pomieści wszystko czego potrzebujesz. Dodatkowo ozdobiliśmy ją zamkami w kolorze 151 1 21 21.4
15 Każda kobieta powinna mieć w swojej szafie parę klasycznych i wygodnych szpilek. Zgadzacie się? 203 5 8 16.85
16 Hello there @mija_mija nie znaliśmy Cię od tej strony 297 0 2 16.15
17 Mamy to 7 kwiecistych modeli powstałych przy współpracy z najbardziej kolorową Influencerką ja 65 13 8 12.35
18 Gino Rossi x Wiosna ta współpraca zaowocowała właśnie nowymi dodatkami, których nie da się p 226 1 1 12.25
19 Oto człowiek, który stoi za wszystkimi pięknymi modelami AKARDO - Jakub! To on wnikliwie czyta 103 14 4 11.95
20 ROZDANIE Drogie Panie! Co powiecie, na nowy model butów w Waszej szafie? Mamy dla Was do zdobycia p 20 0 16 11.4

TOP 5 rankingu postów

Ponad 1000 komentarzy zostawili użytkownicy pod konkursowym postem Beyco Pisarek. To absolutny rekord naszego rankingu.

Drugie miejsce - post promujący wspomnianą wcześniej akcję charytatywną marki Balagan. 

Podium zamyka kolejne rozdanie w Beyco. Konkursy to dobry sposób na szybkie zwiększenie zasięgów i dotarcie do nowych grup odbiorców. Z drugiej strony warto zachować umiar i zadbać o spójną oraz przemyślaną strategię ich organizowania. 

Produktowy post marki Maciejka. Za ciekawy zabieg uznajemy brak linków do produktu w sklepie. 

Warte uwagi

Nowa odsłona limitowanej kolekcji kazar x kasia, która powstała we współpracy z Kasią Sokołowską.

Cykl Balagan Loves Creatives w ramach którego marka publikuje zdjęcia oraz wywiady ze znanymi  kobietami z branży kreatywnej.

Vanda Novak zaprasza na swój kanał na YouTube, gdzie publikuje między innymi kulisy produkcji nowych modeli butów.

Wojas wystąpił partnerem 18. edycji Biegu po Nowe Życie. Inicjatywa wspiera medycynę transplantacyjną.

Transmisja na żywo w AKARDO.pl w ramach projektu ekspansji marki na Europę do której dołączyć się mogła każda chętna osoba.

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie marki obuwnicze. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.

    Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam