Fightershop.com.pl to sklep oferujący szeroki wybór odzieży patriotycznej, ulicznej i kibicowskiej. W ofercie znajdują się zarówno marki własne producenta, jak i szeroki wybór uznanych wśród klientów marek, m.in. Pit Bull, Manto czy Extreme Hobby. Jednak oferta sklepu to nie tylko tzw. odzież uliczna, ale również duży wybór produktów przeznaczonych dla osób uprawiających sporty walki i trenujących na siłowni.
Zostało nam powierzone efektywne zagospodarowanie i monetyzacja dużej społeczności skupionej wokół marki sklepu na Facebooku (ok. 160 000 fanów w momencie startu współpracy).
Było jasne, że bardzo liczna grupa fanów będzie cechowała się zróżnicowanym potencjałem zakupowym. Marka prowadziła dość aktywną komunikację z wykorzystaniem konkursów, które mogły docierać i przyciągać do grona fanów osoby o stosunkowo niskiej gotowości do zostania klientem. Z drugiej jednak strony, tematyka konkursów była mocno hermetyczna, a nagrodami były zawsze produkty ze sklepu, co gwarantowało minimum realne zainteresowanie ofertą.
Wcześniejsze działania reklamowe sklepu na FB polegały głównie na promocji publikowanych postów bez usystematyzowanych procesów analityki / optymalizacji.
Jeszcze przed podjęciem współpracy z nami, strona na FB dostarczała do sklepu regularny ruch i stanowiła jedno ze źródeł przychodów. Było jednak jasne, że potencjał jest dużo większy.
Znając uśrednioną marżę, dotyczasowy współczynnik konwersji i średnią wartość realizowanego koszyka, otrzymaliśmy następujące cele do zrealizowania:
* ROAS to stosunek przychodów z kampanii do jej kosztów. Przykład: weźmy kampanię, w której budżet wyniósł 100 zł, a pochodzące z niej przychody to 300 zł. ROAS takiej kampanii wynosi 300% ponieważ 300 zł / 100 zł * 100% = 300%.
Zgodnie z modelem przyjętym we współpracy z klientem nasze działania w tym projekcie ograniczyły się do prowadzenia działań reklamowych i realizacji budżetów reklamowych. Klient we własnym zakresie prowadził dalej bieżącą komunikację na stronie.
Rozpoczęliśmy nasze działania od koordynacji niezbędnych wdrożeń analitycznych - rozszerzenia Google Analytics o moduł ecommerce, a także wdrożenie Piksela FB, tak by mieć szczegółowy wgląd w efektywność działań na każdym etapie.
Początek działań posłużył nam do weryfikacji potencjału poszczególnych kategorii produktów w kampaniach na Facebooku. Niemal całość oferty sklepu cechuje się silną sezonowością (nie tylko bluzy czy kurtki, ale również np. odzież treningowa sprzedająca się najlepiej w okresie naborów do klubów walki - wrzesień / styczeń itd.), co w związku z brakiem wcześniejszych wdrożeń analitycznych, dopiero z czasem pozwoliło nam wypracować klarowny roczny rozkład budżetu reklamowego.
Działania, które rozpoczęliśmy na przełomie października i listopada 2016 roku od samego początku okazały się rentowne, jednak dopiero w miarę upływu czasu zyskaliśmy możliwość realnie pogłębionej optymalizacji, która dawałaby powtarzalne i skalowalne wyniki. Szybko okazało się też, że grupa fanów niespecjalnie cechuje się dużym potencjałem sprzedażowym, wobec czego aktywnie testowaliśmy różnorodne warianty zarówno doboru odbiorców jak i placementów oraz oczywiście samych kreacji.
Usystematyzowany proces działania i pogłębiona analityka przynoszą konsekwentny wzrost wyników w kampanii i śrubują jej rekordy niemal w każdym kolejnym miesiącu.
Nasza współpraca trwa z Fightershop.com.pl do dziś, a nasze aktualne działania obejmują:
Okres 10-12.2016 (pierwszy kwartał współpracy):
Okres 10-12.2017 (po roku współpracy):
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief