FASHION_PL - ranking komunikacji w social media (wrzesień 2020)

Jak marki komunikowały rozpoczęcie sezonu jesienno-zimowego? W jaki sposób starały się wykorzystać swoje zasięgi i możliwości oraz co skłoniło je do działań charytatywnych? Zapraszamy do lektury wrześniowej edycji naszego rankingu!
Karolina Tułacz ▲ 12 października, 2020 ▲ około 9 minut czytania

Jak marki komunikowały rozpoczęcie sezonu jesienno-zimowego? W jaki sposób starały się wykorzystać swoje zasięgi i możliwości oraz co skłoniło je do działań charytatywnych? Zapraszamy do lektury wrześniowej edycji naszego rankingu!

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.


We wrześniu:

  • 11 marek awansowało 
  • 8 marek spadło
  • 2 marki pojawiły się po raz pierwszy / po przerwie

Największy skok w górę zanotowała marka ZAQUAD (o 24 pozycje).

  • 1. RISK made in warsaw
    113 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    42.4
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-19%
    Top content:18.0903.0918.09
    suma średnia
    Reakcje 🏆 10634 94.1
    Komentarze 🏆 2602 🏆 23
    Udostępnienia 116 1
    Najczęstsze słowa
    sukienka, zdjęcia, riskowe, pięknie, powstała, sprawia, spodnie, kolekcja, risku, wszystko
  • 2. NAOKO
    67 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    32.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 47-69%
    Top content:07.0928.0908.09
    suma średnia
    Reakcje 9992 149.1
    Komentarze 660 9.9
    Udostępnienia 222 3.3
    Najczęstsze słowa
    jesienią, #polskamarka, #naokogirls, #naoko, #naokostore, kolejna, miejsca, kolekcji, czasami, zdjęcia
  • 3. ZAQUAD⬆ 24
    34 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    24.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-6%
    Top content:16.0915.0921.09
    suma średnia
    Reakcje 814 23.9
    Komentarze 78 2.3
    Udostępnienia 🏆 626 🏆 18.4
    Najczęstsze słowa
    sukienka, wyjątkowego, kolorze, cały, godziny, look, sportowy, stylu, bardzo, fashion
  • 4. Taranko⬆ 1
    57 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    22.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 7-25%
    Top content:13.0927.0920.09
    suma średnia
    Reakcje 7608 133.5
    Komentarze 269 4.7
    Udostępnienia 126 2.2
    Najczęstsze słowa
    taranko, kolekcji, sukienki, kwiatowymi, jesienne, dziewczyna, premium, wyjątkowych, sobie, piękna
  • 5. Patrizia Aryton⬇ 2
    34 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    18.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 17-18%
    Top content:25.0904.0911.09
    suma średnia
    Reakcje 2225 65.4
    Komentarze 364 10.7
    Udostępnienia 190 5.6
    Najczęstsze słowa
    weŁny, kolekcji, zestaw, pŁaszcz, patrycja, _____, cierockaszumichora, kreatywna, dyrektor, alpaki
  • 6. MEDICINE everyday therapy
    26 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    18.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-15%
    Top content:01.0902.0903.09
    suma średnia
    Reakcje 3672 141.2
    Komentarze 307 11.8
    Udostępnienia 102 3.9
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, medicine, stacjonarnych, wszystkich, jesieni, jesiennych, świata, promocja, całą, innymi
  • 7. TATUUM⬆ 2
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    16.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 7-21%
    Top content:17.0921.0923.09
    suma średnia
    Reakcje 1488 99.2
    Komentarze 210 14
    Udostępnienia 166 11.1
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, tatuum, zestaw, jesienne, energetyczne, stylizacje, #fallinlife, nowości, depresji, będzie
  • 8. Bialcon⬇ 1
    62 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    14.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 1-13%
    Top content:21.0902.0901.09
    suma średnia
    Reakcje 1882 30.4
    Komentarze 121 2
    Udostępnienia 332 5.4
    Najczęstsze słowa
    bialcon, jesienna, sukienka, jesień, kolekcji, rabarbar, promocji, kolorowa, idealna, czas
  • 9. JERRY SHEPHERD⬇ 5
    13 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    14.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~100%
    Top content:08.0905.0902.09
    suma średnia
    Reakcje 1997 153.6
    Komentarze 58 4.5
    Udostępnienia 64 4.9
    Najczęstsze słowa
    kolekcją, sobie, jerry, shepherd, naturą, wszystko, produkcji, ubrania, naszych, ogromna
  • 10. Tomasz Ossoliński
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    12.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-47%
    Top content:13.0919.0930.09
    suma średnia
    Reakcje 1722 114.8
    Komentarze 148 9.9
    Udostępnienia 56 3.7
    Najczęstsze słowa
    pola, piżama, warszawie, moją, film, projektu, woman, town, świecie, kobiety
  • 11. THE ODDER SIDE⬆ 2
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    10.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-13%
    Top content:10.0902.0915.09
    suma średnia
    Reakcje 2734 🏆 182.3
    Komentarze 24 1.6
    Udostępnienia 12 0.8
    Najczęstsze słowa
    this, dress, from, @brygidamagdalena, kunakey, with, tina, that, think, yoga
  • 12. By Insomnia⬆ 4
    33 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    10.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-21%
    Top content:24.0902.0921.09
    suma średnia
    Reakcje 2487 75.4
    Komentarze 155 4.7
    Udostępnienia 45 1.4
    Najczęstsze słowa
    model, jesienne, nowy, naszych, kolekcji, jesień, każdej, snood, konkurs, pięknie
  • 13. Solar Company S.A.⬇ 5
    18 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 23-44%
    Top content:18.0926.0924.09
    suma średnia
    Reakcje 1970 109.4
    Komentarze 19 1.1
    Udostępnienia 68 3.8
    Najczęstsze słowa
    nowości, modeli, kolekcji, więcej, stylizacji, zamÓw, online, lektura, nowej, stacjonarnych
  • 14. MOLTON⬆ 4
    20 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 52-65%
    Top content:15.0903.0925.09
    suma średnia
    Reakcje 1618 80.9
    Komentarze 24 1.2
    Udostępnienia 65 3.3
    Najczęstsze słowa
    kolekcję, salonach, płaszcz, salon, nowości, online, sklepie, naszych, naszą, odkryj
  • 15. TOVA⬇ 3
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 40-69%
    Top content:19.0921.0914.09
    suma średnia
    Reakcje 1952 122
    Komentarze 57 3.6
    Udostępnienia 27 1.7
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, tova, spódnica, jesienią, amazon, jesień, szara, radzka, koszula, premium
  • 16. moodo⬆ 1
    58 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 8-9%
    Top content:09.0924.0915.09
    suma średnia
    Reakcje 1027 17.7
    Komentarze 19 0.3
    Udostępnienia 250 4.3
    Najczęstsze słowa
    stylizacji, kolory, moodo, sprawdź, jesień, wyjątkowy, wszystko, ofertę, jeans, idealną
  • 17. bynamesakke⬆ 3
    18 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 19-44%
    Top content:09.0924.0929.09
    suma średnia
    Reakcje 1703 94.6
    Komentarze 17 0.9
    Udostępnienia 51 2.8
    Najczęstsze słowa
    pierwsze, bynamesakke, kolekcji, online, tshirty, piękne, zasad, będzie, sklep, dropu
  • 18. Robert Kupisz⬇ 4
    32 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    7.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-13%
    Top content:06.0915.0904.09
    suma średnia
    Reakcje 1603 50.1
    Komentarze 77 2.4
    Udostępnienia 71 2.2
    Najczęstsze słowa
    shop, qΠШ, sale, kids, activewear, tiffi, nowa, online, just, lovers
  • 19. KOKOworld⬆ 3
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-7%
    Top content:08.0924.0907.09
    suma średnia
    Reakcje 1290 41.6
    Komentarze 105 3.4
    Udostępnienia 83 2.7
    Najczęstsze słowa
    mamy, kokoszki, wszystkimi, miała, dziś, wasze, dobrych, bardzo, materiał, były
  • 20. paprocki&brzozowskinowa pozycja
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-21%
    Top content:23.0925.0928.09
    suma średnia
    Reakcje 1783 127.4
    Komentarze 39 2.8
    Udostępnienia 6 0.4
    Najczęstsze słowa
    #online, #paprockibrzozowski, #freedom, premiera, kolekcji, butiku, @elektrownia_powisle, #newcollection, #newdrop, #designers
  • 21. BIZUU⬇ 6
    43 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    6.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-23%
    Top content:16.0914.0917.09
    suma średnia
    Reakcje 2280 53
    Komentarze 87 2
    Udostępnienia 13 0.3
    Najczęstsze słowa
    bizuu, modelki, kolekcji, prints, majmodel, michał, about, odsłony, futro, sezonie
  • 22. Manifiq&Co.nowa pozycja
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~10%
    Top content:24.0930.0925.09
    suma średnia
    Reakcje 1473 47.5
    Komentarze 86 2.8
    Udostępnienia 33 1.1
    Najczęstsze słowa
    mały, sukienka, kolekcję, piękne, wszystkie, #manifiq, jesienne, dziś, butiku, sweterek
  • 23. Elementy⬆ 2
    25 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    6.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 35-44%
    Top content:03.0909.0923.09
    suma średnia
    Reakcje 1511 60.4
    Komentarze 47 1.9
    Udostępnienia 19 0.8
    Najczęstsze słowa
    elementy, bardzo, jacket, wykonany, polska, jeansy, kurtka, wiskozy, jesieni, jesiennym
  • 24. Stone Skirts⬇ 5
    23 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    6.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 23-32%
    Top content:17.0923.0902.09
    suma średnia
    Reakcje 1539 66.9
    Komentarze 48 2.1
    Udostępnienia 25 1.1
    Najczęstsze słowa
    ____, sklepie, komplet, pojawił, już, się, kolorze, rabat, kolorach, black
  • 25. Benedict Harper⬆ 1
    21 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 25-52%
    Top content:18.0919.0926.09
    suma średnia
    Reakcje 842 40.1
    Komentarze 37 1.8
    Udostępnienia 34 1.6
    Najczęstsze słowa
    kobiety, karmen, wszystkie, były, bardzo, decyzje, kolekcji, mnie, uważam, projektantką

Poczekalnia:

  • 26) Makalu
  • 27) BOHOBOCO
  • 28) gego
  • 29) Rêves
  • 30) NAGO

Top 5 rankingu komunikacji

 RISK made in warsaw

Nikogo nie zdziwi fakt, że RISK made in warsaw po raz kolejny zajmuje pozycję lidera w naszym rankingu. Warte obserwacji były dwa wrześniowe wywiady przeprowadzone przez dziewczyny z RISKa. Jeden z Moniką Borzym - wokalistką, z którą marka współpracowała już wcześniej przy produkcji teledysku, a drugi z… sukienką Dream Girl.

Teledysk do piosenki “Takie Ciało”, o którym pisaliśmy w lipcowym rankingu (klik).

Wywiad przeprowadzony z… sukienką. RISK w kreatywny sposób opowiedział historię powstania jednej z bestsellerowych kreacji.

Marka wykorzystała wejście nowego sezonu na przeprowadzenie Sample Sale - stacjonarnego wydarzenia, podczas którego klientki mogły kupić pojedyncze egzemplarze, które nigdy wcześniej nie trafiły do sprzedaży. W ten sposób RISK umożliwił wejście w posiadanie unikatowych prototypów. Marka uruchomiła także “magiczny” kod ABRAKADABRA, który przez pewien czas obniżał cenę produktów z kategorii Outlet.

RISK made in warsaw wziął również udział w programie #herstory, którego organizatorem jest Girls Future Ready - organizacja non-profit, która pomaga młodym dziewczynom w rozpoczęciu kariery zawodowej. Laureatki programu będą miały okazję rozwijać się pod okiem Klary, współzałożycielki RISK made in warsaw. Jedna z nagrodzonych, Marysia, będzie odpowiedzialna za projekt kombinezonu na lato 2021. Tego typu inicjatywy pomagają w budowaniu wizerunku marki jako eksperta, który chętnie dzieli się swoim doświadczeniem.

We wrześniu RISK musiał zmierzyć się z dość niecodzienną sytuacją. Firma, z którą współpracuje dopuściła do sprzedaży autorskie materiały odrzucone w procesie produkcyjnym. Incydent sprawił, że tkaniny przez pomyłkę trafiły do małej internetowej hurtowni, gdzie błyskawicznie się wyprzedały. Jak do tego doszło? 

Dziewiarnia, z którą współpracuje RISK, przez pomyłkę umieściła belki materiałów w magazynie z tkaninami przeznaczonymi do sprzedaży detalicznej. Całe zdarzenie skłoniło markę do zmiany warunków współpracy z dostawcami. Typowym dla marki, ale i godnym pochwały działaniem była szybka reakcja na sytuację w postaci szczerego posta opublikowanego na Facebooku.

RISK zaprosił użytkowniczki do udziału w Sample Sale, organizując dedykowane wydarzenie na FB.

RISK uczy i wspiera. Marka wzięła udział w programie #herstory, którego organizatorem jest Girls Future Ready - organizacja non-profit, zajmująca się pomocą młodym kobietom w rozpoczęciu kariery zawodowej. 

Post opisujący, jak materiał RISKY RAINBOW znalazł się w jednej z internetowych hurtowni.

NAOKO

Pod koniec września założycielka NAOKO oraz ambasadorka Paula Jagodzińska pozwoliły fankom NAOKO zobaczyć markę od kulis i niejako towarzyszyć im trakcie powstawania sesji zdjęciowej. Był to najciekawszy i wyróżniający element komunikacji marki we wrześniu.

Poza tym komunikacja NAOKO opierała się na zapowiedziach nowej kolekcji i licznych treściach z życia, którymi Monika Szyndler dzieliła się z użytkownikami. Nie zabrakło także zdjęć #naokogirls w pięknych sceneriach.

Korzystając z okazji z radością informujemy, że już 14.10 na naszej grupie (TU LINK) odbędzie się transmisja LIVE z Moniką Szyndler, właścicielką marki NAOKO. Porozmawiamy o tym, w jaki sposób działa młody modowy ecommerce, który konsekwentnie rośnie w siłę (i zajmuje czołowe miejsca w naszym rankingu ;))

Założycielka marki NAOKO - Monika Szyndler razem z córeczką Zuzią udostępniła post o dość osobistym charakterze. Tego rodzaju treści w miły sposób uczłowieczają markę, przekazują jej wartości i pozytywne emocje. 

ZAQUAD

ZAQUAD po raz pierwszy trafił na podium rankingu Fashion_PL. Wysokie miejsce zawdzięcza głośnej akcji, której celem była pomoc małemu Jasiowi chorującemu na neuroblastomę. Zysk ze sprzedaży t-shirtu z rysunkami chłopca został w całości przeznaczony na leczenie. Film z jego wizerunkiem udostępniono ponad 400 razy. 

Marka opublikowała także zdjęcia celebrytek w kreacjach swojego projektu - m.in. Joanny Jędrzejczyk i Edyty Górniak. ZAQUAD wyróżniły także regularne posty z inspiracjami modowymi, w których użytkownicy mogli znaleźć linki do wybranych produktów.

Taranko

Wrzesień w Taranko obfitował w nowości. Marka wprowadziła dwie nowe kolekcje: jesienną i premium. Każdą z nich zaprezentowała wykorzystując zdjęcia z sesji, user generated content oraz materiały od influencerek. Taranko zapowiedziało także kolejną nową limitowaną kolekcję, która swoją premierę będzie miała w październiku.

Zwraca uwagę fakt, że nawet udostępniając zdjęcie z sesji zdjęciowej, Taranko chętnie nawiązuje do swoich korzeni.

Patrizia Aryton

Patrizia Aryton rozpoczęła wrzesień przeprowadzając transmisję live prosto z hali produkcyjnej. Był to element cyklu “Alfabet mody”, w którym dyrektor kreatywna regularnie opowiada o pracy w branży modowej - tym razem na warsztat wzięła m.in. literę “H”. 
Marka wznowiła promocję swojej grupy na FB. We wrześniu opublikowano tam aż 60 postów. Inspiracją na nazwę grupy była akcja “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, której celem jest wspieranie kobiet. Więcej o samej akcji pisaliśmy w majowym rankingu (klik). 

W jednym z postów marka podjęła próbę zaproszenia ludzi do grupy. Zachętę miał stanowić filmik o wełnie z alpak, wykorzystywanej w projektach PA. Jednak w linku do grupy umieszczonym w treści trafiliśmy na ten sam film, wzbogacony tylko napisami. Naszym zdaniem lepszy efekt przyniosłaby publikacja na stronie FB dużo bardziej okrojonej wersji, np. całkiem bez dźwięku lub fragmentu, z informacją, że pełną wersję można zobaczyć na grupie.

Pod koniec września Patrizia Aryton ogłosiła wyniki konkursu z nagrodą w postaci metamorfozy oraz weekendu dla dwóch osób w Hotelu Dom Zdrojowy w Jastarni. Pytanie konkursowe brzmiało “Jakie atuty swojej urody lub cechy osobowości lubisz podkreślać i w jaki sposób?”.

 

Kolejny post z serii słownik tkanin. W ten sposób marka dzieli się wiedzą ekspercką z użytkownikami.

 

Ranking TOP20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 :) Wyjątkowy T-shirt charytatywny, z którego cały dochód zostanie przekazany na wsparcie dla Jas 190 37 431 300.75
2 JAK JEJ DAĆ NA IMIĘ? Ta sukienka powstała początkowo w beżowej kracie, niestety pandemia tak wp 225 533 2 172.45
3 JAK JEJ DAĆ NA IMIĘ? Ta drapowana mini z organicznej bawełny ma w sobie masę luzu, mocy i stylu, 179 433 7 143.4
4 OŚWIADCZENIE Niniejszym informujemy, że kolekcja autorstwa Doroty Masłowskiej i Macieja Chorąż 1043 161 35 118.9
5 KONKURS NA NAZWĘ „Uwielbiam falbany, szczególnie przy sukienkach z tkaniny - pięknie się ukła 94 330 1 104.35
6 Przedstawiamy Wam NAJPIĘKNIEJSZY projekt. To wyjątkowy T-shirt charytatywny, z którego cały doch 106 16 137 99.15
7 KONKURS NA NAZWĘ A gdyby tak połączyć wszystkie nasze ulubione spodnie: wyjściowe rurki, dopaso 73 295 0 92.15
8 Płaszcz Over The Rainbow ponownie dostępny! Nie pozostajemy obojętne na prośby, którymi nas za 1235 36 24 87.45
9 Nie możemy się doczekać premiery nowej kolekcji, więc... postanowiłyśmy pokazać ją już dzi� 791 86 19 77.7
10 JAK JE NAZWAĆ? Czas najwyższy byśmy znalazły nazwę dla naszych ulubionych cygaretek. Ciepłe i 99 234 0 75.15
11 Cała historia zaczęła się ponad sześć lat temu. To był nasz mały, a jednak wielki krok w ś 735 48 23 66.1
12 Witajcie na pierwszym w tym sezonie TATUUM LIVE! Dzisiaj obiecaliśmy dużo energetycznych stylizac 118 169 5 59.45
13 Już za moment, premiera kolekcji Bohemian Spirit! Poznajcie nasze propozycje na jesienne wyprawy, 437 19 37 51.6
14 Marzą nam się takie wiadukty - wszędzie 691 10 16 47.95
15 Ostatnie chwile przed premierą, a my odsłaniamy kolejną nowość i znów potrzebujemy Waszej pomo 42 148 1 47.15
16 Ten model płaszcza to totalna nowość, którą przygotowałyśmy dla Was Jak Wam się podoba? Nie 529 49 8 46.35
17 AW20 Tribute to confidence starring TINA KUNAKEY One day in dreamy Biarritz, surrounded by Villa M 619 16 9 41.6
18 Na dziś zaplanowaliśmy premierę kolekcji Doroty Masłowskiej i Macieja Chorążego. Z uwagą czyt 424 63 5 41.45
19 Premiera kolekcji Premium Co sezon odpowiadamy sobie na pytanie, w czym Dziewczyna Taranko czuje si 511 18 16 41.35
20 Wczoraj pokazaliśmy Wam całą kolekcję, dziś prezentujemy pełną wersję filmu, który miał st 452 46 10 40.5

Top 5 rankingu postów

 

Akcja charytatywna, dzięki której ZAQUAD awansował z miejsca XXVII na miejsce III.  

Charakterystyczne dla RISK made in warsaw posty konkursowe.

Marka ZAQUAD zachęca do zakupu T-shirtu stworzonego we współpracy z Jasiem - chłopcem, na którego leczenie zostanie przekazany zysk ze sprzedaży koszulki.  

Warte uwagi

 

Post Moliera2 informujący o starcie inicjatywy “Dzień Szpilek”. Założeniem akcji było przeznaczenie 2 zł na Przylądek Nadziei w zamian za zdjęcie w szpilkach. Warunkami były publiczny profil na FB/IG oraz otagowanie zdjęcia - #dzienszpilek.

W praktyce kontrowersyjna akcja musiała zmierzyć się z ogromną falą krytyki. Marka kojarzona z seksistowskich kampanii reklamowych po raz drugi zorganizowała akcję, która w pierwszym odbiorze miała okazać się charytatywna. Jednak duża część społeczności uznała, że jest to wykorzystanie dzieci z chorobami nowotworowymi, aby zadbać o rozgłos. Zdania na temat akcji są podzielone - w sieci pojawiło się wiele artykułów zarzucających Moliera 2 nieetyczne zachowanie. Zestawiając średnie ceny butów dostępnych w asortymencie butiku do wpłaconej kwoty, całość wydaje się być “maława”. Marka usłyszała także zarzut, że traktuje kobiety jako tanią powierzchnię reklamową. Z drugiej strony nie zabrakło głosów broniących inicjatywy - dyskusje pojawiły się m.in. pod komentarzem dziennikarza, Michała Zaczyńskiego na Facebooku. Kolejne kontrowersje wywołał fakt, że ostatecznie firma przekazała fundacji znacznie mniej pieniędzy niż wynikałoby to z ilości publikacji oznaczonej hashtagiem #DzieńSzpilek. Jednym z powodów był fakt, że do akcji zaliczano tylko zdjęcia ze szpilkami o obcasie powyżej 5 cm. 

Więcej o samej inicjatywie i jej efektach przeczytacie w sieci. 

Video RISK made in warsaw z pracownią, którą tymczasowo zaaranżował jeden z członków zespołu (podczas gdy inni pracują zdalnie).

Podsumowanie

W pomocy siła - tak przynajmniej można wnioskować z wrześniowej edycji rankingu i co najmniej kilku przykładów akcji opartych na wspieraniu mniejszych lub większych inicjatyw. Być może w świecie social media to właśnie dobro (się) sprzedaje. W dłuższej perspektywie każda marka musi jednak zdać test szczerości i pokazać, na ile działania te wynikają z realnej potrzeby oraz że mają pokrycie w wartościach prezentowanych na innych polach. Trudno nie przyklasnąć takim działaniom pod warunkiem, że charytatywny cel jest nadrzędny i szczerze realizowany. W innym wypadku użytkownicy szybko zauważą fasadową dobroczynność i interesowność, co finalnie może wpłynąć niekorzystnie na wizerunek marki.

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam