FASHION_PL - ranking komunikacji w social media (grudzień 2021)

Branża fashion żegna pełen wyzwań rok 2021. Za nami okres wzmożonej sprzedaży. Przerwa świąteczna dobiegła końca, firmy kurierskie łapią oddech, właściciele sklepów z nowymi siłami wracają do pracy, a team Niebieskiego Lisa tradycyjnie przygląda się działaniom polskich marek modowych w Internecie. Co ciekawego zaobserwowaliśmy w grudniu? Czytajcie ranking FASHION_PL!
Daria Bahlai ▲ 10 stycznia, 2022 ▲ około 7 minut czytania

Branża fashion żegna pełen wyzwań rok 2021. Za nami okres wzmożonej sprzedaży. Przerwa świąteczna dobiegła końca, firmy kurierskie łapią oddech, właściciele sklepów z nowymi siłami wracają do pracy, a team Niebieskiego Lisa tradycyjnie przygląda się działaniom polskich marek modowych w Internecie. Co ciekawego zaobserwowaliśmy w grudniu? Czytajcie ranking FASHION_PL!

Branża fashion żegna pełen wyzwań rok 2021. Za nami okres wzmożonej sprzedaży. Przerwa świąteczna dobiegła końca, firmy kurierskie łapią oddech, właściciele sklepów z nowymi siłami wracają do pracy, a team Niebieskiego Lisa tradycyjnie przygląda się działaniom polskich marek modowych w Internecie. Co ciekawego zaobserwowaliśmy w grudniu? Czytajcie ranking FASHION_PL! 

 

  • 1. EVA MINGE
    24 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    118.4
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-4%
    Top content:30.1204.1221.12
    suma średnia
    Reakcje 🏆 22191 🏆 924.6
    Komentarze 2356 98.2
    Udostępnienia 🏆 407 🏆 17
    Najczęstsze słowa
    świata, święta, mojej, czas, życia, mnie, strach, kobieta, naszych, była
  • 2. NAOKO
    29 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    110.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 21-31%
    Top content:08.1222.1207.12
    suma średnia
    Reakcje 1816 62.6
    Komentarze 🏆 6461 🏆 222.8
    Udostępnienia 86 3
    Najczęstsze słowa
    czekamy, pytanie, odpowiedzi, kolekcji, komentarzu, wartości, wasze, wyzwanie, będzie, wyniki
  • 3. Tomasz Ossoliński
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    23.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-19%
    Top content:14.1231.1204.12
    suma średnia
    Reakcje 4141 258.8
    Komentarze 222 13.9
    Udostępnienia 79 4.9
    Najczęstsze słowa
    zdjęcia, projektu, maria, marcina, złote, także, ubraniach, jacek, opowiada, dobry
  • 4. Patrizia Aryton
    52 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    23.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-2%
    Top content:14.1207.1230.12
    suma średnia
    Reakcje 2403 46.2
    Komentarze 1229 23.6
    Udostępnienia 57 1.1
    Najczęstsze słowa
    torebka, weŁny, paskiem, pŁaszcz, bear, teddy, sukienka, spodnie, prezent, deseŃ
  • 5. RISK made in warsaw
    161 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    22.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-13%
    Top content:21.1216.1217.12
    suma średnia
    Reakcje 5618 34.9
    Komentarze 1673 10.4
    Udostępnienia 98 0.6
    Najczęstsze słowa
    sukienki, zdjęcia, pięknie, każdy, bluza, szycia, sprawdzi, marysia, święta, wszystkich
  • 6. MEDICINE everyday therapy
    35 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    18.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 13-34%
    Top content:14.1217.1225.12
    suma średnia
    Reakcje 3220 92
    Komentarze 287 8.2
    Udostępnienia 208 5.9
    Najczęstsze słowa
    propozycje, kolekcji, wiedźmin, konkursu, medicine, przetwarzania, prezenty, pupil, stylowy, danych
  • 7. Stone Skirts
    48 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    16.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 76-78%
    Top content:06.1219.1223.12
    suma średnia
    Reakcje 6575 137
    Komentarze 43 0.9
    Udostępnienia 61 1.3
    Najczęstsze słowa
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀, komplet, wielu, bardzo, ____, kolor, model, sukienka, wasze, sklepie
  • 8. TATUUM
    12 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    16.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 7-58%
    Top content:01.1201.1201.12
    suma średnia
    Reakcje 1876 156.3
    Komentarze 83 6.9
    Udostępnienia 166 13.8
    Najczęstsze słowa
    tatuum, wyjątkowe, kolekcji, modele, święta, uszatek, rozmiarówce, salonach, misiem, razem
  • 9. Solar Company S.A.
    19 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 31-47%
    Top content:12.1204.1216.12
    suma średnia
    Reakcje 1683 88.6
    Komentarze 14 0.7
    Udostępnienia 95 5
    Najczęstsze słowa
    zapraszamy, zamÓw, #online, solar, rabatem, sklepów, wyjątkowe, teraz, stylizacje, dodatkowy
  • 10. moodo
    60 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~10%
    Top content:24.1203.1215.12
    suma średnia
    Reakcje 1197 20
    Komentarze 46 0.8
    Udostępnienia 223 3.7
    Najczęstsze słowa
    prezent, stylizacje, sprawdź, piękne, moodo, świąteczne, coś, wszystko, podarunkowa, święta
  • 11. Robert Kupisz
    33 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    7.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-18%
    Top content:13.1208.1206.12
    suma średnia
    Reakcje 2075 62.9
    Komentarze 64 1.9
    Udostępnienia 47 1.4
    Najczęstsze słowa
    shop, prezent, idealny, ostatnie, butików, będzie, tshirty, roku, był, qπш
  • 12. MOLTON
    26 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 33-35%
    Top content:16.1227.1202.12
    suma średnia
    Reakcje 871 33.5
    Komentarze 114 4.4
    Udostępnienia 56 2.2
    Najczęstsze słowa
    promocji, propozycje, wyprzedaży, teraz, sukienka, zobacz, rabatem, sylwestrowe, model, skorzystaj
  • 13. TOVA
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    6.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 41-80%
    Top content:14.1218.1210.12
    suma średnia
    Reakcje 1474 98.3
    Komentarze 27 1.8
    Udostępnienia 23 1.5
    Najczęstsze słowa
    kolejny, tovy, sukienki, zanim, zamówić, bluzka, spódnica, komplet, najlepszym, świąt
  • 14. La Mania
    59 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-5%
    Top content:12.1219.1224.12
    suma średnia
    Reakcje 1680 28.5
    Komentarze 164 2.8
    Udostępnienia 34 0.6
    Najczęstsze słowa
    #lamania, #lamaniafashion, mania, #aw21, komentarzu, #newyearseve, postem, konkurs, profilu, #christmas
  • 15. Laurella
    43 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    6.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-9%
    Top content:02.1231.1208.12
    suma średnia
    Reakcje 2068 48.1
    Komentarze 96 2.2
    Udostępnienia 6 0.1
    Najczęstsze słowa
    #laurella, sukienki, zdjęcie, będzie, modele, pięknie, bardzo, roku, mamy, konkurs
  • 16. Rêves
    32 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    5.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 34-39%
    Top content:06.1211.1213.12
    suma średnia
    Reakcje 1177 36.8
    Komentarze 14 0.4
    Udostępnienia 60 1.9
    Najczęstsze słowa
    kobiety, prezent, rêves, ciepła, sukienka, perfumy, zestaw, model, zapach, białe
  • 17. Taranko
    46 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-9%
    Top content:24.1214.1220.12
    suma średnia
    Reakcje 1878 40.8
    Komentarze 35 0.8
    Udostępnienia 35 0.8
    Najczęstsze słowa
    sukienki, taranko, dziewczyna, zajrzyjcie, wyjątkową, sobie, płaszcze, wyprzedaż, czekamy, stylizacji
  • 18. sugarfree
    5 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~50%
    Top content:06.1206.1231.12
    suma średnia
    Reakcje 662 132.4
    Komentarze 6 1.2
    Udostępnienia 24 4.8
    Najczęstsze słowa
    sukienek, #sugarfreedress, pepco, limitowana, kolekcja, cekinowych, #newcollection, dostępna, #sugarfreexpepco, sieci
  • 19. By Insomnia
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 14-23%
    Top content:06.1215.1213.12
    suma średnia
    Reakcje 1008 32.5
    Komentarze 78 2.5
    Udostępnienia 21 0.7
    Najczęstsze słowa
    dlatego, bluzki, stacjonarnych, model, rabatem, kolorze, dress, świątecznej, welur, kolekcji
  • 20. wasalaa
    18 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:24.1219.1206.12
    suma średnia
    Reakcje 785 43.6
    Komentarze 55 3.1
    Udostępnienia 0 0
    Najczęstsze słowa
    czasu, stacjonarnie, stronie, jutro, makijażu, sklep, dobry, dzień, godzin, totalnie

Top 5 rankingu komunikacji

Ewa Minge 

Jaki wpływ ma personal branding na rozwój własnego biznesu? Spójrzmy na komunikację Ewy Minge. Legenda polskiej oraz światowej sceny modowej prowadzi własną markę od 1989 roku. Buduje komunikację w oparciu o takie wartości jak wolność myśli i słowa, dobro, wzajemny szacunek, odwaga, pracowitość. W grudniu na profilu marki Ewy Minge pojawiły się posty o szlachetnym pięknie, o męskości, o rodzinie i o życiu, które jest de facto ciągłą podróżą. 

Ewa Minge o udanych świętach w rodzinnym gronie.

 

image0-2

Z energią i uśmiechem w nowy rok! Ewa Migle zaprasza na LIVE z dr. Tomaszem Kupryśem.

 

Backstage z nagrań autorskiego reality show “Piękno, zgłoś się!” na TVP Kobieta.

 

NAOKO

Kalendarz adwentowy to nie tylko kalejdoskop rabatów na przedświąteczne zakupy. W grudniu NAOKO przygotowało dla swoich klientek 24 bony podarunkowe na kwotę 500 zł. Codziennie marka publikowała na swoich kanałach pytania “z życia marki”. Autor pierwszej poprawnej odpowiedzi otrzymywał voucher na zakupy. Ciekawy przykład aktywizacji oraz okazja do tego aby klientki poznały markę i jej zespół bliżej! Ile guzików jest łącznie na wszystkich dostępnych koszulach z premierowej kolekcji Powerpuff Girls? Jaką nazwę nosi najczęściej kupowana sukienka? Ile dni istnieje marka? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy na Facebooku NAOKO!

Sukienkę SJANA pokochało najwięcej #naokogirls.

 

Tomasz Ossoliński

Noś przez lata. Dbaj. Naprawiaj. Nie wyrzucaj. Minimalizm i społeczna odpowiedzialność - kluczowe trendy w branży fashion 2021 roku znalazły odzwierciedlenie w komunikacji wielu rodzimych marek modowych. W jaki sposób możemy zmienić świat na lepsze? Kupować mniej, rzadziej i mądrzej. 

image0-2

Grudniowy cykl postów motywacyjnych nawiązuje do głośnej kampanii Electrolux “Pierz, susz, noś dłużej”, w ramach której odbył się pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego. 

 

Plany na 2022 rok? W lutym odwiedźcie wystawę o Jerzym Antkowiaku w warszawskiej Galerii Mokotów!

 

Tomasz Ossoliński o kulisach pracy nad pluszakiem Marcinkiem w ramach akcji “Podaruj misia” Fundacji TVN.

 

Patrizia Aryton

Czy transmisje na żywo zostaną z nami na dłużej? LIVE’y sprzedażowe, jako jeden z najbardziej angażujących formatów treści w mediach społecznościowych, są sprawdzonym, skutecznym narzędziem budowania społeczności wokół marki. Patrizia Aryton to doskonały przykład umiejętnego wykorzystania materiałów wideo (w tym filmów wizerunkowych) w digital marketingu. Czeka nas piąta odsłona kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”. Znamy już wyniki konkursu! 

Odcinek specjalny z cyklu Budowanie stylu - Christmas Style. Odkryj propozycje świątecznych stylizacji od Patrizii Aryton!

 

image8-2

Instagramowy live z jedną z bohaterek kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą” - Aleksandrą Korulczyk, autorką bloga Biegająca Bio Mama.

 

RISK made in warsaw

O listopadowej premierze “Sztuki szycia” nadal jest głośno. W swojej pierwszej wspólnej książce założycielki RISK made in warsaw dzielą się wykrojami dziewięciu bestsellerowych projektów marki. W sieci pojawia się pierwszy user generated content od zadowolonych posiadaczek tej inspirującej lektury! W połowie grudnia RISK zaprosił klientki na spontaniczny, kameralny występ Moniki Borzym w butiku na Szpitalnej. Nie zabrakło pysznego prosecco, przyjemnych pogadanek, a nawet podpisania płyt i winyli. Na koniec miesiąca w Audioteka Klub ukazał się premierowy odcinek podcastu Karoliny Sulej “Ubrani” pt. „Kieszeń i torebka, czyli rzeczy osobiste”. W rozmowie wzięły udział m.in. tłumaczka Kasia Mojkowska, ilustratorka Marta Konarzewska, reporterka Maria Hawraneko, bloger modowy Michal Zaczynski oraz Klara Kowtun i Antonina Samecka z RISK made in warsaw. Słuchaliśmy, gorąco polecamy wszystkim miłośnikom mody! :)

Z kodem RISK użytkownicy mają 30-dniowy nielimitowany dostęp do materiałów Audioteki.

 

image3-2

Czy dla Was kolędy są nieodłącznym elementem Świąt Bożego Narodzenia? Jeśli odpowiedź brzmi “tak” to koniecznie obejrzyjcie nagranie występu Moniki Borzym w butiku RISK made in warsaw.

 

Na czym polega sztuka szycia? Nagranie spotkania LIVE Klary i Antoniny z dziennikarką Agnieszką Drotkiewicz wciąż dostępne na profilu RISKa oraz na stronie wydawnictwa Pascal na Facebooku.

 

image2-2

Jarmiła Rybicka, aktywistka, założycielka fundacji i bistro-sklepu Kuchnia Konfliktu główną bohaterką ostatniego w 2021 roku posta z cyklu “50 kobiet, które podziwiamy”.

 

Założycielki RISK made in warsaw gościniami cyklu Into the Leader’s Mind platformy Her Impact. 

Ranking TOP20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 Kochani ostatnie godziny żeby pożegnać stare, niechciane energię. Ostatnie godziny aby wybaczyć 1697 326 64 223.85
2 Czytam wczoraj na moim fb komentarze pod zdjęciem, które dodałam . -pani zacznie się odżywiać 1928 275 41 204.55
3 Hello, hello! Środa to dobry dzień na wręczenie bonu o wartości 500 zł. Która z Was potrzebuj 106 619 4 193.4
4 JAK JEJ DAĆ NA IMIĘ? Właśnie pojawiła się w Risku nowa sukienka, która szuka nazwy. Sukienka 186 432 4 141.5
5 Środowy bon o wartości 500 zł już jest gotowy do wręczenia! Komu, komu? :) Oczywiście bon upo 45 383 4 119.55
6 KONKURS NA NAZWĘ Zmysłowa, ale nie wyzywająca - ta sukienka niewiele odkrywa, a świetnie modeluj 136 367 2 118.2
7 BUDOWANIE STYLU - ODCINEK SPECJALNY: CHRISTMAS STYLE Dziękujemy, że byłyście z nami! Linki do 109 324 1 103.2
8 Dziękujemy, że byłyście z nami! Linki do produktów, które pojawiły się podczas live’a zna 140 247 3 82.95
9 Wkrocz do świata Wiedźmina i zostań pogromcą potworów, dzięki kolekcji The Witcher stworzonej 914 80 21 82.95
10 Tradycyjnie, jak co roku, oprócz charytatywnej akcji Stylowy Pupil poszukujemy również kochający 295 1 103 82
11 496 33 38 59.3
12 Czy pamiętasz kultowego Misia o klapniętym uszku? Zapraszamy Cię w sentymentalną podróż do wsp 143 2 70 53.25
13 497 13 19 41.1
14 Limitowana kolekcja sukienek cekinowych dostępna już w sieci PEPCO! #sugarfreedress #sugarfreexpep 619 5 13 40.9
15 Do zobaczenia w 2022! 394 59 4 40
16 Dziewczyny! To jest zupełna nowość! Od baaardzo, bardzo dawna pytałyście nas o szycie męskich 625 3 5 35.4
17 Nasze ikoniczne t-shirty z nadrukami są Waszym bestsellerowym wyborem prezentowym – i ani trochę 452 4 5 26.95
18 Drogie BIZUUGilrs! Razem z naszym partnerem batonik Duplo przygotowałyśmy dla Was zimowy konkurs: 56 52 9 24.25
19 84 54 4 23
20 Nowy tydzień rozpoczynamy MIKOŁAJKOWYM KONKURSEM Jak wiele z Was my też nie możemy doczekać s 134 29 11 22.55

Top 5 rankingu postów na Facebooku

Noworoczne życzenia od Ewy Minge.

 

Ewa Minge dzieli się przemyśleniami na temat kultury w sieci.

 

Są pytania, odpowiedzi na które znają tylko najwierniejsi fani marki. Na przykład - czy wiecie o tym, że team NAOKO liczy aż 14 psich rodziców? :)

 

Tradycyjnie w naszym zestawieniu Top 5 znalazł się konkurs na nazwę w RISK made in warsaw.

 

Podpowiadamy - suma lat wszystkich osób z teamu NAOKO to 833! 

 

Warte uwagi

 

image4-2

Kolekcja Medicine X Śliwka Nałęczowska już dostępna w sprzedaży. O szczegółach akcji wraz z komentarzem kuratorki, Eweliny Bajołek-Stępień przeczytacie w ostatnim poście z cyklu #sprytnakomunikacja na grupie FASHION_PL - sprytny marketing w branży modowej!

 

Sprandi wspiera Fundację Inspiring Girls Polska w kampanii tworzonej we współpracy z raperką Young Leosią.

 

image5-2

Nowy wymiar user generated content? Zwróćcie uwagę na świąteczną kampanię Balagan Xmas Nostalgia! W roli głównej zamiast modelek - osiem wybranych klientek marki.

 

Każdy jest mile widziany! Nasze serca podbiła świąteczna kampania TATUUM x Miś Uszatek, a Wasze?

 

Mikołajki marzeń w Re?ves! W grudniu do sprzedaży trafiły autorskie perfumy Olgi Kalickiej i Karoliny Borowskiej.

 

Projektantka Sylwia Majdan znalazła się w gronie znanych szczecinianek zaproszonych do udziału w nowym projekcie Fundacji BIN. W wyniku współpracy powstał wyjątkowy kalendarz “Wiele powodów by żyć”, którego sprzedaż pokrywa koszty badań cytologicznych dla najbardziej potrzebujących kobiet.

 

image9-2

W listopadowej edycji rankingu FASHION_PL pisaliśmy o akcji charytatywnej Fundacji TVN “Podaruj misia”. Przedstawiamy Małgosię - pluszaka BIZUU stworzonego we współpracy z Małgorzatą Kożuchowską. 

 

image7-2

“Poważne spojrzenie na psią garderobę”. Widzieliście już kolekcję Maciej Zień x Royal Puppy? Procent ze sprzedaży produktów projektant przekazuje na rzecz stowarzyszenia Grupa Ratuj.

 

Sandra Do Manh i Agnieszka Sołoń, współzałożycielki NUDYESS, na uroczystej gali “Kobieca marka roku”.

 

image6-2

Influencerki Julia Pośnik, Jessica Mercedes oraz Ola Kowal (znana jako Szindy) prezentują kolekcję Curly Shearling od Jenny Fairy.

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.


Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam