Ranking fashion_PL na FB - listopad 2020

Black Week, przedświąteczna atmosfera oraz związane z tymi wydarzeniami akcje sprzedażowe i pomysły na angażowanie społeczności. Na jakie działania w mediach społecznościowych postawiła branża fashion w ostatnim miesiącu? Przeczytajcie sami!
Karolina Tułacz ▲ 10 grudnia, 2020 ▲ około 9 minut czytania

Black Week, przedświąteczna atmosfera oraz związane z tymi wydarzeniami akcje sprzedażowe i pomysły na angażowanie społeczności. Na jakie działania w mediach społecznościowych postawiła branża fashion w ostatnim miesiącu? Przeczytajcie sami!

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.


W listopadzie:

  • 12 marek awansowało
  • 5 marek spadło
  • 4 marki pojawiły się po raz pierwszy / po przerwie

Największy skok w górę zanotowała marka TATUUM (9 pozycji)

  • 1. RISK made in warsaw
    126 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    39.7
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-23%
    Top content:02.1115.1125.11
    suma średnia
    Reakcje 🏆 10862 86.2
    Komentarze 🏆 2350 18.7
    Udostępnienia 173 1.4
    Najczęstsze słowa
    sukienka, zdjęciach, dobrze, model, sprawdzi, wszystko, przyjemnego, kolorze, czarna, risku
  • 2. NAOKO
    69 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    28.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 61-75%
    Top content:16.1118.1117.11
    suma średnia
    Reakcje 7074 102.5
    Komentarze 762 11
    Udostępnienia 269 3.9
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, sukienki, każdy, project, #polskamarka, codzienne, wasze, #naoko, #naokogirls, kolor
  • 3. Patrizia Aryton⬆ 1
    32 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    28.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-19%
    Top content:18.1113.1106.11
    suma średnia
    Reakcje 2344 73.3
    Komentarze 800 🏆 25
    Udostępnienia 231 7.2
    Najczęstsze słowa
    wełny, kaszmir, płaszcz, 100%, jedwabiem, dzianinowa, patrycja, rabat, kreatywna, dyrektor
  • 4. Taranko⬆ 3
    77 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    18.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-13%
    Top content:08.1115.1122.11
    suma średnia
    Reakcje 7217 93.7
    Komentarze 262 3.4
    Udostępnienia 95 1.2
    Najczęstsze słowa
    taranko, sukienki, wyjątkowe, weekend, dziewczyna, swetry, sobie, nowości, pięknie, black
  • 5. MEDICINE everyday therapy⬇ 2
    33 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    14.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-12%
    Top content:22.1108.1104.11
    suma średnia
    Reakcje 2237 67.8
    Komentarze 328 9.9
    Udostępnienia 120 3.6
    Najczęstsze słowa
    #wearmedicine, wszystko, przetwarzanie, konkursu, promocji, danych, zakupach, uczestników, medicine, zamówieniu
  • 6. Solar Company S.A.⬆ 3
    21 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    13.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 10-43%
    Top content:16.1105.1109.11
    suma średnia
    Reakcje 2395 🏆 114
    Komentarze 38 1.8
    Udostępnienia 147 7
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, rabat, zamÓw, dodatkowy, modele, promocją, wełny, wełna, teraz, solar
  • 7. Laurella⬇⬆ 1
    56 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    13.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-7%
    Top content:22.1112.1116.11
    suma średnia
    Reakcje 4661 83.2
    Komentarze 215 3.8
    Udostępnienia 45 0.8
    Najczęstsze słowa
    #fashion, #laurella, produkty, #shopping, #polskamarka, #ootd, promocji, dniach, dziewczyny, zamówienie
  • 8. Bialcon⬆ 6
    82 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    12.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-7%
    Top content:17.1117.1105.11
    suma średnia
    Reakcje 1554 19
    Komentarze 98 1.2
    Udostępnienia 🏆 330 4
    Najczęstsze słowa
    warszawa, promocji, salonów, toruŃ, bialcon, wroclaw, pŁock, 3️⃣0️⃣%, udział, biaŁa
  • 9. TATUUM⬆ 9
    11 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    11.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-18%
    Top content:04.1103.1117.11
    suma średnia
    Reakcje 835 75.9
    Komentarze 39 3.5
    Udostępnienia 156 🏆 14.2
    Najczęstsze słowa
    wyjątkowy, czas, ciepło, konkursu, tatuum, okazji, modele, prezent, instagramie, dostępna
  • 10. MOLTON⬆ 6
    17 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 29-47%
    Top content:25.1109.1102.11
    suma średnia
    Reakcje 1169 68.8
    Komentarze 12 0.7
    Udostępnienia 98 5.8
    Najczęstsze słowa
    salon, salonach, kolekcji, naszych, rabatu, online, zakupy, zapraszamy, model, żakiet
  • 11. Robert Kupisz⬆ 8
    28 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-11%
    Top content:04.1119.1108.11
    suma średnia
    Reakcje 1631 58.3
    Komentarze 59 2.1
    Udostępnienia 101 3.6
    Najczęstsze słowa
    shop, stary, butik, qΠШ, warszawie, kids, friday, zapraszamy, black, sale
  • 12. moodo⬆ 5
    47 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~4%
    Top content:22.1120.1114.11
    suma średnia
    Reakcje 927 19.7
    Komentarze 6 0.1
    Udostępnienia 234 5
    Najczęstsze słowa
    stylizacje, zakupie, sweterek, kolorze, modne, lubisz, moodo, czas, kobiecy, rabat
  • 13. Tomasz Ossoliński⬇ 2
    13 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-17%
    Top content:04.1102.1120.11
    suma średnia
    Reakcje 1377 105.9
    Komentarze 109 8.4
    Udostępnienia 10 0.8
    Najczęstsze słowa
    zdjęcia, model, kolekcji, classic, ossoliński, stylizacja, maria, sesji, projekt, wełny
  • 14. JERRY SHEPHERD⬇ 2
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 43-63%
    Top content:30.1105.1112.11
    suma średnia
    Reakcje 829 51.8
    Komentarze 7 0.4
    Udostępnienia 87 5.4
    Najczęstsze słowa
    nature, kolekcji, believe, wykonany, wszystkie, stylizacji, każdej, shepherd, garderoby, jerry
  • 15. By Insomnia
    30 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-20%
    Top content:24.1109.1121.11
    suma średnia
    Reakcje 2041 68
    Komentarze 91 3
    Udostępnienia 37 1.2
    Najczęstsze słowa
    bardzo, jesienną, teraz, kolekcji, okazje, byinsomniacompl110outlet, dodatkowe, sukienkę, idealnie, look
  • 16. Elementy⬇ 6
    30 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 63-77%
    Top content:27.1116.1107.11
    suma średnia
    Reakcje 2185 72.8
    Komentarze 73 2.4
    Udostępnienia 14 0.5
    Najczęstsze słowa
    wełny, sweter, wykonany, płaszcz, klasyczne, luna, merino, czapka, zakład, miękki
  • 17. Benedict Harper⬆ 7
    23 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    6.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 29-50%
    Top content:26.1112.1106.11
    suma średnia
    Reakcje 1129 49.1
    Komentarze 63 2.7
    Udostępnienia 32 1.4
    Najczęstsze słowa
    sukienki, czekać, piękne, pięknych, sklepu, niesamowita, kobiety, wszystko, kolekcji, rabatu
  • 18. TOVA⬆ 4
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    6.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 45-73%
    Top content:17.1112.1116.11
    suma średnia
    Reakcje 1559 103.9
    Komentarze 22 1.5
    Udostępnienia 18 1.2
    Najczęstsze słowa
    dziś, navara, tovaplnowosci, wszystkie, wieczorem, tova25, męskiej, odciśniętych, oceńcie, efekt
  • 19. KOKOworld⬇ 13
    42 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    6.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-7%
    Top content:23.1114.1130.11
    suma średnia
    Reakcje 1469 35
    Komentarze 69 1.6
    Udostępnienia 62 1.5
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, będzie, kokoszki, przed, wszystkie, citizen, wiele, dziewczyny, printy, pomocą
  • 20. BIZUU⬆ 1
    55 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    5.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 1-11%
    Top content:16.1119.1104.11
    suma średnia
    Reakcje 1855 33.7
    Komentarze 68 1.2
    Udostępnienia 33 0.6
    Najczęstsze słowa
    modelka, modelplus, bizuu, michał, swetra, butiku, rabatem, cenie, sale, zapraszamy
  • 21. THE ODDER SIDEnowa pozycja
    12 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 8-17%
    Top content:09.1113.1127.11
    suma średnia
    Reakcje 1130 94.2
    Komentarze 21 1.8
    Udostępnienia 3 0.3
    Najczęstsze słowa
    sweater, hailey, back, been, chunky
  • 22. Manifiq&Co.nowa pozycja
    34 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    4.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~6%
    Top content:05.1102.1126.11
    suma średnia
    Reakcje 1056 31.1
    Komentarze 60 1.8
    Udostępnienia 19 0.6
    Najczęstsze słowa
    sukienka, każdy, black, friday, butiku, dziś, online, wyjątkowej, okazji, coś
  • 23. Bäckerei Bytomnowa pozycja
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 17-33%
    Top content:14.1116.1104.11
    suma średnia
    Reakcje 584 41.7
    Komentarze 20 1.4
    Udostępnienia 12 0.9
    Najczęstsze słowa
    tkaniny, kilka, będzie, lniane, stories, chleb, sklepie, albo, pierwsza, wszystko
  • 24. ZAQUADnowa pozycja
    29 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:19.1121.1128.11
    suma średnia
    Reakcje 459 15.8
    Komentarze 30 1
    Udostępnienia 48 1.7
    Najczęstsze słowa
    zaquad, bluzy, dres, nowoŚci, black, model, freedom, hasło, nowości, *oferta
  • 25. Makalu
    35 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~3%
    Top content:21.1107.1124.11
    suma średnia
    Reakcje 331 9.5
    Komentarze 6 0.2
    Udostępnienia 65 1.9
    Najczęstsze słowa
    rabatu, modele, makalu, skorzystaj, black, week, nowości, sukienki, teraz, salony

Poczekalnia:

  • 26) NAGO
  • 27) VZOOR
  • 28) This is Commitment
  • 29) Yanowska.pl
  • 30) gego

Top 5 rankingu komunikacji

Risk made in Warsaw

W listopadzie marka ogłosiła wyniki konkursu z okazji swoich 9 urodzin. Oprócz trzech głównych nagród Risk wyróżnił kilka dodatkowych zgłoszeń. Wiadomości konkursowe udowadniają, że użytkowniczki nie traktują marki jedynie jako brandu dostarczającego ubrania trafiające w ich gusta, ale i utożsamiają się z jej ideologią i szeroko pojętą działalnością aktywistyczną. 

Miłośniczki marki otrzymały też możliwość skorzystania z prezentownika przygotowanego przez założycielki - Klarę i Antosię. Na stronie internetowej Riska znajdziecie dedykowaną zakładkę podzieloną według kategorii oraz budżetu, jakim dysponujemy. 

Przez cały miesiąc brand aktywnie nawiązywał w swoich treściach do Strajku Kobiet.

Black Week trwał w Risku aż do 30 listopada i obejmował cały asortyment rabatem -20%. 

Wartym pochwały jest to, że marka stale pragnie się polepszać dla swojej społeczności. W tym celu opublikowała post ze zrzutem wiadomości mailowej wysyłanej po złożeniu zamówienia i z prośbą do użytkowniczek o komentarz. Risk w ten sposób jeszcze mocniej podkreślił otwartość na głos swoich klientek oraz zaoszczędził wiele czasu na szukaniu rzeczy, które należałoby poprawić.

Risk zapytał użytkowniczki o to, co może poprawić w treści maila wysyłanego po zakupie. To dobry sposób na zaangażowanie klientów w komunikację oraz rozwój swojej marki.

NAOKO

Tone of voice marki jest bardzo pozytywny i motywujący. Również w listopadzie było to bardzo widoczne m.in w postach na FB i opisie kobiety NAOKO, którą Monika Szyndler scharakteryzowała w filmie “ 1 dzień z NAOKO”.

19 listopada był dniem premiery najnowszej kolekcji Little Miracles. Sesję zrealizowano na Jurze Krakowsko - Częstochowskiej.

NAOKO opublikowało film wizerunkowy, w którym Monika Szyndler pokazała fanom jak wygląda praca w firmie. Podczas 1,5 minutowego video założycielka podzieliłą się atmosferą panującą w firmie, przedstawiła zespół, oprowadziła po szwalni, jednocześnie podkreślając, że produkują lokalnie.

W krótkim filmie marka zabrała użytkowników do szwalni oraz przedstawiła część zespołu.

Jeden z postów, które skutecznie zbliżają markę NAOKO i użytkowników.

Patrizia Aryton

 Black Week trwał w Patrizia Aryton aż 10 dni. Rabat - 30% objął całą kolekcję jesienno-zimową. 

Z okazji zbliżających się Świąt marka przeprowadziła transmisję live, w której podzieliła się swoimi pomysłami na prezenty. 

Tworząc kolejną edycję kampanii “Jesteś idealna kiedy jesteś sobą” marka postanowiła przeprowadzić konkurs. Zadaniem użytkowniczek było zgłoszenie swojej kandydatki na nową ambasadorkę akcji. Nagrodą był voucher na zakupy w Patrizia Aryton o wartości 500 zł. Akcja trwała do 30 listopada. 

Dyrektor Kreatywna Patrycja Ciechocka - Szumichora zdecydowała się opowiedzieć o pracy projektanta w jednym z odcinków podcastu Fashion Talks. Podcasty praktycznie dorównały już vlogom i transmisjom live, dlatego warto przemyśleć wprowadzenie ich do swojej komunikacji. Tutaj ważny jest jednak kreatywny pomysł, który pomoże się wybić na tle szerokiej społeczności podcasterów.

Prosty sposób na post “z życia” w trybie home-office. Można? Można! 

Transmisja live Patrizia Aryton z propozycjami prezentów bożonarodzeniowych i mikołajkowych.

Dyrektor Kreatywna była gościem jednego z listopadowych odcinków podcastu Fashion Talks.

Post inspirujący z wizerunkiem Małgorzaty Kożuchowskiej. 

Taranko

Listopad w Taranko stanął pod znakiem user generated content, sesji lifestylowych i akcji z okazji Black Week. Marka postanowiła obdarować użytkowników rabatem -20% na wybrane modele.

Post informujący o akcji na Black Weekend.

 Przykład user generated content w komunikacji Taranko.

MEDICINE everyday therapy

Medicine w listopadzie skupiło się na akcjach promocyjnych i kreatywnych, angażujących treściach. Oprócz obniżki do - 40% z okazji Black Week marka wprowadziła rabat -30% na wszystko w sklepach stacjonarnych (kiedy było to możliwe). Motywem innej listopadowej akcji był piątek 13. Tego dnia wartość koszyków z produktami za min 200 zł została obniżona o 30%. 

Cykl #KreatywnaNiedziela miał na celu zaangażowanie użytkowników do twórczego spędzenia czasu. Marka proponowała m.in. kolorowanki na bazie wzorów pochodzących z ubrań Medicine lub tworzenia kartek.

Medicine we współpracy z Chocolissimo, Muscat i wydawnictwem Znak zorganizowało konkurs, którego zadaniem było właśnie stworzenie kartki bożonarodzeniowej. Dzięki wspólnym działaniom wszystkie marki zyskują - te które zapraszają do współpracy i te, które je przyjmują. Rozgłos wśród odbiorców każdego z zainteresowanych i urozmaicona nagroda to bezwzględna wartość takich inicjatyw. Należy pamiętać jednak o tym, że konkursy tracą na wartości, jeśli są przeprowadzane zbyt często.

Jeden z listopadowych postów Medicine. Naszą uwagę zwrócił tu krótki, minimalistyczny i przyjemny w odbiorze tekst.

Prezentownik przygotowany przez Medicine. Propozycje gotowych upominków wyróżnionych z oferty marki to miły ukłon w stronę klientów, a przede wszystkim sprytny sposób na wyeksponowanie części oferty. Pomyśl o tym, jeżeli prowadzisz markę e-commerce - jeszcze zdążysz. ;)  

Ranking TOP20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 KONKURS NA NAZWĘ A gdyby tak luksusowy płaszcz, mający w składzie m.in najszlachetniejszą, niez 279 786 1 250.3
2 JAK JEJ DAC NA IMIĘ? Czy w wąskiej, seksownej sukience można czuć się na luzie jak w szlafroku? 160 448 0 142.4
3 Hej Dziewczyny! Nowa kolekcja już w tym tygodniu Tymczasem, potrzebujemy Waszej pomocy. Pomóż 193 359 9 123.2
4 Wybór płaszcza to niezwykle ważna kwestia. Szczególnie, że w naszym klimacie przydaje się on p 120 185 37 85.45
5 #kreatywnaniedziela Jak kreatywna niedziela, to i kreatywne święta! Stwórz magiczną kartkę ś 240 183 21 80.55
6 Wyjątkowa promocja w salonach stacjonarnych Tatuum Odwiedź nas i skorzystaj z okazji – ceny wsz 185 23 90 74.55
7 Kochani! Kasia z naszego TEAMU znalazła kilka dni temu takiego oto cudnego psiaka przy osiedlu sł 90 4 96 68
8 Kto poznaje jaka to sukienka? :) Pamiętajcie, że jeszcze 4 godziny możecie zakupić ubrania z kod 738 28 8 50.5
9 Zobacz jak dobierać luksusowe akcesoria do płaszczy i tylko do poniedziałku skorzystaj z rabatu - 59 126 7 45.3
10 Nasz zgrany zespół nawet w dni wolne od pracy nie potrafi się powstrzymać od wspólnych działa� 521 9 13 36.9
11 Nowości już jutro o 10:00 na TARANKO.COM Zobacz wyjątkowe sukienki, w których oczarujesz wszyst 471 27 6 35.55
12 Suzy Life BLOG wzięła na warsztat kolekcję Solar jesień/zima 20/21 i zaprezentowała 5 wybitnych 168 13 23 27.05
13 BLACK WEEK -3️⃣0️⃣% na NOWOŚCI w OTWARTYCH salonach i na www.bialcon.pl . BIAŁA PODLASK 183 19 14 23.95
14 KOKOszki, od zawsze zachęcamy Was, byście kupowały to, czego naprawdę potrzebujecie, i co posłu 164 2 21 22.45
15 #kreatywnaniedziela No i znowu coś zmalowaliśmy! Serwujemy kolejną porcję kolorowanek. Propo 209 19 8 21.35
16 Nowości już jutro o 10:00 na TARANKO.COM Zobacz wszystkie propozycje, które dla Was przygotowali 261 18 3 20.4
17 Od dwóch lat świadomie rezygnujemy z udziału w Black Friday. Nasze produkty wyceniamy zgodnie z i 270 10 5 19.75
18 DODATKOWY RABAT Skorzystaj z dodatkowego rabatu 10% na płaszcze i kurtki. Ciepłe, wełniane i puc 227 7 9 19.3
19 Na wieczorne spacery w świetle ulicznych lamp, na obserwowanie rozlanych w kałużach kolorowych ne 220 6 8 18
20 Cześć m a l e ń k a! Gdybym miała wyciągnąć z szafy, moją ulubioną tej jesieni sukienkę 236 10 4 17.4

Top 5 rankingu postów

 Listopad konkursami stoi. :) Sami zobaczcie TOP 5 spośród 20 najbardziej angażujących postów:

Posty konkursowe RISK made in Warsaw. Marka regularnie organizuje tego typu inicjatywy, a następnie nagradza zwycięzców nazwanymi kreacjami. 

NAOKO także poprosiło użytkowniczki o pomoc w wymyśleniu nazwy jednej ze swoich kurtek. Tutaj nagrodą był wybrany przez użytkownika produkt z najnowszej kolekcji.

Patrizia Aryton zadała użytkowniczkom pytanie konkursowe: “Za co lubicie markę Patrizia Aryton”.

Konkurs na kartkę świąteczną Medicine to ciekawy przykład kooperacji pomiędzy markami.

Warte uwagi

Risk jest marką, którą kochają kobiety w każdym wieku. Zdjęcia podesłały zakochane w riskowym stylu Julia i Anna Ludwika - mama i córka.

Posty tego typu zajmują sekundę, ale widać, że płyną prosto z serca i potrzeby podzielenia się czymś niezwykłym. Tutaj Risk postanowił zwrócić uwagę użytkowników z Warszawy. Spontaniczny post został przyjęty bardzo dobrze - ludzie chętnie dzielili się w komentarzach zdjęciami zachodu słońca w swoich zakątkach miasta. 

Elementy świadomie zrezygnowały z udziału w Black Week. Alternatywą, jaką zaproponowały Relove online, która polega na odesłaniu nienoszonych ubrań w zamian za kod rabatowy.

Blogerka i założycielka marki MLE - Kasia Tusk, zauważyła, że na stronie Zara Home pojawiło się zrobione przez nią zdjęcie. Marka bezprawnie wykorzystała zdjęcie pochodzące z jednego z wpisów na www.makelifeeasier.pl. Po kontakcie z prawnikami i ustaleniu wysokości odszkodowania, o które mogłaby się ubiegać, Kasia skontaktowała się z przedstawicielami ZARY i zaproponowała rozwiązanie. Marka zgodnie z jej propozycją wspomogła finansowo dwie dziewczynki. 

Zarówno marka, jak i influencerka zachowały się profesjonalnie i bez zbędnych emocji rozstrzygnęły sprawę. Na plus jest bardzo szybka reakcja ZARY.x. Nie usprawiedliwia to jednak sytuacji, która nie powinna mieć miejsca. 

W ostatnim czasie problem wykorzystywania zdjęć bez zgody autora nagłośniło wydarzenie między MISBHV i azjatycką fotografką (więcej tutaj). Niestety jak widzimy nawet ogromne koncerny modowe dopuszczają się błędów związanych z brakiem respektowania praw autorskich. 

Marka NAOKO po raz kolejny wsparła bezdomnego psiaka. 

Podsumowanie

Listopad to miesiąc kluczowy dla całej branży e-commerce ze względu na Black Friday otwierający gorący, przedświąteczny okres. W 2020, wzorem poprzednich lat, polskie marki wyjątkowo mocno zaangażowały się w cykl akcji promocyjnych obniżając koszyki kupujących nawet o kilkadziesiąt procent. Efekty działań sprzedażowych? Krótkim podsumowaniem i przemyśleniami na ten temat dzieli się Mateusz, CEO Niebieskiego Lisa: 

Z perspektywy sprzedaży online listopad miał dwa oblicza. Analizując wyniki działań performance dla szerokiego wachlarza klientów z branży fashion początek miesiąca zawodził względem oczekiwań na bazie np. zeszłego roku. Obserwacje te potwierdziły później analizy wydatków na konsumpcję z użyciem kart płatniczych, które publikowały na koniec listopada niektóre banki (m.in. Pekao). Pod tym kątem zarówno październik jak i listopad mocno odstawały od poziomów z zeszłego roku. Ostatnie dni miesiąca przyniosły natomiast ogromny skok wyników. Black Weekend skumulował w tym roku zarówno wydatki odkładane z tytułu pandemicznych obaw jak i zwiększył dodatkowo presję na poszukiwanie odzieży w okazyjnej cenie. Wyniki sprzedaży w ciągu tych kilku dni w wypadkach wielu naszych klientów wyśrubowały nowe rekordy. Trudno jednak ocenić czy jest to sygnał trwałego ożywienia w konsumpcji, czy jedynie efekt skumulowanych i odkładanych zakupów. 

Na tę chwilę trudno odpowiedzieć sobie na to pytanie. Warto w tym miejscu zaznaczyć jednak, że - w opozycji do szaleństw Black Weekowych promocji - rośnie liczba marek, które świadomie i głośno mówią o rezygnacji z udziału w inicjatywie ze względu na promowanie odpowiedzialnej mody, transparentność z jaką działają i klarowność cen.  

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam