Ranking fashion_PL na FB - październik 2020

Ogólnopolski Strajk Kobiet - pod znakiem tego wydarzenia, a przede wszystkim związanej z nim reakcji kobiet ukazująca ich siłę i - powiedzmy to delikatnie - silne zdenerwowanie, upłynął październik. Jaką, w obliczu ogólnokrajowych i dziejących się niespotykaną od wielu lat skalę protestów, postawę postanowiły przyjąć marki z branży fashion? Zdradzimy tylko, że ostatnie zdarzenia miały wpływ również na wyniki naszego rankingu. Czytajcie!
Karolina Tułacz ▲ 08 listopada, 2020 ▲ około 10 minut czytania

Ogólnopolski Strajk Kobiet - pod znakiem tego wydarzenia, a przede wszystkim związanej z nim reakcji kobiet ukazująca ich siłę i - powiedzmy to delikatnie - silne zdenerwowanie, upłynął październik. Jaką, w obliczu ogólnokrajowych i dziejących się niespotykaną od wielu lat skalę protestów, postawę postanowiły przyjąć marki z branży fashion? Zdradzimy tylko, że ostatnie zdarzenia miały wpływ również na wyniki naszego rankingu. Czytajcie!

 

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.


W październiku:

  • 7 marek awansowało
  • 10 marek spadło
  • 5 marek pojawiło się po raz pierwszy / po przerwie

Największy skok w górę zanotowały ex aequo marki KOKOworld i Elementy (o 13 pozycji).

  • 1. RISK made in warsaw
    142 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    73.5
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-16%
    Top content:21.1024.1015.10
    suma średnia
    Reakcje 🏆 23378 164.6
    Komentarze 🏆 3277 23.1
    Udostępnienia 🏆 785 5.5
    Najczęstsze słowa
    sukienka, zdjęciach, risku, wszystko, kolor, pięknie, było, antoni, czarna, kobiet
  • 2. NAOKO
    52 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    38.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 35-52%
    Top content:28.1019.1007.10
    suma średnia
    Reakcje 10691 205.6
    Komentarze 768 14.8
    Udostępnienia 245 4.7
    Najczęstsze słowa
    #polskamarka, #naoko, #naokogirls, #naokostore, kolory, czasem, kolekcji, każdy, weekend, #sweter
  • 3. MEDICINE everyday therapy⬆ 3
    30 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    34.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 9-37%
    Top content:27.1001.1008.10
    suma średnia
    Reakcje 9101 303.4
    Komentarze 310 10.3
    Udostępnienia 189 6.3
    Najczęstsze słowa
    medicine, #wearmedicine, urodziny, konkursu, promocja, przetwarzanie, zakupach, stylizacji, karolina, danych
  • 4. Patrizia Aryton⬆ 1
    29 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    27.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 18-36%
    Top content:20.1030.1016.10
    suma średnia
    Reakcje 2556 88.1
    Komentarze 765 🏆 26.4
    Udostępnienia 186 6.4
    Najczęstsze słowa
    wełny, spodnie, płaszcz, bluzka, dzianinowa, rabatu, dziewiczej, kurtka, kolekcji, teddy
  • 5. sugarfreenowa pozycja
    86 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    17.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-9%
    Top content:14.1016.1016.10
    suma średnia
    Reakcje 8646 100.5
    Komentarze 96 1.1
    Udostępnienia 56 0.7
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, sukienki, promocja, dostępne, zapraszamy, trwa, zakupy, hello, ostatnie, sugarfree
  • 6. KOKOworld⬆ 13
    40 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    16.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-13%
    Top content:27.1023.1028.10
    suma średnia
    Reakcje 4616 115.4
    Komentarze 186 4.7
    Udostępnienia 113 2.8
    Najczęstsze słowa
    jesiennych, miękka, odpowiedzialnych, chcemy, kobiet, pracy, mamy, koko, bluzka, bawełny
  • 7. Taranko⬇ 3
    73 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    14.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 1-19%
    Top content:19.1023.1020.10
    suma średnia
    Reakcje 5951 81.5
    Komentarze 138 1.9
    Udostępnienia 103 1.4
    Najczęstsze słowa
    taranko, sukienki, jesienne, dziewczyna, pięknie, wyjątkowe, wełniany, stylizacji, kolekcji, sobie
  • 8. Laurellanowa pozycja
    26 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    14.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-15%
    Top content:27.1016.1023.10
    suma średnia
    Reakcje 4031 155
    Komentarze 187 7.2
    Udostępnienia 10 0.4
    Najczęstsze słowa
    #laurella, #fashion, nowości, #warszawa, #poznan, #szczecin, nami, #love, #hair, #polishgirl
  • 9. Solar Company S.A.⬆ 4
    24 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    13.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 22-43%
    Top content:27.1021.1003.10
    suma średnia
    Reakcje 2812 117.2
    Komentarze 91 3.8
    Udostępnienia 117 4.9
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, jesieńzima, zamÓw, online, #musthave, sklepach, skorzystaj, rabatu, sukienki, teraz
  • 10. Elementy⬆ 13
    36 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    12.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 26-41%
    Top content:12.1026.1021.10
    suma średnia
    Reakcje 3895 108.2
    Komentarze 131 3.6
    Udostępnienia 19 0.5
    Najczęstsze słowa
    wykonany, płaszcz, wełny, wełniany, czapki, elementy, bardzo, wool, rabat, urodziny
  • 11. Tomasz Ossoliński⬇ 1
    9 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    11.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-11%
    Top content:21.1014.1005.10
    suma średnia
    Reakcje 1427 158.6
    Komentarze 118 13.1
    Udostępnienia 50 5.6
    Najczęstsze słowa
    zdjęcia, misie, dziś, wszystkich, mnie, jego, projektu, roku, coraz, kobiet
  • 12. JERRY SHEPHERD⬇ 3
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    11.9
    Pokaż szczegóły ↓
  • 13. paprocki&brzozowski⬆ 7
    7 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    10.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-43%
    Top content:29.1027.1026.10
    suma średnia
    Reakcje 2226 🏆 318
    Komentarze 18 2.6
    Udostępnienia 14 2
    Najczęstsze słowa
    jesteśmy, #newcollection, #autumn, @elektrownia_powisle, butiku, kolekcji, zimno, ciepłe, miękkie
  • 14. Bialcon⬇ 6
    90 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    10.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 1-4%
    Top content:27.1016.1006.10
    suma średnia
    Reakcje 1763 19.6
    Komentarze 75 0.8
    Udostępnienia 268 3
    Najczęstsze słowa
    promocji, przecenione, 2️⃣0️⃣%, października, dodatkowe, indeksami, szczegóły, jesienny, modele, udział
  • 15. By Insomnia⬇ 3
    32 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    9.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 8-25%
    Top content:16.1014.1017.10
    suma średnia
    Reakcje 2444 76.4
    Komentarze 148 4.6
    Udostępnienia 35 1.1
    Najczęstsze słowa
    model, bluzki, dziś, kolekcji, jesieni, stylowe, kolorze, razem, dress, styl
  • 16. MOLTON⬇ 2
    11 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 53-73%
    Top content:05.1029.1020.10
    suma średnia
    Reakcje 1341 121.9
    Komentarze 16 1.5
    Udostępnienia 57 5.2
    Najczęstsze słowa
    płaszcz, salon, zakupy, molton, rabatem, promocja, sukienek, sklepie, zakupić, kolekcję
  • 17. moodo⬇ 1
    51 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 8-16%
    Top content:01.1021.1026.10
    suma średnia
    Reakcje 969 19
    Komentarze 6 0.1
    Udostępnienia 265 5.2
    Najczęstsze słowa
    modele, zobacz, stylizacje, ciepła, wzory, kolorze, kolekcję, najnowsze, kolor, czas
  • 18. TATUUM⬇ 11
    8 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-25%
    Top content:01.1013.1015.10
    suma średnia
    Reakcje 740 92.5
    Komentarze 24 3
    Udostępnienia 90 🏆 11.3
    Najczęstsze słowa
    znajdziecie, kolekcji, #fallinlife, salonach, spódnice, tatuumcom, jesiennej, telefon, salonie, kolorach
  • 19. Robert Kupisz⬇ 1
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 11-19%
    Top content:26.1016.1001.10
    suma średnia
    Reakcje 1717 55.4
    Komentarze 68 2.2
    Udostępnienia 82 2.6
    Najczęstsze słowa
    shop, sale, qΠШ, produkty, wszystko, kids, oznaczone, activewear, rabat, dodatkowy
  • 20. MLEnowa pozycja
    10 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:26.1009.1030.10
    suma średnia
    Reakcje 1301 130.1
    Komentarze 41 4.1
    Udostępnienia 4 0.4
    Najczęstsze słowa
    płaszcz, wełny, bazie, #newin, udanych, kolekcji, zakupów, odcieniu, jakości, wysokiej
  • 21. BIZUU
    39 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-13%
    Top content:28.1014.1009.10
    suma średnia
    Reakcje 2225 57.1
    Komentarze 27 0.7
    Udostępnienia 23 0.6
    Najczęstsze słowa
    plakat, bizuu, print, jesiennych, michał, kolekcji, stylizacji, logowany, jesiennozimowy, miejsce
  • 22. TOVA⬇ 7
    13 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 26-69%
    Top content:25.1004.1012.10
    suma średnia
    Reakcje 1309 100.7
    Komentarze 27 2.1
    Udostępnienia 13 1
    Najczęstsze słowa
    jesieni, piękna, sukienki, zróbcie, romantic, dalia, miłość, sezonie, będziecie, niej
  • 23. Nifenowa pozycja
    25 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    5.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-4%
    Top content:28.1027.1008.10
    suma średnia
    Reakcje 1200 48
    Komentarze 68 2.7
    Udostępnienia 21 0.8
    Najczęstsze słowa
    #kobietynife, sweter, kobiet, płaszcz, butiku, zostały, włókien, spódnicy, stylu, kolory
  • 24. Benedict Harper⬆ 1
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    4.3
    Pokaż szczegóły ↓
  • 25. Makalunowa pozycja
    38 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-8%
    Top content:15.1002.1021.10
    suma średnia
    Reakcje 516 13.6
    Komentarze 10 0.3
    Udostępnienia 76 2
    Najczęstsze słowa
    rabatem, kurtki, naszych, kolekcji, skorzystać, modele, oferty, wyprzedaż, makalu, nowości

Poczekalnia:

  • 26) THE ODDER SIDE
  • 27) Manifiq&Co.
  • 28) NAGO
  • 29) gego
  • 30) bynamesakke

Top 5 rankingu komunikacji

Risk made in Warsaw

RISK made in warsaw regularnie udowadnia, że czynnie wspiera wyznawane przez siebie wartości. Tolerancja, niezależność i równouprawnienie są dla marki niezwykle ważne, dlatego w październiku szczególnie mocno mogliśmy obserwować wiele aktywistycznych działań. Wydarzeniem, które zdominowało komunikację był Ogólnopolski Strajk Kobiet. Na stronie FB RISK umieścił wiele zdjęć i treści motywujących kobiety do działania i jednoczenia się w imię wspólnej sprawy. Wziął też udział w inicjatywie “Nie idziemy do roboty”, która została zainspirowana protestem Islandek z 1975 roku i miała prowadzić do zatrzymania funkcjonowania państwa oraz pokazać, jak ważna jest rola kobiet. 
Do sklepu wrócił popularny w ubiegłych miesiącach odświeżony print Egona Shiele. Kontrowersyjne ukazanie kobiecości idealnie wpasowało się w obecny moment także w komunikacji na FB. 
Październik w Risku obfitował w akcje rabatowe. Marka przeprowadziła m.in promocję z okazji halloween o nazwie WITCH PLEASE oraz świętowała 9 urodziny obniżając ceny o 50 zł.

Marka przeprowadziła transmisję live, podczas której Paweł Zasim, członek zespołu, opowiedział o nowościach z serii “Jak to się robi”. Dobrym zabiegiem sprzedażowym było udostępnienie uczestnikom dedykowanego kodu rabatowego na całą kolekcję. 

Ciekawym ruchem było wprowadzenie do sprzedaży wykroju spódnicy wraz ze szczegółową instrukcją szycia. Moda na less waste? RISK po raz kolejny bardzo szybko odpowiedział na popularne trendy (a może nawet właśnie wykreował jeden z nich?).
Zaskoczeniem było poszukiwanie projektanta mody męskiej, który chciałby rozpocząć współpracę z Riskiem. Marka planuje premierę swojej pierwszej kolekcji dla mężczyzn na 2021 rok.

28.10 Risk nie otworzył sklepu. W ten sposób marka solidaryzowała się z kobietami walczącymi o swoje prawa. Akcja “Nie idziemy do roboty” była jednym z wielu etapów Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.

Typowy dla marki format konkursu, jednak w innym wydaniu. Tym razem RISK made in warsaw zorganizował konkurs z okazji swoich urodzin, z trzema nagrodami. Pytanie konkursowe brzmiało: Jaka najfajniejsza rzecz przydarzyła Ci się w Risku?

Marka z okazji urodzin wprowadziła do sprzedaży wykrój jednego ze swoich modeli spódnicy. 

Naoko

Marka utrzymała całość komunikacji w bardzo spójnej estetyce, idealnie pasującej do najnowszej jesienno-zimowej kolekcji. Regularnie stosowaną praktyką było publikowanie materiałów od zadowolonych klientek oraz influencerek. Marka opublikowała również zdjęcie ze studia Dzień Dobry TVN, w którym dziennikarka Barbara Pasek prezentowała się w kreacji NAOKO.
Marka również wsparła Ogólnopolski Strajk Kobiet publikując zdjęcia z transparentami oraz biorąc udział w protestach. Użytkowniczki niewątpliwie doceniły ten gest w komentarzach.
Pod koniec października NAOKO w ramach akcji “PLANT A TREE” zasadziło pierwszych 400 sadzonek drzew. Każdy sprzedany produkt z kolekcji jesień/zima = 1 zasadzone drzewo. Dzięki tej akcji marka przyczynia się do walki z kryzysem klimatycznym, jednocześnie zachęca osoby zainteresowane tematem do zakupu.

Post “z życia” opublikowany przez markę w październiku. Zdjęcie pokazuje proces tworzenia filmu o tym, jak powstają projekty NAOKO - tego rodzaju treści skutecznie skracają dystans na linii marka - klient, wzmacniają zaufanie i pomagają w budowaniu pożądanego wizerunku.

Zdjęcie Barbary Pasek, która wystąpiła w Dzień Dobry TVN ubrana w sukienkę NAOKO.

W ramach inicjatywy PLANT A TREE zespół NAOKO zasadził 400 drzew. Akcja była relacjonowana w mediach społecznościowych - poza widocznym wyżej postem marka opublikowała obszerne stories na instagramowym profilu.

Post NAOKO z galerią zdjęć od zadowolonych klientek

MEDICINE everyday therapy

W październiku marka świętowała swoje 7 urodziny. Wokół tego wydarzenia zorganizowała akcję rabatową oraz konkurs dla fanów. 

MEDICINE jako jedna z pierwszych “sieciówkowych” marek okazała wsparcie Strajku Kobiet m.in na swoich stories. Post, który opublikowała na stronie FB okazał się najbardziej angażującym w październiku spośród wszystkich analizowanych przez nas marek. To głównie dzięki niemu marka zajęła III miejsce w rankingu.
Na początku miesiąca MEDICINE wytypowało fundację eFkropka, na której konto ma zostać przeznaczony dochód ze sprzedaży kolekcji Doroty Masłowskiej i Macieja Chorążego. Celem kontrowersyjnej akcji było zwrócenie uwagi na problem chorób psychicznych (pisaliśmy o niej w sierpniowym Fashion_PL).

Rabatowa akcja urodzinowa MEDICINE. Użytkownicy po wpisaniu dedykowanego kodu otrzymywali -30% na zakupy powyżej 200 zł.

Post zachęcający do udziału w konkursie, który marka zorganizowała z okazji 7 urodzin.

Oświadczenie, w którym MEDICINE poinformowało o przekazaniu dochodu ze sprzedaży kolekcji Doroty Masłowskiej i Macieja Chorążego na Fundację eFkropka.

Patrizia Aryton

Nero, nowa kolekcja wieczorowa Patrizia Aryton, zachwyciła użytkowniczki odważną cekinową formą. Dyrektor Kreatywna opowiedziała o niej m.in podczas transmisji na żywo.

W drugiej połowie października marka opublikowała efekty sesji zdjęciowej z laureatką konkursu ‘Metamorfoza”, o którym pisaliśmy we wrześniowym rankingu. Kolejnym ciekawym działaniem był wywiad z jedną z bohaterek kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą.” 

Patrizia Aryton to już trzecia marka obchodząca urodziny w październiku. Z tej okazji marka postawiła na akcję promocyjną na całą kolekcję jesień/zima, a do wybranych produktów dołączała autorski album.

Grupa “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą” przez cały miesiąc skutecznie angażowała użytkowniczki. Kobiety chętnie dzieliły się zdjęciami swoich stylizacji lub prosiły o pomoc w wyborze np. koloru sukienki.

Post informujący o kolejnej edycji kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”. Marka poszukuje kolejnych wyjątkowych i inspirujących kobiet.

Sugarfree

Komunikacja Sugarfree to przede wszystkim zdjęcia z sesji i fotografie (niezwiązane z kreacjami marki), które zdobyły dużą popularność na Instagramie. W tym miesiącu wyróżniał się post przedstawiający proces tworzenia nowej kolekcji Homewear. 

W ostatnim czasie Sugarfree stawiało na regularną współpracę z influencerkami-celebrytkami. W październiku marka przeprowadziła kilka akcji promocyjnych, obejmujących m.in. kolekcję Sandry Kubickiej. Promowała również nową linię stworzoną przy współpracy z Wiktorią Gąsiewską. Odważną, ale otwierającą bez wątpienia ogromne potencjały sprzedażowe, była decyzja o oferowaniu wybranych sukienek z ich wspólnej kolekcji w popularnym dyskoncie. Pozostaje pytanie o długoterminowe oddziaływanie takich działań na pozycjonowanie marki.

Post “z życia”, na którym sugarfree pokazało przygotowania do nowej kolekcji.

Post informujący o nowej kolekcji Sugarfree x Wiktoria Gąsiewska.

Jeden z wielu postów z “Instagramowym” zdjęciem, który jednocześnie przypomina o trwającej promocji. 

Ranking TOP20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 Często piszemy tu o wzorach i kolorach… Dziś nie będzie inaczej, ale dziś wybieramy ten wzór 6470 184 86 430.8
2 On life. 799 15 307 243.6
3 #strajkkobiet 2338 99 21 157.05
4 Agnieszka Łabuszewska, właścicielka Kulturalna i wspólwłaścicielka Barka Wisława napisała ta 1994 57 60 155.1
5 Cześć, tu Agata Kurek, właścicielka i twórczyni KOKO. Jutro cały damski zespół, który na c 1954 78 51 153.35
6 Tym razem specjalnie dla Was w rolach głównych kolekcji Sugarfree x Wiktoria Gąsiewska przedstawi 2295 31 25 140.1
7 Kto czekał na powrót tych płaszczy? Nasze klasyki Blossom i Mojo Jojo są ponownie dostępne Id 1258 161 32 131.8
8 Celebruj z nami każdy dzień! Na naszym profilu trwa wyjątkowy konkurs, zachęcamy Was do u 2345 10 7 124.8
9 Jutro nasze sklepy będą nieczynne. Jesteśmy z Wami Kobietami 1572 31 3 89.45
10 Jesteśmy z Kobietami 1349 14 6 75.45
11 Wczoraj w Polsce zapadł wyrok na kobiety. Upolityczniony Trybunał Konstytucyjny uznał przepisy do 919 39 24 72.75
12 Mam na imię Sylwia i jestem założycielką oraz właścicielem Nife. Jako marka, która została 872 60 14 70
13 Niewiele marek decyduje się na taki ruch, bo część z Was ma pewnie inne zdanie na temat wyroku T 1001 26 4 60.15
14 Zima 2020 stoi pod znakiem kolorowych wełnianych akcesoriów. Kochamy je wszystkie, ale jeden jest 904 28 6 57.5
15 GWIAZDA JAKOŚCI DEKADY Pracownikom Solar zostało przyznane wyjątkowe wyróżnienie Gwiazda Jako� 427 56 16 48.55
16 Niniejszym informujemy, że dochód ze sprzedaży kolekcji Doroty Masłowskiej i Macieja Chorążego 357 13 23 36.7
17 Styl nie zna wieku! Agnieszka #kobietaMolton nie boi się wyrazistych zestawień. Tym razem postawi� 572 7 9 36.55
18 W tym wyjątkowym, jubileuszowym tygodniu zapraszamy Ciebie za kulisy powstania nowej linii w naszej 154 83 5 35.85
19 Jesteśmy z Wami#freedom #mybodymychoice #strajkkobiet #piekłokobiet 627 0 6 35.15
20 Zobacz jak łączyć ubrania z obecnej kolekcji J/Z 2020 oraz kolekcji outletowej w ponadczasowe zes 76 98 3 35.15

Top 5 rankingu postów

 Poniżej znajdziecie 5 spośród TOP 20 najbardziej angażujących postów. Aż 4 z nich nawiązują do Strajku Kobiet. 

W wypadku tego posta mamy do czynienia z dość celnym komentarzem dotyczącym otaczającej rzeczywistości. Warto jednak przemyśleć publikację zdjęcia / grafiki całkowicie oderwanej od dotychczasowej komunikacji marki - czy jest sens angażować fanów w treści, które nie przekazują żadnego wyróżnika związanego z marką i mogłyby zostać opublikowane na dowolnej stronie na Facebooku?

Warte uwagi

 

Ciekawa koncepcja MEDICINE. Cykl #tapetymedicine, w którym marka bezpłatnie udostępnia tematyczne grafiki i zachęca do ustawienia na tapecie telefonu. W ten prosty sposób marka komunikuje sympatię i bliskość sztuki, typową dla innych działań wizerunkowych i sprzedażowych. 

 

Risk made in warsaw wykorzystał komentarze zadowolonych klientek. To świetna metoda, aby zachęcić kolejne użytkowniczki do zakupu.

 

W październiku mieliśmy okazję być świadkami kolejnego kryzysu wizerunkowego jednej z Polskich marek, MISBHV. Do sprzedaży trafiły produkty ze zdjęciem autorstwa Szanghajskiej fotografki o pseudonimie Hqeivy, na których wykorzystanie marka nie miała zgody. Hqeivy opublikowała post na swoim Instagramie z wyjaśnieniem całej sytuacji i zrzutami wiadomości z MISHBHV, w których zaproponowano jej zakupy o równowartości 2000 € w zamian za prawa autorskie do zdjęcia. Marka jako powód “zamieszania” podała projektanta, który już dla nich nie pracuje. Dyrektor kreatywny pod jednym z postów opisujących sytuację odparł atak twierdząc, że mają ogromne trudności z nawiązaniem kontaktu z fotografką, która ich zdaniem chciała “wybić się” na popularności MISBHV i z tego powodu unikała tematu ugody. Kolekcja z pracami autorstwa Hqeivy została usunięta ze strony www.

Post Elementy z wizerunkiem Pani Stefanii (mamy jednej z klientek), która własnoręcznie wykonuje jeden z modeli czapki. Na plus działa tu historia, którą marka zbudowała wokół produktu. To właśnie ona w większości przypadków wpłynie na decyzję zakupową klientek.

Podsumowanie

Spodziewaliśmy się, że październik będzie czasem promowania nowych kolekcji i stopniowego przygotowania do listopadowego szczytu sprzedażowego. Ogólnopolski Strajk Kobiet okazał się gamechangerem, który wpłynął na wszystkie kategorie życia społecznego w Polsce, wzbudzając ogromne emocje i zaangażowanie, zarówno offline jak i online. 

Analizowane przez nas marki modowe, których głównymi odbiorcami są kobiety w sposób oczywisty zaangażowały się w te wydarzenia zarówno w komunikacji, jak i realnych działaniach. Zdecydowanie przeważała postawa wyrażająca poparcie dla strajku. Żadna z analizowanych marek nie opowiedziała się przeciw, a znaczna mniejszość pozostała neutralna. 

Przeważały zdjęcia “z życia” z transparentami i grafiki z motywem błyskawicy. Oprócz oczywistego sprzeciwu wobec decyzji TK, marki przemawiały do kobiet językiem pełnym wsparcia, motywacji i nadziei. Spotkało się to z ogromną aprobatą wśród komentujących. 

Jakby znaczących wydarzeń było mało, październik kończył się w atmosferze pogodzenia z myślą o nadchodzącym lockdownie 2.0.

Bez dwóch zdań czeka nas w branży fashion bardzo gorący koniec roku. Można spodziewać się, że centrum wydarzeń znów stanie się świat online, a w szczególności social media.

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam