"Kiedy liście opadły z drzew, gdy słońce świeci na zieloną trawę i ptak ćwierka, można by pomyśleć, że to wiosna?". Chociaż Hans Christian Andersen pisał o własnych przeżyciach, jego tekst z pewnością mógłby posłużyć jako źródło inspiracji dla polskich marek modowych. W końcu ta cudowna pora roku przypomina, jak piękna może być zmiana.
Za nami jedno z kluczowych wydarzeń w branży modowej. Nie, nie chodzi tu o Met Gala. ;) 24 kwietnia przypada 9 rocznica katastrofy w Rana Plaza, w której, w wyniku zawalenia się budynku zginęło 1134 pracownic i pracowników fabryki szyjącej odzież. Pragnąc ocalić świat i ludzi od podobnych katastrof, coraz więcej marek dołącza do inicjatywy Fashion Revolution - prawdopodobnie największej globalnej kampani wzywającej przemysł modowy do odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Ważną rolę w całym procesie odgrywają lokalne oddziały, w tym Fashion Revolution Poland. Rodzime brandy przypominają, że za każdą metką stoi człowiek i jego historia. Kulminacją akcji jest tydzień mody odpowiedzialnej. Jak motyw Fashion Revolution Week znalazł odzwierciedlenie w ich komunikacji? Czytajcie ranking FASHION_PL!
Ewa Minge
Kwiecień u Ewy Minge upływa pod znakiem kreatywnych współprac. Miała miejsce promocja rodzinnej marki Optyk Gadomski, salonu urody Beauty-Perm Ilony Grzegorzewskiej oraz finalnie - wsparcie dla producenta Sztosy.co w ramach akcji charytatywnej #niedzielaratunkowa dla kotów, zmagających się z FIP (zakaźne zapalenie otrzewnej).
Na koniec subtelna zapowiedź poszerzenia oferty marki o pościel i domowe tekstylia z nadrukami autorstwa Ewy.
Moda, malarstwo, ekspresja. Zaprosić sztukę do własnej sypialni - dlaczego nie? ;)
NAOKO
Kim jest współczesny nomada? Wędrowcą, koczownikiem, wolnym ptakiem, mającym otwarty umysł, duże serce i wrażliwą duszę. Odpowiedź na to pytanie znajdziecie odkrywając nową kolekcję NAOKO New Nomad, inspirowaną klimatem podróży, na stałe wpisanym do DNA marki. Chodzi tu nie tylko o produkcję (swobodne kroje, printy boho i naturalne, przewiewne tkaniny), a i świetnie realizowane działania marketingowe. Zwłaszcza w komunikacji w mediach społecznościowych. Wraz z Moniką Szyndler, założycielką NAOKO, ruszamy w kolorowy road-trip po południowych stanach USA.
Czytamy: “Kolekcja NEW NOMAD to opowieść o niekończącej się chęci poznawania świata, doświadczania i zachwycania się, bez ustanku, bez wytchnienia, w ciągłej drodze, w poszukiwaniu siebie, piękna natury, inspirujących ludzi i miejsc”.
Przygotujcie się na cykl stories, w których Monika relacjonuje rodzinny wyjazd do USA.
Rozpoczął się sezon weselnych przyjęć, a więc NAOKO powraca z akcją “Ubierzemy Twoje druhny”. Do wybranych szczęśliwców marka zamierza przesłać nowe modele bestsellerowej sukienki Infinity.
Kreatywny RTM z okazji prima aprilis, który w NAOKO powoli robi się klasyką. W 2021 w sukience marki “zaprezentowała się” Kate Middleton, w 2022 - Zendaya. :)
Patrizia Aryton
W kwietniu na fanki marki czekały dwa kolejne spotkania z bohaterkami piątej odsłony kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”: Edytą Plich, założycielką i dyrektorką Towarzystwa Inteligentnej Młodzieży oraz Ewą Bolińską-Gostkowską, menedżerką kultury i członkini Rady Programowej Fundacji Miasto Literatury.
Już pod koniec kwietnia do sprzedaży trafiła książka autorstwa Patrycji Cierockiej - Szumichory pt. “Klasyka z twistem” - poradnik stylu minimalistycznego, o tym jak budować garderobę w oparciu o ponadczasową klasykę. Premierze towarzyszył dedykowany konkurs. Dla autora komentarza, który zdobył najwięcej polubień marka przygotowała książkę w prezencie. Pytania, oczywiście, musiały dotyczyć procesu powstawania lektury.
Patrycja Cierocka-Szumichora o kulisach powstania książki “Klasyka z twistem”.
Patrizia Aryton dołącza do akcji “Who made my clothes?” w ramach tygodnia zrównoważonej mody Fashion Revolution Poland. Marka pisze o swoich pracownikach, jak o osobach “ceniących naturalność i rozsądek; uważających, że każdemu należy się szacunek”, podkreślając wagę tradycji rodzinnych. Na osobistym profilu Patrycji Cierockiej-Szumichory na Instagramie znajdziecie małe kompendium wiedzy odnośnie zatrudniania osób z Ukrainy.
MEDICINE everyday therapy
Dla marki, która w strategii stawia przede wszystkim na rodzimą twórczość kwiecień był wyjątkowym miesiącem. Przede wszystkim za sprawą premiery nowej odsłony kultowej kolekcji Grafika Polska połączonej z obchodami Światowego Dnia Sztuki. Do udziału w kampanii marka zaprosiła Adama Bilewicza oraz Barbarę Stanisławską, która karierę w modelingu zaczęła po 50-tce (dzisiaj ma na koncie współprace m.in. z Modivo, Nago, Anacomito, Karoliną Garczyńską oraz magazynem Fashionpost.pl).
Kolekcja Grafika Polska 22 na pewno przemówi do miłośników kubizmu. Co sądzicie?
Sztuka powinna zachwycać, skłaniać do refleksji czy odzwierciedlać aktualne nastroje społeczne? A może łączyć wszystkie trzy funkcje w jedno, tak jak robi to MEDICINE w akcji #StandWithUkriane?
Employer branding jest potężnym narzędziem do skutecznego budowania wizerunku marki. Z okazji Światowego Dnia Grafika MEDICINE, którego ubrania słyną z kreatywnych printów, przygotowało publikację na LinkedIn, prezentującą sylwetki grafików i graficzek z zespołu.
RISK made in warsaw
Kolejne wspaniałe kobiety dołączyły do grona ambasadorek RISK made in warsaw. Marka we współpracy z wybranymi redaktorkami, dziennikarkami i PR-managerkami stworzyła cykl fascynujących rozmów (czy też portretów) o osobistych doświadczeniach bohaterek. W kwietniu były to m.in. Magdalena Bodis – specjalistka PR, była tancerka zespołu baletowego Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie, członkini Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Muzeum Narodowego w Warszawie oraz Maggy Modlibowska - artystka, kuratorka, założycielka fundacji Po Adopcji.
Obchody wielkanocne RISK rozpoczął serią świątecznych mini-wywiadów.
Kto powiedział, że analityka ma być nudna? Świetny RTM w nawiązaniu do premiery nowości w sklepie internetowym (Lisy szanują ;)).
1. EVA MINGE 20 postów |
Wskaźnik zaangażowania 73.3 Ukryj szczegóły ↑ |
2. NAOKO 66 postów |
Wskaźnik zaangażowania 30.0 Pokaż szczegóły ↓ |
3. Patrizia Aryton 46 postów |
Wskaźnik zaangażowania 25.3 Pokaż szczegóły ↓ |
4. MEDICINE everyday therapy 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 17.0 Pokaż szczegóły ↓ |
5. RISK made in warsaw 184 posty |
Wskaźnik zaangażowania 16.8 Pokaż szczegóły ↓ |
6. Taranko 60 postów |
Wskaźnik zaangażowania 13.4 Pokaż szczegóły ↓ |
7. MOLTON 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.1 Pokaż szczegóły ↓ |
8. Solar Company S.A. 17 postów |
Wskaźnik zaangażowania 8.9 Pokaż szczegóły ↓ |
9. Łukasz Jemioł 34 posty |
Wskaźnik zaangażowania 8.6 Pokaż szczegóły ↓ |
10. Tomasz Ossoliński 3 posty |
Wskaźnik zaangażowania 6.6 Pokaż szczegóły ↓ |
11. KOKOworld 67 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.7 Pokaż szczegóły ↓ |
12. paprocki&brzozowski 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.3 Pokaż szczegóły ↓ |
13. moodo 55 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.9 Pokaż szczegóły ↓ |
14. Robert Kupisz 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.8 Pokaż szczegóły ↓ |
15. Stone Skirts 42 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.7 Pokaż szczegóły ↓ |
16. wasalaa 12 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.4 Pokaż szczegóły ↓ |
17. By Insomnia 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.2 Pokaż szczegóły ↓ |
18. Bialcon 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.1 Pokaż szczegóły ↓ |
19. Makalu 54 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.1 Pokaż szczegóły ↓ |
20. La Mania 53 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.8 Pokaż szczegóły ↓ |
21. natalia siebuła 2 posty |
Wskaźnik zaangażowania 2.9 Pokaż szczegóły ↓ |
22. Rêves 22 posty |
Wskaźnik zaangażowania 2.8 Pokaż szczegóły ↓ |
23. gego 17 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.7 Pokaż szczegóły ↓ |
24. VISSAVI 29 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.5 Pokaż szczegóły ↓ |
25. TOVA 20 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.3 Pokaż szczegóły ↓ |
Sezon plażowy już się zaczął! “Bądźmy dla siebie mili i pochwalmy efekty własnej, ciężkiej pracy” - pisze Ewa Minge do swoich fanek.
Ulubiony konkurs fanek RISK made in warsaw na najciekawszą nazwę sukienki powraca!
Z okazji Świąt Wielkanocnych nie zabrakło wspomnień rodzinnych. Ewa Minge odwołuje się do tradycji jedności.
Alternatywny pomysł na zwiększenie zaangażowania odbiorców - konkurs, przeprowadzony za pomocą chatbota. Takie rozwiązanie szczególnie dobrze sprawdza się w komunikacji większych marek. Wtedy cały proces, od przyjmowania zgłoszeń do wyłonienia zwycięzcy, przejmuje technologia.
Patrizia Aryton zaprasza na kolejny LIVE z cyklu Budowaniu stylu. Temat przewodni: stylizacje w kolorze czarnym.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 3590 | 382 | 13 | 302.55 | ||
2 | 165 | 373 | 2 | 121.45 | ||
3 | 1242 | 119 | 33 | 118.95 | ||
4 | 96 | 347 | 5 | 112.15 | ||
5 | 124 | 282 | 3 | 92.65 | ||
6 | 103 | 229 | 7 | 78.4 | ||
7 | 108 | 227 | 1 | 73.95 | ||
8 | 15 | 224 | 2 | 69.25 | ||
9 | 851 | 53 | 5 | 61.7 | ||
10 | 790 | 19 | 13 | 53.65 | ||
11 | 693 | 39 | 1 | 46.9 | ||
12 | 659 | 14 | 13 | 45.6 | ||
13 | 154 | 68 | 12 | 35.9 | ||
14 | 98 | 40 | 26 | 33.8 | ||
15 | 389 | 14 | 7 | 28.2 | ||
16 | 384 | 20 | 4 | 27.8 | ||
17 | 418 | 8 | 5 | 26.55 | ||
18 | 59 | 75 | 1 | 26.1 | ||
19 | 82 | 9 | 28 | 25 | ||
20 | 249 | 5 | 12 | 21.75 |
“Małe kroczki to duży postęp!”. Młoda marka Foreverever o działaniach slow fashion w ramach Fashion Revolution Week.
Monika Urzon i Karolina Jakoweńko, założycielki Bäckerei Bytom, w nawiązaniu do Tygodnia Odpowiedzialnej Mody przygotowały serię wpisów o składzie tkanin, konstrukcji, szyciu, realizacji sesji zdjęciowych. Innymi słowy: od projektu po sprzedaż. :)
Inicjatywa Fashion Revolution Week to nie tylko działania wizerunkowe, ale również edukacyjne. Slogan opublikował na blogu materiał dot. odpowiedzialności w branży odzieżowej od strony produkcyjnej.
Marketing edukacyjny to technika, na którą mocno stawiamy w działaniach agencji na co dzień. W kwietniu Angelika z Niebieskiego Lisa pochyliła się nad tematem etycznej mody od strony marketingowej. Wśród zaproszonych ekspertów znajdziecie takie marki jak Łyko, Bohema clothing, OSNOVA i Skrojone.
Mona Rena Górska, założycielka Mona Rena Studio, o wizji marki, nastawionej na modę zrównoważoną i cyrkularną.
Redaktorki Angelika Kucińska i Aga Kozak ruszyły z drugim sezonem podcastu “Sharing is caring”, w którym co tydzień, wraz z zaproszonymi gościniami poruszają tematy relacji międzyludzkich, emocji, siostrzeństwa, różnorodności, siłę i władzę. Partnerem jest marka Reserved.
Kampania NAGO #VoicesOfUkraine przedstawia sylwetki młodych ukraińskich artystek, projektantek, tancerek, fotografek, które uciekły do Polski w wyniku rosyjskiej agresji.
Rozmowę Natalii Stępień z Łukaszem Jemiołem o procesie tworzenia autorskiej marki modowej przeczytacie na łamach magazynu Forbes.pl.
Wyjazd Sary Tomiczek, CEO Chiara Wear, do Kenii w ramach współpracy z Mają Kotalą, założycielką inicjatywy Sewing Together.
Minimalistyczna komunikacja i stonowana estetyka Tomasza Ossolińskiego zamieniła się w wyraziste niebiesko-żółte grafiki pod hashtagiem #nigdywięcejwojny.
Mocne, orzeźwiające i budzące natchnienie - mieszkańcy Włoch, którzy słyną z modowych rewolucji, uwielbiają espresso. My w Niebieskim Lisie odkrywamy rytuał picia kawy na nowo. Już 23.05 ruszamy z E-commerce espresso: cyklem merytorycznych prelekcji na temat skutecznego digital marketingu w sklepie online. Sprawdźcie harmonogram → https://bit.ly/LISpresso_22 i do zobaczenia!
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief