Branża fashion żegna pełen wyzwań rok 2021. Za nami okres wzmożonej sprzedaży. Przerwa świąteczna dobiegła końca, firmy kurierskie łapią oddech, właściciele sklepów z nowymi siłami wracają do pracy, a team Niebieskiego Lisa tradycyjnie przygląda się działaniom polskich marek modowych w Internecie. Co ciekawego zaobserwowaliśmy w grudniu? Czytajcie ranking FASHION_PL!
Branża fashion żegna pełen wyzwań rok 2021. Za nami okres wzmożonej sprzedaży. Przerwa świąteczna dobiegła końca, firmy kurierskie łapią oddech, właściciele sklepów z nowymi siłami wracają do pracy, a team Niebieskiego Lisa tradycyjnie przygląda się działaniom polskich marek modowych w Internecie. Co ciekawego zaobserwowaliśmy w grudniu? Czytajcie ranking FASHION_PL!
1. EVA MINGE 24 posty |
Wskaźnik zaangażowania 118.4 Ukryj szczegóły ↑ |
2. NAOKO 29 postów |
Wskaźnik zaangażowania 110.4 Pokaż szczegóły ↓ |
3. Tomasz Ossoliński 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 23.9 Pokaż szczegóły ↓ |
4. Patrizia Aryton 52 posty |
Wskaźnik zaangażowania 23.6 Pokaż szczegóły ↓ |
5. RISK made in warsaw 161 postów |
Wskaźnik zaangażowania 22.2 Pokaż szczegóły ↓ |
6. MEDICINE everyday therapy 35 posty |
Wskaźnik zaangażowania 18.9 Pokaż szczegóły ↓ |
7. Stone Skirts 48 postów |
Wskaźnik zaangażowania 16.7 Pokaż szczegóły ↓ |
8. TATUUM 12 postów |
Wskaźnik zaangażowania 16.4 Pokaż szczegóły ↓ |
9. Solar Company S.A. 19 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.3 Pokaż szczegóły ↓ |
10. moodo 60 postów |
Wskaźnik zaangażowania 8.7 Pokaż szczegóły ↓ |
11. Robert Kupisz 33 posty |
Wskaźnik zaangażowania 7.8 Pokaż szczegóły ↓ |
12. MOLTON 26 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.1 Pokaż szczegóły ↓ |
13. TOVA 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 6.6 Pokaż szczegóły ↓ |
14. La Mania 59 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.2 Pokaż szczegóły ↓ |
15. Laurella 43 posty |
Wskaźnik zaangażowania 6.2 Pokaż szczegóły ↓ |
16. Rêves 32 posty |
Wskaźnik zaangażowania 5.9 Pokaż szczegóły ↓ |
17. Taranko 46 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.6 Pokaż szczegóły ↓ |
18. sugarfree 5 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.7 Pokaż szczegóły ↓ |
19. By Insomnia 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.5 Pokaż szczegóły ↓ |
20. wasalaa 18 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.3 Pokaż szczegóły ↓ |
Ewa Minge
Jaki wpływ ma personal branding na rozwój własnego biznesu? Spójrzmy na komunikację Ewy Minge. Legenda polskiej oraz światowej sceny modowej prowadzi własną markę od 1989 roku. Buduje komunikację w oparciu o takie wartości jak wolność myśli i słowa, dobro, wzajemny szacunek, odwaga, pracowitość. W grudniu na profilu marki Ewy Minge pojawiły się posty o szlachetnym pięknie, o męskości, o rodzinie i o życiu, które jest de facto ciągłą podróżą.
Ewa Minge o udanych świętach w rodzinnym gronie.
Z energią i uśmiechem w nowy rok! Ewa Migle zaprasza na LIVE z dr. Tomaszem Kupryśem.
Backstage z nagrań autorskiego reality show “Piękno, zgłoś się!” na TVP Kobieta.
NAOKO
Kalendarz adwentowy to nie tylko kalejdoskop rabatów na przedświąteczne zakupy. W grudniu NAOKO przygotowało dla swoich klientek 24 bony podarunkowe na kwotę 500 zł. Codziennie marka publikowała na swoich kanałach pytania “z życia marki”. Autor pierwszej poprawnej odpowiedzi otrzymywał voucher na zakupy. Ciekawy przykład aktywizacji oraz okazja do tego aby klientki poznały markę i jej zespół bliżej! Ile guzików jest łącznie na wszystkich dostępnych koszulach z premierowej kolekcji Powerpuff Girls? Jaką nazwę nosi najczęściej kupowana sukienka? Ile dni istnieje marka? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy na Facebooku NAOKO!
Sukienkę SJANA pokochało najwięcej #naokogirls.
Tomasz Ossoliński
Noś przez lata. Dbaj. Naprawiaj. Nie wyrzucaj. Minimalizm i społeczna odpowiedzialność - kluczowe trendy w branży fashion 2021 roku znalazły odzwierciedlenie w komunikacji wielu rodzimych marek modowych. W jaki sposób możemy zmienić świat na lepsze? Kupować mniej, rzadziej i mądrzej.
Grudniowy cykl postów motywacyjnych nawiązuje do głośnej kampanii Electrolux “Pierz, susz, noś dłużej”, w ramach której odbył się pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego.
Plany na 2022 rok? W lutym odwiedźcie wystawę o Jerzym Antkowiaku w warszawskiej Galerii Mokotów!
Tomasz Ossoliński o kulisach pracy nad pluszakiem Marcinkiem w ramach akcji “Podaruj misia” Fundacji TVN.
Patrizia Aryton
Czy transmisje na żywo zostaną z nami na dłużej? LIVE’y sprzedażowe, jako jeden z najbardziej angażujących formatów treści w mediach społecznościowych, są sprawdzonym, skutecznym narzędziem budowania społeczności wokół marki. Patrizia Aryton to doskonały przykład umiejętnego wykorzystania materiałów wideo (w tym filmów wizerunkowych) w digital marketingu. Czeka nas piąta odsłona kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”. Znamy już wyniki konkursu!
Odcinek specjalny z cyklu Budowanie stylu - Christmas Style. Odkryj propozycje świątecznych stylizacji od Patrizii Aryton!
Instagramowy live z jedną z bohaterek kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą” - Aleksandrą Korulczyk, autorką bloga Biegająca Bio Mama.
RISK made in warsaw
O listopadowej premierze “Sztuki szycia” nadal jest głośno. W swojej pierwszej wspólnej książce założycielki RISK made in warsaw dzielą się wykrojami dziewięciu bestsellerowych projektów marki. W sieci pojawia się pierwszy user generated content od zadowolonych posiadaczek tej inspirującej lektury! W połowie grudnia RISK zaprosił klientki na spontaniczny, kameralny występ Moniki Borzym w butiku na Szpitalnej. Nie zabrakło pysznego prosecco, przyjemnych pogadanek, a nawet podpisania płyt i winyli. Na koniec miesiąca w Audioteka Klub ukazał się premierowy odcinek podcastu Karoliny Sulej “Ubrani” pt. „Kieszeń i torebka, czyli rzeczy osobiste”. W rozmowie wzięły udział m.in. tłumaczka Kasia Mojkowska, ilustratorka Marta Konarzewska, reporterka Maria Hawraneko, bloger modowy Michal Zaczynski oraz Klara Kowtun i Antonina Samecka z RISK made in warsaw. Słuchaliśmy, gorąco polecamy wszystkim miłośnikom mody! :)
Z kodem RISK użytkownicy mają 30-dniowy nielimitowany dostęp do materiałów Audioteki.
Czy dla Was kolędy są nieodłącznym elementem Świąt Bożego Narodzenia? Jeśli odpowiedź brzmi “tak” to koniecznie obejrzyjcie nagranie występu Moniki Borzym w butiku RISK made in warsaw.
Na czym polega sztuka szycia? Nagranie spotkania LIVE Klary i Antoniny z dziennikarką Agnieszką Drotkiewicz wciąż dostępne na profilu RISKa oraz na stronie wydawnictwa Pascal na Facebooku.
Jarmiła Rybicka, aktywistka, założycielka fundacji i bistro-sklepu Kuchnia Konfliktu główną bohaterką ostatniego w 2021 roku posta z cyklu “50 kobiet, które podziwiamy”.
Założycielki RISK made in warsaw gościniami cyklu Into the Leader’s Mind platformy Her Impact.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 1697 | 326 | 64 | 223.85 | ||
2 | 1928 | 275 | 41 | 204.55 | ||
3 | 106 | 619 | 4 | 193.4 | ||
4 | 186 | 432 | 4 | 141.5 | ||
5 | 45 | 383 | 4 | 119.55 | ||
6 | 136 | 367 | 2 | 118.2 | ||
7 | 109 | 324 | 1 | 103.2 | ||
8 | 140 | 247 | 3 | 82.95 | ||
9 | 914 | 80 | 21 | 82.95 | ||
10 | 295 | 1 | 103 | 82 | ||
11 | 496 | 33 | 38 | 59.3 | ||
12 | 143 | 2 | 70 | 53.25 | ||
13 | 497 | 13 | 19 | 41.1 | ||
14 | 619 | 5 | 13 | 40.9 | ||
15 | 394 | 59 | 4 | 40 | ||
16 | 625 | 3 | 5 | 35.4 | ||
17 | 452 | 4 | 5 | 26.95 | ||
18 | 56 | 52 | 9 | 24.25 | ||
19 | 84 | 54 | 4 | 23 | ||
20 | 134 | 29 | 11 | 22.55 |
Noworoczne życzenia od Ewy Minge.
Ewa Minge dzieli się przemyśleniami na temat kultury w sieci.
Są pytania, odpowiedzi na które znają tylko najwierniejsi fani marki. Na przykład - czy wiecie o tym, że team NAOKO liczy aż 14 psich rodziców? :)
Tradycyjnie w naszym zestawieniu Top 5 znalazł się konkurs na nazwę w RISK made in warsaw.
Podpowiadamy - suma lat wszystkich osób z teamu NAOKO to 833!
Kolekcja Medicine X Śliwka Nałęczowska już dostępna w sprzedaży. O szczegółach akcji wraz z komentarzem kuratorki, Eweliny Bajołek-Stępień przeczytacie w ostatnim poście z cyklu #sprytnakomunikacja na grupie FASHION_PL - sprytny marketing w branży modowej!
Sprandi wspiera Fundację Inspiring Girls Polska w kampanii tworzonej we współpracy z raperką Young Leosią.
Nowy wymiar user generated content? Zwróćcie uwagę na świąteczną kampanię Balagan Xmas Nostalgia! W roli głównej zamiast modelek - osiem wybranych klientek marki.
Każdy jest mile widziany! Nasze serca podbiła świąteczna kampania TATUUM x Miś Uszatek, a Wasze?
Mikołajki marzeń w Re?ves! W grudniu do sprzedaży trafiły autorskie perfumy Olgi Kalickiej i Karoliny Borowskiej.
Projektantka Sylwia Majdan znalazła się w gronie znanych szczecinianek zaproszonych do udziału w nowym projekcie Fundacji BIN. W wyniku współpracy powstał wyjątkowy kalendarz “Wiele powodów by żyć”, którego sprzedaż pokrywa koszty badań cytologicznych dla najbardziej potrzebujących kobiet.
W listopadowej edycji rankingu FASHION_PL pisaliśmy o akcji charytatywnej Fundacji TVN “Podaruj misia”. Przedstawiamy Małgosię - pluszaka BIZUU stworzonego we współpracy z Małgorzatą Kożuchowską.
“Poważne spojrzenie na psią garderobę”. Widzieliście już kolekcję Maciej Zień x Royal Puppy? Procent ze sprzedaży produktów projektant przekazuje na rzecz stowarzyszenia Grupa Ratuj.
Sandra Do Manh i Agnieszka Sołoń, współzałożycielki NUDYESS, na uroczystej gali “Kobieca marka roku”.
Influencerki Julia Pośnik, Jessica Mercedes oraz Ola Kowal (znana jako Szindy) prezentują kolekcję Curly Shearling od Jenny Fairy.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief