Czy warto wracać do tego, co minęło? Wiele marek modowych stawia na ciągły rozwój, nowoczesność, innowacyjne rozwiązania. Jednak nie oznacza to bezwarunkowej rezygnacji z historii. Czytajcie najnowszy ranking FASHION_PL!
Czy warto wracać do tego, co minęło? Wiele marek modowych stawia na ciągły rozwój, nowoczesność, innowacyjne rozwiązania. Jednak nie oznacza to bezwarunkowej rezygnacji z historii. W lipcu polskie marki modowe czerpały inspiracje z tego, co było kiedyś. RISK made in warsaw w swojej najnowszej kolekcji “Polish Archives. Poza Czasem” wrócił do XX-wiecznego wzornictwa. W TOP 5 lipcowej edycji FASHION_PL po raz pierwszy pojawia się założona w 1989 roku autorska marka projektantki Ewy Minge. Laureatka prestiżowej nagrody Oskar Mody, wielokrotnie nagradzana tytułem osobowości roku oraz luksusowej marki roku, jedyna Polka, która miała okazję prezentować swoje kolekcje podczas Tygodnia Mody w Nowym Jorku, Rzymie, Paryżu i Moskwie znalazła się na szczycie podium i tym samym zaliczyła największy skok w historii naszych rankingów, bo aż o 55 pozycji! Jesteście ciekawi co najmocniej wpłynęło na ten wynik? Zapraszamy do lektury!
W czerwcu:
Największy skok w górę zanotowała marka EWA MINGE (o 55 pozycji).
![]() 50 postów |
Wskaźnik zaangażowania 108.3 Ukryj szczegóły ↑ |
![]() 112 posty |
Wskaźnik zaangażowania 23.2 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 33 posty |
Wskaźnik zaangażowania 17.0 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 59 postów |
Wskaźnik zaangażowania 16.3 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 19 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.5 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 12 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.5 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 58 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.3 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 20 postów |
Wskaźnik zaangażowania 10.1 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 40 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.4 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 47 postów |
Wskaźnik zaangażowania 8.9 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 8.4 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 46 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.8 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 50 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.8 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 39 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.0 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 18 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.2 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 13 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.9 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.8 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.6 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 18 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.3 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.9 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 18 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.6 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.2 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 33 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.4 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 23 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.2 Pokaż szczegóły ↓ |
![]() 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.1 Pokaż szczegóły ↓ |
Poczekalnia:
26. paprocki&brzozowski
27. Manifiq&Co.
28. Benedict Harper
29. Natula Natural Clothing
30. ZAQUAD
Ewa Minge
Nowe początki i nowe szanse. Ewa Minge, właścicielka linii ubrań EWA MINGE, przeszła od reklamy towarów wszelakich do inspirujących historii z życia. Komunikację na stronie od początku lipca projektantka prowadzi osobiście. Zapowiedziała wielkie zmiany i stopniowo wdraża je w życie. Jaki ta decyzja miała wpływ na wizerunek marki? Obecnie strona Ewy Minge jest bardziej podobna do pamiętnika niżeli konta firmowego. Posty przypominają naskrobane długopisem akapity w notatniku. Nie są to teksty doszlifowane pod względem językowym czy zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych.
W postach projektantka opisuje własne doświadczenia życiowe oraz wyzwania, z którymi musiała się zmierzyć. Doradza jak wzmocnić poczucie własnej wartości, zachęca do realizacji własnych marzeń, publikuje archiwalne zdjęcia, którym towarzyszą rozważania o szczęściu, rodzinie, miłości, pięknie czy sile charakteru. Nie zabrakło treści o modzie i stylu.
Lipcowa komunikacja marki opierała się na szczerości wobec odbiorców. Ewa Minge na własnym przykładzie pokazała, że warto wyrażać własną opinię bez obawy o bycie skrytykowanym lub odrzuconym. W ślad za nią podążyło prawie 60 tys. użytkowników. Tego typu działania pomagają skutecznie budować relacje z fanami, zdobywać ich zaufanie i zwiększać zaangażowanie na stronie. Na efekty nie musieliśmy długo czekać - Ewa Minge triumfuje w naszym rankingu Fashion_PL.
Przepełniony miłością i szacunkiem tekst z okazji 30 urodzin syna Ewy Amadeusza. Post znalazł się na czwartym miejscu lipcowego rankingu Top5.
Sztuka bywa modą, moda bywa sztuką. Ewa Minge zaprasza do galerii ToTuart, gdzie można zobaczyć obrazy oraz rzeźbę autorstwa projektantki.
RISK made in WARSAW
Na początku lipca w RISKu odbyła się premiera kolekcji “Polish Archives. Poza Czasem”, która powstała we współpracy z Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Marka szukała inspiracji w modzie sprzed 100 lat, a konkretnie - w tkaninach. Ich fakturach, nadrukach, kolorach. Po przejrzeniu archiwalnych zbiorów wzorów muzeum od połowy XIX wieku do lat 80. XX wieku wybór padł na epokę dwudziestolecia międzywojennego. Prace nad kolekcją trwały półtora roku. Dyrektor artystyczny Paweł Palikot odtwarzał wzory od nowa, nadając im klimat materiałów z dawnych lat. Stylizowana sesja zdjęciowa nowej kolekcji odbyła się w znajdującym się na terenie CMW Łódzkim Parku Kultury Miejskiej.
Tuż przed premierą RISK przeprowadził swoją pierwszą transmisję na żywo i na tym nie poprzestał. W kolejnym live’ie (tym razem na Instagramie) stylista Paweł Zasim przedstawił własne propozycje stylizacji nowości marki. Na koniec miesiąca na klientów czekała niespodzianka - próbki kosmetyków CosmIQ w prezencie do każdego zamówienia.
Post-premiera kolekcji Polish Archives. Poza Czasem.
Czas na wyjście ze strefy komfortu! Współzałożycielki marki Antonina Samecka i Klara Kowtun w swojej pierwszej transmisji na żywo opowiedziały o kulisach powstania nowej kolekcji.
W opisach nowych modeli RISK umieszczał historie pierwowzorów poszczególnych printów.
W komunikacji nie zabrakło materiałów #BehindTheScenes. RISK zapowiada powrót męskiej kolekcji.
Patrizia Aryton
Grupy na Facebooku są świetnym narzędziem do budowania lojalnej i zaangażowanej społeczności wokół marki. Z tego narzędzia korzystają m.in. Laurella, Diamante, Malesa. Teraz do tego grona dołączyła Patrizia Aryton. Marka zaprasza na prywatną grupę “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, na której użytkowniczki dyskutują o świadomym budowaniu stylu, a ekspertki oferują doradztwo zakresie komponowania ubioru. Jest to doskonałe wzmocnienie działań marki w mediach społecznościowych.
Patrizia Aryton rozwija działania wideo marketingu, uzupełniając komunikację o nowe, bogate treści. Zaczęła od organizowania cyklicznych transmisji na żywo, w których ekspertki opowiadały o modzie, stylu, budowaniu swojego wizerunku. W lipcu marka zaczęła podbijać TikToka i publikować uwielbiane przez internautów krótkie filmiki z prezentacją produktu w codziennym użytkowaniu.
Drugi sezon cyklu live’ów “Budowanie stylu” z udziałem dyrektor kreatywnej marki Patrycją Cierocką-Szumichorą oraz doradcą wizerunku Magdaleną Właszynowicz.
NAOKO
W NAOKO trwa sezon weselny. Komunikację marki zdominował content od zadowolonych klientek. Na zdjęciach roześmiane panny młode i ich druhny prezentują się w wybranych sukienkach marki. To jeden z najlepszych sposobów na wykorzystanie społecznego dowodu słuszności. Kto jak nie druhny mógłyby przedstawić sukienki jako idealne na letnie przyjęcia?
Na początku miesiąca mieliśmy okazję podziwiać fantastyczne ujęcia z Sardynii. Pocztówka z wakacji była dobrą okazją, aby przypomnieć o darmowym e-booku, który doskonale sprawdził się jako upominek do każdego zamówienia złożonego w lipcu.
Monika Szyndler, założycielka marki NAOKO, przesyła pozdrowienia ze słonecznej Sardynii.
Zdjęcia z wesela to pamiątka na całe życie. Patrząc na te kadry od razu mamy ochotę na imprezę, a Wy?
Weekend z Małgorzatą Ohme w NAOKO. Dziennikarka i prezenterka telewizyjna przez cały tydzień zachwycała widzów “Dzień Dobry TVN” sukienkami z nowej kolekcji marki.
Solar Company S.A.
Miesiąc nowości w Solar Company S.A. W lipcu miały miejsce: publikacja pierwszego zwiastuna kolekcji jesień/zima 2021/22 oraz premiera kolekcji WEEKEND, nawiązującej do konceptu hygge. Sportowe sukienki, bawełniane bluzy, komfortowe joggersy - w Solar Company S.A. znajdziemy ubrania stworzone po to, aby poczucie szczęście towarzyszyło nam na co dzień.
Kolekcja WEEKEND trafi do sprzedaży wraz z początkiem sierpnia.
Szukasz inspiracji modowych na wieczorne wyjście na miasto? Odkryj sesję City Lights od Solar Company S.A.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | ![]() |
1646 | 100 | 66 | 155.2 | |
2 | ![]() |
91 | 421 | 3 | 132.8 | |
3 | ![]() |
1251 | 97 | 57 | 128.7 | |
4 | ![]() |
588 | 38 | 99 | 88.05 | |
5 | ![]() |
139 | 184 | 3 | 63.9 | |
6 | ![]() |
64 | 173 | 6 | 59 | |
7 | ![]() |
865 | 18 | 0 | 48.65 | |
8 | ![]() |
232 | 104 | 9 | 48.45 | |
9 | ![]() |
98 | 107 | 2 | 38.3 | |
10 | ![]() |
582 | 2 | 10 | 36.2 | |
11 | ![]() |
511 | 20 | 0 | 31.55 | |
12 | ![]() |
225 | 11 | 14 | 23.65 | |
13 | ![]() |
363 | 9 | 2 | 22.15 | |
14 | ![]() |
278 | 22 | 2 | 21.8 | |
15 | ![]() |
182 | 15 | 11 | 20.75 | |
16 | ![]() |
307 | 2 | 4 | 18.55 | |
17 | ![]() |
214 | 11 | 6 | 17.9 | |
18 | ![]() |
169 | 21 | 4 | 17.35 | |
19 | ![]() |
172 | 18 | 5 | 17.25 | |
20 | ![]() |
26 | 33 | 9 | 17.05 |
Lider naszego lipcowego rankingu postów - Ewa Minge. Na liście znalazło się aż cztery wpisy marki. W poście, który cieszył się największym zaangażowaniem projektantka przypomina, że nigdy nie jest za późno, by zacząć wszystko od nowa.
W lipcu w RISKu nie zabrakło konkursowych postów na nazwę sukienki.
Trzecie miejsce w rankingu Top5 postów - Ewa Minge pisze o szczęściu, życzliwości i wzajemnym wsparciu.
Letni przegląd ulubionych produktów kosmetycznych od Ewy Minge.
Wywiad Tomasza Ossolińskiego dla Dzień Dobry TVN o zrównoważonej modzie i kulisach powstania premierowej kolekcji, która powstała we współpracy z Electrolux oraz inicjatywą Ubrania do oddania.
THE ODDER SIDE zaprasza na Lunch Break Yoga z @madalenayoga.
Artysta Arek Morawski a.k.a. Lis Kula zaprojektował wzory dla nowej kolekcji MEDICINE.
Rêves wraca do dzieciństwa. Premiera zakładki KIDS w sklepie internetowym oraz pierwszego produktu - sukienki LITTLE MONKEY.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief